MS Windows
briani 27239
hvor meget fylder en WinXp installation
Fra : ottesen

Dato : 27-08-02 19:17

Hej!
Hvor meget fylder en WinXP installation typisk? mit windows bibliotek fylder
1,66 GB og det synes jeg jo lige er lovligt meget. Men hvad siger I? Lyder
det rimeligt normalt eller?

/ottesen

Fra : Mr. Larsen

Dato : 27-08-02 19:28

"ottesen" <ottesen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fylder
> 1,66 GB og det synes jeg jo lige er lovligt meget. Men hvad siger I? Lyder

Normalt........
--
/Mr. Larsen

Fra : Don

Dato : 27-08-02 19:41

> [...]
fylder
> 1,66 GB og det synes jeg jo lige er lovligt meget. Men hvad siger I? Lyder

Mit fylder 1,4 Gb
Mvh Don

Fra : Edmund

Dato : 27-08-02 20:23

ottesen skrev:

> Hej!
> Hvor meget fylder en WinXP installation typisk? mit windows bibliotek
> fylder 1,66 GB og det synes jeg jo lige er lovligt meget. Men hvad
> siger I? Lyder det rimeligt normalt eller?

Hvis det er en helt ny og ren installation er det vist over middel
De tre mapper som XP home eller pro laver fylder ca 1.2 GB

Jeg har ikke mange programmer og jeg har uden problemer fjernet de 400MB
der ligger i WINDOWS\system32\dllcache

Fra : ottesen

Dato : 28-08-02 15:23

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> De tre mapper som XP home eller pro laver fylder ca 1.2 GB
>
> Jeg har ikke mange programmer og jeg har uden problemer fjernet de 400MB

Jamen hvad er det for nogle filer der ligger der siden man bare kan fjerne
dem? Denne mappe fylder 356 mb hos mig.

/Jakob

Fra : Edmund

Dato : 28-08-02 16:00

ottesen skrev:

> "Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen hvad er det for nogle filer der ligger der siden man bare kan
> fjerne dem? Denne mappe fylder 356 mb hos mig.

Den fylder 352 hos mig.
Det har noget at gøre med fil beskyttelse i XP, har jeg fundet ud af nu
du spurgte.
http://www.techspot.com/tweaks/wfp/index.shtml

Hvis filerne bliver slettet eller overskrevet i f.eks system32 hentes
der en ny fra dllcache.
Jeg lavede lige en lille test, jeg slettede aclui.dll fra både system32
og dllcache, så spørger den efter XP cden og gendanner filen.

Om det så på nogen måder kan gå galt ved at slette dllcache ved jeg
ikke, det er kun noget jeg selv har leget med, og ikke noget jeg har
læst om.

Hvis man så f.eks kører en scanning af system filer med SFC /SCANNOW
bliver dllcache fyldt op igen.

Mvh Edmund

Fra : Pico

Dato : 28-08-02 18:02

ottesen wrote:
> "Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

Er det ikke lidt stort ? Min WinNT (Win XP Pro) det er vel det vi taler om ?
fylder 0,99 GB og jeg har da rigtig mange programmer installeret. Det
skal lige tilføjes jeg køre uden Hypernate, er det ikke det den heder når
PC kan sættes til dvale, jeg bruger det aldrig.

Ja der fylder min kun 19,7 MB og den har jeg aldrig rørt ved.

Pico

Fra : Edmund

Dato : 28-08-02 19:42

Pico skrev:

> [...]
> ikke det den heder når PC kan sættes til dvale, jeg bruger det aldrig.

> Ja der fylder min kun 19,7 MB og den har jeg aldrig rørt ved.

Har du ikke meget plads på den disk, eller har du rodet med
registreringsdatabasen.

Har du højreklikket på mappen og valgt egenskaber

Mvh Edmund

Fra : Pico

Dato : 28-08-02 21:32

Edmund wrote:

> Har du ikke meget plads på den disk, eller har du rodet med
> registreringsdatabasen.

Det er en partion af den første HD som jeg har sat til ca. 4 GB afsat
til SO + nogle få gamle programmer som abselut vil instalere på C.
Jeg har da flere gange "rodet" med registreringsdatabasen, men ikke for
at få det til at fylde mindre, kun når jeg vil have noget til at virke anderledes.

> Har du højreklikket på mappen og valgt egenskaber

Det er normalt den måde jeg ser hvad tingene fylder, hvis jeg ikke lige
har WinComander åben.

Pico

Fra : Edmund

Dato : 29-08-02 02:24

Pico skrev:

> Det er en partion af den første HD som jeg har sat til ca. 4 GB afsat
> til SO + nogle få gamle programmer som abselut vil instalere på C.

Hvad står den forkortelse for? styresystem et eller andet

> Det er normalt den måde jeg ser hvad tingene fylder, hvis jeg ikke
> lige har WinComander åben.

Det lyder underligt, du må have haft en ven på besøg der har fjernet det
for dig.
Jeg går ud fra at du selv har installeret XP pro, og at det ikke er
noget preinstalleret.
Er det en ægte XP pro eller kommer den fra et PC firma.

Både min XP home og min beta XP pro laver de 350 MB

Hvis du kører en SFC /SCANNOW fra en Kommandoprompt bliver den nok fyldt
op igen

Mvh Edmund

Fra : Pico

Dato : 29-08-02 11:07

Edmund wrote:

> Hvad står den forkortelse for? styresystem et eller andet

OK, ok jeg har nok været lidt for hurtig, det skulle være styresystemet.

> Det lyder underligt, du må have haft en ven på besøg der har fjernet
> det for dig.

Der er ingen der får lov at "rode" ved min maskine

> Jeg går ud fra at du selv har installeret XP pro, og at det ikke er
> noget preinstalleret.

Helt korekt.

> Er det en ægte XP pro eller kommer den fra et PC firma.

Ægte XP Pro.

> Både min XP home og min beta XP pro laver de 350 MB
>
> Hvis du kører en SFC /SCANNOW fra en Kommandoprompt bliver den nok
> fyldt op igen

Jamen det ønsker jeg ikke, jeg er godt tilfreds med systemet som det er.
Skulle jeg ryge ind i problemer ryger mit Image bare ind, men (bank under
bordet) det har ikke været nødvendigt i det halve til trekvarte år jeg har
haft Win XP. Da jeg kørte Win 98 havde jeg den samme installation i over
2½ år uden nogen problemer. Jeg hælder til den opfattelse at hvis man er
fornuftig behøver man ikke at formatere og geninstallere hele tiden. Nu skal
jeg heller ikke blive for hellig, i kælderen har jeg en PC med dualboot af
Win 98 & Win 2000, den bruges når jeg skal prøve mere suspekte ting
der skal leges med.
Pico

Fra : J. Jørgensen

Dato : 28-08-02 00:04

> [...]
fylder
> 1,66 GB og det synes jeg jo lige er lovligt meget. Men hvad siger I? Lyder

Min dk home fylder 1.68 GB og det er en fuld installation.
Hilsen
Jørgen