MS Windows
briani 27239
installere windows på pci ide
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 27-08-02 17:45

Jeg ville gerne installere windows 2000. Min harddisk sidder på en
promise ultra 100tx2 controller. Hvis jeg prøver at installere med
disken direkte på promise, siger installationen. Ingen harddiske fundet.
Så flyttede jeg disken over på bundkortet, og installerede. Derefter når
jeg sætter den tilbage på promise får jeg at vide: Bliver der ikke
funfet noget OS. Jeg har også prøvet at hente drivere fra promise.com og
installere dem under installationen, men så er der fejl i oem.c på d:

Hvordan får jeg win2k ind på min computer?

Fra : testpersonen

Dato : 27-08-02 19:06

"Esben Skov Pedersen" <hr_skov@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> installere dem under installationen, men så er der fejl i oem.c på d:
>
> Hvordan får jeg win2k ind på min computer?

Har du sat bios til og starte på SCSI ?? ja det lyder åndsvagt men i nogle
tilfælde er scsi det samme som pci kort :)

Testpersonen

Fra : BOH

Dato : 27-08-02 19:10

"Esben Skov Pedersen" <hr_skov@yahoo.com> wrote in message
> Hvordan får jeg win2k ind på min computer?
<klip>

Du skal have en diskette med drivere til dit promise host adapter.
I starten af den tekstbaserede del af installationen, er der mulighed for at
tilføje
_3rd party host adaptor drivers_ ved at trykke F6, fremgår af vejl. på
skærmen
(imodsætning til NT4.0!)

Brug følgende link for at hente drivere og vejledninger:
http://www.promise.com/support/download2_eng.asp?mode=download&product_id=11

Mvh Morten