Skærme
Fijala 3554
Tikkende skærm
Fra : Morten B. Nielsen

Dato : 16-02-01 17:01

Hejsa,

Min Sony Trinitron Multiscan E200 19" begynder når den har været tændt
et stykke tid at stå og "klikke" eller tikke regelmæssigt indefra. Der
er ikke noget tilsvarende at se udenpå. Hvad kan det skyldes?

Venlig hilsen,
Morten

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 16-02-01 19:19

"Morten B. Nielsen" <mbn@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et stykke tid at stå og "klikke" eller tikke regelmæssigt indefra. Der
> er ikke noget tilsvarende at se udenpå. Hvad kan det skyldes?

Når den tikker er der så billede på?

--
MVH/Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Morten B. Nielsen

Dato : 16-02-01 23:31

On Fri, 16 Feb 2001 18:19:14 GMT, "Nicolai Boilesen"
<nicolai_boilesen@adr.dk> wrote:

>"Morten B. Nielsen" <mbn@aub.dk> skrev i en meddelelse

>Når den tikker er der så billede på?

Ja, det er der. Alting virker til at fungere som det skal, bortset fra
at den siger tikkelyde.

Fra : Jon Loldrup

Dato : 26-02-01 21:08

Måske er det en bombe?

mvh Jon Loldrup

Fra : Hellfire

Dato : 16-02-01 23:39

Har oplevet det samme med min Sony 17" multiscan E200. Har også undret mig,
men har ikke tænkt videre over det. Jeg troede det bare var mig der var ved
at blive skør ! rart at høre at andre har oplevet samme fænomen

Min gør det når den har stået tændt et stykke tid !

Mvh Hellfire

Fra : Karsten Olesen

Dato : 17-02-01 10:09

"Hellfire" <box2396@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at blive skør ! rart at høre at andre har oplevet samme fænomen
>

> Min gør det når den har stået tændt et stykke tid !

_________________________

Min dejlige Hyundai P990 DeluxScan gør det samme..men kun når den skifter
opløsning...gad vide hvorfor..jeg havde en billigere model, en 17",
den gjorde det ikke...men som med ægte High-Fi, så er
den måske relæstyret istedet for simple "IC'er"..

MVH og go' weekend..

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 17-02-01 15:14

Hejsa.

> Min Sony Trinitron Multiscan E200 19" begynder når den har været tændt
> et stykke tid at stå og "klikke" eller tikke regelmæssigt indefra. Der
> er ikke noget tilsvarende at se udenpå. Hvad kan det skyldes?

Muligvis noget inde i skærmen der udvider sig p.g.a. varme ...

.... det er der sgu nok ikke rigtig noget at gøre ved.

-mb

Fra : Dan René Schwarz

Dato : 17-02-01 16:01

Ikke for at gøre nogle nervøse, men jeg havde indtil for nylig en skærm der
gjorde det samme, ganske vist en MAG, men med Sony Trinitron billedrør,
efter at have tikket 1-2 mån. døde skærmen fuldstændig.

Op til flere "EDB-kyndige" kunne fortælle mig at det er typisk for
Trinitron-skærme, de holder sjældent mere end 3-4 år før "bomben" begynder
at tikke.

M.v.h. Dan

Fra : TN

Dato : 17-02-01 16:03

Er du sikker på det er en 19", i så fald skulle den da hedde E400.
200=17"
400=19"
500=21"
900=24"

TN

Fra : Morten B. Nielsen

Dato : 17-02-01 17:09

On Sat, 17 Feb 2001 16:02:43 +0100, "TN" <terje.nedergaard@get2net.dk>
wrote:

>Er du sikker på det er en 19", i så fald skulle den da hedde E400.
>200=17"
>400=19"
>500=21"
>900=24"

Du har ret, det er en 17". Jeg ved ikke hvor jeg fik det andet fra.

(Kom der en anden post fra mig ved siden af den her, så ignorer den
venligst)

Fra : Johnni

Dato : 19-02-01 10:32

Morten B. Nielsen <mbn@aub.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kf8t8ts6vdjc2df7vvdo0ah3imvkv7bn9g@4ax.com...

> Du har ret, det er en 17". Jeg ved ikke hvor jeg fik det andet fra.
>
> (Kom der en anden post fra mig ved siden af den her, så ignorer den
> venligst)

Næste gang du køber skærm, så hold dig fra købe Sonys produkter. Det gælder
alle deres produkter, der efter forholdsvis kort tid udvikler små eller
større tekniske problemer. Jeg har måttet indse dette efter at have købt
walkmen, discmen og meget andet fra Sony, som imponerende hurtigt går i
stykker, selv om man hverken overbelaster eller taber det.

For en ugen side valgte Sony at tage alle deres medarbejdere på kursus,
hvorefter man i en uge ikke en gang kunne ringe til dem, hvis man ville høre
om de inden årets udgang havde tænkt sig at blive færdig med at reparere ens
produkt.

Sony er virkelig et dårligt mærke.

Johnni

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 19-02-01 14:53

"Johnni" <Johnni_V_Larsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Næste gang du køber skærm, så hold dig fra købe Sonys produkter. Det
gælder
> alle deres produkter, der efter forholdsvis kort tid udvikler små eller
> større tekniske problemer.

Det var da noget af en påstand, men du kan selvfølgelig underbygge den
udtalelse med nogle tal?

Min erfaring siger at sony ikke har større / mindre fejlprocent end andre
producenter i samme prisklasse.

Jeg har måttet indse dette efter at have købt
> walkmen, discmen og meget andet fra Sony, som imponerende hurtigt går i
> stykker, selv om man hverken overbelaster eller taber det.

Man kan være meget uheldig? bruger fejl?

> [...]
høre
> om de inden årets udgang havde tænkt sig at blive færdig med at reparere

Jeg tror ikke på at samtlige sony ansatte bliver sendt på kursus på en gang.

Det er sjældent at det er sony selv der står for reparationen,

> Sony er virkelig et dårligt mærke.

Ikke dårlige end mange andre.

--
MVH/Regards