Hjælp til tydning / Wiingaard
Fra : Jytte Thrane

Dato : 27-08-02 15:42

På Statens Arkivs sider med kirkebøger på Internettet har jeg fundet
Slagtermester Thomas Wiingaard død 11. januar 1841, men jeg kan ikke læse
hvor har er født. Det er post nr. 6 på siden.
http://62.242.87.211/Data/Odense%20OSK/Cd1/OSK/9/d08d04.tif
Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Er der nogen der forsker i Wiingaard fra Odense så er jeg interesseret i at
få kontakt

hilsen Jytte Thrane

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 27-08-02 16:55

THOMAS WIINGAARD (1772)
Odense slagterlag bemærker følgende i deres arkiv, år 1805: THOMAS
WIINGAARD, barnefødt i Sorø, 33 år gammel, mødte og tilkendegav at han
agtede at bosætte sig i Odense for at ernære sig som svineslagter til
hvilken han begærede, fik, Borgerskab, og da han erlage brev fra
Borgerkaptajn Møller under gaars dato fik han det.

Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 27-08-02 17:13

Der står muligvis Slaglille som er lige uden for Sorø

men prøv at kontakte

Sorø Lokalarkiv
Sorø Bibliotek
Storgade 7
4180 Sorø
tlf. 57 87 01 01 Fax: 57 87 01 20

Åbningstid: on 10-12 og e.a.
Leder: Jytte Kryger
Kontaktperson/arkivar: Ronald Stout
Arkivets område: Sorø Kommune

de vil nok gerne hjælpe med et opslag i kirkebogen
som de har der

Fra : Jytte Thrane

Dato : 28-08-02 07:09

Tom Stryhn Sr. <stryhn@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akg8er$14lc$1@news.cybercity.dk...
> Der står muligvis Slaglille som er lige uden for Sorø
>
> men prøv at kontakte
>
> Sorø Lokalarkiv

Hej Tom

Tak for forslaget, det kan der måske godt stå med lidt god vilje.
Jeg prøver lokalarkivet i Sorø.

Ang. Odense Slagterlag : Er det et arkiv som du har mulighed for at kigge i
hjemmefra ?? eller hvor kan jeg finde det ??
Jeg har nemlig flere slagtere fra Odense

hilsen Jytte

Fra : Show The Andersens

Dato : 27-08-02 18:48

Hej!

Jeg har samlet alt sammen om Wiingaard jeg har mødt, men har ikke noget så
sent som 1800tallet. Jeg har lidt fra Fyn i 1600tallet, en artikel om
Wiingaard i Himmerland i 16-1700tallet, selv aner i 1700tallet på
LollandFalster oprindelig fra fra Flødstrup og endelig vist noget meget
gammelt i Sverrige.

Skal jeg grave det frem?? Hvem er den ældste du har???

Annette

--
Pga. spam problemer bedes du slette "sletmig¤" ved email henv.

Fra : Jytte Thrane

Dato : 28-08-02 07:05

Show The Andersens <show@sletmig¤bear.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6bbb37$0$150$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> gammelt i Sverrige.
>
> Skal jeg grave det frem?? Hvem er den ældste du har???

Hej Anette

Ham jeg har fat i her, Thomas Wiingaard, er den ældste jeg har indtil nu.
Alle andre er fra Fyn i løbet af 1800 tallet.
Kan vi ikke aftale, at jeg kontakter dig, hvis jeg ender i nogle af de
områder hvor du har Wiingaard ??

hilsen Jytte

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 30-08-02 06:50

Ellers er jeg da også interesseret, "min" degn i Herlev Hans Madsen
Rostock skulle være født i Odense 1688 som søn af Mads Pedersen
Rostock og Anna Margrethe Hansdatter Vingaard - - -
Med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Fra : Show The Andersens

Dato : 30-08-02 15:21

"Bent Skaarup Pedersen" <beskpe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Rostock og Anna Margrethe Hansdatter Vingaard - - -
> Med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Jamen så er vi jo i "familie". Jeg er efterkommer efter din degns søster.
Jeg sender din en privet mail.

Annette