Skærmstørrelse på Nokia
Fra : Jesper Winding

Dato : 27-08-02 18:01

Øhh nu ikke noget med at grine!!! men jeg har en Nokia 6210 hvor skærmen er
96x60 pixel - den vil jeg af med og have en Nokia 6610 som har en skærm
på128x128 pixel - men øhhh burde den skærm så ikke være større end den anden
(flere pixel = større skærm?) oder was? når man ser telefonerne ved siden af
hinanden ser skærmene næsten lige store ud!

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/pulterkammer/

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 27-08-02 18:12

"Jesper Winding" skrev i en meddelelse
> [...]
af
> hinanden ser skærmene næsten lige store ud!

(ha ha) Nej, ikke nødvendigvis... Du kan sammenligne det med en monitor. Den
kan jo f.eks vise både 640x480, 800x600 og 1024x768 på samme størrelse
skærm. Det er blot hvor detaljeret billedet på skærmen kan være. Jo flere
pixels, jo flere detaljer, dvs. teksten kan være mindre og stadig ligeså
tydelig at læse.

Hygge...
Daniel

Fra : Jesper Winding

Dato : 27-08-02 18:30

"Daniel Alstrup" <daniel.alstrup@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> (ha ha) Nej, ikke nødvendigvis... Du kan sammenligne det med en monitor.
Den
> kan jo f.eks vise både 640x480, 800x600 og 1024x768 på samme størrelse
> skærm.

Selvfølgelig - jeg må have haft hovedet oppe i r.... - takker

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-08-02 18:48

> Selvfølgelig - jeg må have haft hovedet oppe i r.... - takker

Kan du da det ??

--
http://www.cuk.dk/
http://www.cuk.dk/salg/

Fra : Jesper Winding

Dato : 27-08-02 19:30

Jada - jeg har gået til yoga!

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 27-08-02 21:36

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jada - jeg har gået til yoga!

Hvordan ser der ud deroppe? - Er der ikke temmelig mørkt

\Mandal

Fra : Jesper Winding

Dato : 27-08-02 22:01

Jeg fik en Maglite i julegave!

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 27-08-02 22:57

> Jeg fik en Maglite i julegave!

Forhåbentlig ikke den store udgave! Den er sgu da ikke liiige til at få
hevet med indenbords

\Mandal

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-08-02 19:42

Jesper Winding skrev:

> [...]
>(flere pixel = større skærm?) oder was? når man ser telefonerne ved siden af
>hinanden ser skærmene næsten lige store ud!

Nokia 6610 har mindre pixels end Nokia 6210, derfor kan der være flere
på et mindre eller samme areal.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-08-02 20:18

> Nokia 6610 har mindre pixels end Nokia 6210, derfor kan der være flere
> på et mindre eller samme areal.

Er 6610 enligt kommet på markedet endnu?

Jan

Fra : Jesper Winding

Dato : 27-08-02 20:57

Nej - desværre - jeg føler mig fortabt ligenu - er lige kommet af med
6210'eren - sq lang tid siden jeg har været uden mobil.... så de må godt ta'
og snøvle sig færdig og få den ud til folket!

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-08-02 21:17

> Nej - desværre - jeg føler mig fortabt ligenu - er lige kommet af med
> 6210'eren - sq lang tid siden jeg har været uden mobil.... så de må
> godt ta' og snøvle sig færdig og få den ud til folket!

Jeg har samme problem, fik stjålet min T68 i sidste uge, og har forelsket
mig i 6610 måske 7210, så jeg rander nu rundt med min gamle GF768

Jan

Fra : Jesper Winding

Dato : 27-08-02 22:04

JA 6610 og 7210 er vel i bund og grund samme telefon - men 7210 er sq lidt
for underlig for mig - men jeg håber de kommer inden for længe - og til en
fornuftig pris - men mon ikke vi skal regne med 35-4000 kr?

Fra : Jan Pedersen

Dato : 28-08-02 05:50

> JA 6610 og 7210 er vel i bund og grund samme telefon - men 7210 er sq
> lidt for underlig for mig - men jeg håber de kommer inden for længe -
> og til en fornuftig pris - men mon ikke vi skal regne med 35-4000 kr?

Jeg tror nu nok det bliver over de 5, men man har jo lov at håbe

men det kan nu ikke vare så længe
http://www.conceptstore.dk/nyhed_stor.php3?newsid_test=1028800857

Jan

Fra : Jesper Winding

Dato : 28-08-02 07:33

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nu nok det bliver over de 5, men man har jo lov at håbe

Tror du ikke de vil sprede skala'en lidt - 7650 er jo lige kommet til 5½ -
og jeg tror ikke de smider 2 mere på gaden til samme pris på én gang - mit
bud er at 7210 kommer til at ligge på omkring 45 og 6610 til 3995 - de har
vel også brug for en farveskærm til fornuftige penge hvis de ikke skal miste
markedsandele til de andre producenter der kommer med farver i den
prisklasse...

Fra : Peter Rongsted

Dato : 28-08-02 06:42

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> wrote:

>Jeg tror nu nok det bliver over de 5, men man har jo lov at håbe

7210 kommer til at koste omkring 4000. Se
http://mobilpriser.dk/index.php?showprod=Nokia&showmodel=7210

Normalt koster mode-telefonerne mere end forretnings-telefonerne fx 8310
vs 6510. Så jeg tror (håber) ikke 6610 bliver dyrere end 7210.

Peter