MS Windows
briani 27239
Langsom XP opstart igen, igen.
Fra : Gert Vest

Dato : 27-08-02 16:16

Hej alle !

Jeg ved at dette emne har været diskuteret før, men der er alligevel en ting
som jeg ikke forstår.

Jeg downloadede det program hvor man kan se opstartproceduren (kan ikke
huske hvad det hedder).
Der kunne jeg se at XP aktiverede programmerne og derefter holdt en lang
pause, for så at loade næste program. Det syntes jeg er underligt, hvad
laver system i disse aktivitetspauser ?

Før XP er helt oppe at køre går der ca. 1,5 - 2 minutter, væsentlig
langsommere end min gamle Win 98 SE. Det program som jeg som regel skal
bruge først er OE, det er faktisk også det sidste som det loader ind (eller
kan køre). Kunne det ikke laves så det var et af de første sammen med
internetforbindelsen (ADSL) ?

Jeg har godt nok Norton Antivirus og Firewall, det er ikke dem der sløver
opstarten, da jeg har prøvet at afinstallere dem, det hjalp ikke.
Jeg har Nvidiadriver og jeg så her i gruppen at man skulle ændre en
indstiling fra Auto til manuel, det har jeg gjort. Det er ikke hjulpet på
nedlukning eller opstart. Nedlukning er ikke så vigtig for mig, det gør ikke
noget den er lang tid om at lukke ned.

Det mest underlige for mig er at når jeg starter efter dvale, går det
væsentlig hurtigere. Det forstår jeg ikke en meter af. Man skulle da tro at
det skulle gå langsommere da den skal gendanne Win som det var før, eller ?

Er der evt. nogen som kender til en løsning ?

Hardware:

XP Pro
XP 1800
Asus a7v333 Raid (kører dog ikke raid endnu, er disablet med jumper)
Geforce 4 TI 4200
Cieftech kabinet 340 W
Seagate Barracuda (var også i den gamle Win 98)
768 MB Samsung DDR 2700 (Har prøvet med 256, 512 også ingen forskel)
Asus 50 x CDrom drev (var også i den gamle Win 98)
HP brænder (10 x) (var også i den gamle Win 98)
Silent Viking + kabinetkøling

Det skal tilføjes at systemet kører kanont, det er meget stabilt, det er kun
opstarten der irritere mig.

Med venlig hilsen

Gert Vest

Fra : Gert Vest

Dato : 29-08-02 21:28

"Gert Vest" <gertvest@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Silent Viking + kabinetkøling
>

> Det skal tilføjes at systemet kører kanont, det er meget stabilt, det er

Er der virkelig ikke nogen som har nogle gode ideer ?

GV