Er der nogen disko vrag her i gruppen ?
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-08-02 15:17

Altså Donna Summer og så videre fra 70'erne.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Lars Bernau

Dato : 27-08-02 15:26

In article <1fhl17z.1hmgtps1de8aclN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net says...
> Altså Donna Summer og så videre fra 70'erne.

Jeg tro ikke Donna Summer følger meget med i dk.kultur.musik
--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Jacob E.

Dato : 27-08-02 16:22

"Lars Bernau" <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en meddelelse
> In article <1fhl17z.1hmgtps1de8aclN%jesper@gylling.net>,
> jesper@gylling.net says...
> >

> Jeg tro ikke Donna Summer følger meget med i dk.kultur.musik

Du er sq da osse en ordkløver, Lars...

Ja, Jesper vi er nok nogle stykker, undertegnede inkl.

Mvh Jacob

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-08-02 16:26

Jacob E. <jacob-x@dk2netFJERN.dk> wrote:

> "Lars Bernau" <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Du er sq da osse en ordkløver, Lars...
>
> Ja, Jesper vi er nok nogle stykker, undertegnede inkl.

Kanon. Jeg har små 200 klassiske disko sange fra 70'erne, men jeg
mangler stadigvæk nogle sjældne.

Kan vi mailes privat ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Lars Bernau

Dato : 27-08-02 16:51

In article <1fhl4c7.ce1cko1vbbdyeN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net says...

> Kanon. Jeg har små 200 klassiske disko sange fra 70'erne, men jeg
> mangler stadigvæk nogle sjældne.

Hvad er det du mangler ?

--
Lars Bernau
" Mennesker som siger at intet er umuligt,

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-08-02 17:00

Lars Bernau <lbe@don'tmailme.dk> wrote:

> In article <1fhl4c7.ce1cko1vbbdyeN%jesper@gylling.net>,
> jesper@gylling.net says...

> Hvad er det du mangler ?

Anita Ward - Don't drop my love
Liquid Gold - Dance yourself dizzy

bare sådan for at nævne nogle

Men der er mange

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-08-02 19:33

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Anita Ward - Don't drop my love
> Liquid Gold - Dance yourself dizzy
>
> bare sådan for at nævne nogle
>
> Men der er mange

Jeg kan eventuelt hjælpe dig med nogle af dem. Hvis du ikke vil sende
din ønskeliste her, er du velkommen til at sende den til min
mailadresse. Jeg kan dog først få et overblik, over hvilke jeg kan
hjælpe med, i løbet af en uge eller to. Pladerne er gemt væk, fordi jeg
er ved at renovere min lejlighed.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-08-02 17:37

Jacob E. <jacob-x@dk2netFJERN.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:KOMa9.23916$ww6.2409423@news010.worldonline.dk...

> "Lars Bernau" <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Du er sq da osse en ordkløver, Lars...
SV: Fortæl os noget vi ikke ved, Jacob, hehe

> Ja, Jesper vi er nok nogle stykker, undertegnede inkl.
>
> Mvh Jacob
______

og jeg er også i blandt de der "nogle stykker". Især hollandsk disco. Mine
foretrukne grupper er Boney M. (de er jo uovertrufne og ikke til at komme
udenom. Men der er jo også Luv og Gumbay Dance Band, Olivia Newton John og
John Travolta. Meeeen altså: Bony M., det er altså mums.

Hilsen Åge

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-08-02 18:10

[2900] Jesper Haaber Gylling skrev:
> Altså Donna Summer og så videre fra 70'erne.

Jeg kan generelt godt lide disco, men jeg har sgu ikke så mange plader
med det, så et vrag kan jeg (desværre?) ikke kalde mig. Men det er vel
også lidt naturstridigt at være rigtig disco-fan, når man er født i
1982?

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Jeg tør ikke gå fra mit tv

Fra : Søren Gottlieb

Dato : 27-08-02 18:25

Men det er vel
> også lidt naturstridigt at være rigtig disco-fan, når man er født i
> [...]

Hvorfor,
vi er da mange der ka´ li´ klassisk musik,
og ikke en af os er over 150 år gammel..
(selv om vi ser sådan ud)
Hilsen Søren.

Fra : QuickMic

Dato : 27-08-02 19:52

[2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1fhl17z.1hmgtps1de8aclN%jesper@gylling.net...
> Altså Donna Summer og så videre fra 70'erne.

Yep.......er ret vild med disco, og har en del på plade. Kan vi ikke få en
liste over det du mangler?

QM

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-08-02 21:48

QuickMic <quickmic@mail.dk> wrote:

> [...]
> nyhedsmeddelelse:1fhl17z.1hmgtps1de8aclN%jesper@gylling.net...
>

> Yep.......er ret vild med disco, og har en del på plade. Kan vi ikke få en

Ashford & Simpson - Bourgie Bourgie
Change - Paradise
Greg Diamond and Bionic Boogie -
La Bionda - I got your number
Celi Bee - Macho
Ritchie Family - Bad reputation
Aurra
Kleeer
Lime - Your love

ellers prøv at kigge på dette konge site:

http://www.disco-funk.co.uk/

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : -V-

Dato : 28-08-02 02:19

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> Ashford & Simpson - Bourgie Bourgie

Sidder lige og hører Dimitris udgave af 'Found a Cure' med Ashford &
Simpson.

Føj for satan, hvor er det fedt!
Gælder det også som disco, og er man i givet fald et discovrag (hvis man kan
lide det)?

-V-

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-02 07:42

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]

Det var da ikke så mange. Hvis du ikke får fat i dem inden for de næste
14 dage, så send mig en mail. Jeg burde kunne hjælpe med nogle af dem,
omend jeg ikke umiddelbart kan sige, om jeg har dem på single, maxi
eller lp.
Hmm, jeg får pludselig lyst til at høre Luther Vandross' sprøde røst på
Changes The Glow of Love - må hellere se, om jeg kan grave den frem fra
gemmerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-08-02 12:28

Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk> wrote:

> [...]
> Hmm, jeg får pludselig lyst til at høre Luther Vandross' sprøde røst på
> Changes The Glow of Love - må hellere se, om jeg kan grave den frem fra

Luther Vandross - She's a super lady (hele albummet er kanon)

Jeg vender lige tilbage med flere ønsker.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-02 13:50

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Luther Vandross - She's a super lady (hele albummet er kanon)

Jeps, det kan man Never få too Much af. Det er også helt klart hans
stemme, der bærer den første lp fra Change (Glow of Love og Searching).
Selv om opfølgeren (med Paradise) og de senere lp'er egentligt var meget
gode, så var det lidt synd, at man havde gjort sig så store
anstrengelser for at finde en sanger, der lød som Luther, men som
alligevel ikke havde den samme fløjlsstemme. Vidste du forøvrigt, at han
har skrevet et af numrene til The Wiz - den sorte udgave af The Wizard
of Oz - som Quincy lavede med Diana Ross og Michael Jackson? Han sang
også kor på den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-08-02 14:38

> [...]

> har skrevet et af numrene til The Wiz - den sorte udgave af The Wizard
> of Oz - som Quincy lavede med Diana Ross og Michael Jackson? Han sang

Næ, det vidste jeg ikke, men jeg kender også kun den ene plade med
Luther V.

Jeg tror i øvrigt vi taler lidt forbi hinanden med hensyn til Change og
Paradise.

Gruppen hed Change og nummeret Paradise - mig bekendt ikke noget Luther
V. at gøre.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-02 15:20

> [...]
> Paradise.
>
> Gruppen hed Change og nummeret Paradise - mig bekendt ikke noget Luther

Den første lp fra Change udkom i 1980 og hed "The Glow of Love". Luther
Vandross sang lead på titelnummeret og på "Searching". Året efter blev
lp'en "Miracles" udsendt. Her findes blandt andet nummeret "Paradise",
men ingen Luther Vandross. Han udsendte i stedet solo-lp'en "Never too
Much".

"Never too Much" gjorde Luther Vandross så populær i soulkredse, at hans
navn blev synonymt med romantik. Richard "Dimples" Fields (meget
sødladen soulstemme) lavede for eksempel et nummer, hvor han synger om
en romantisk situation med ordene: "We turn Luther down low".

Som du kan høre, har denne tråd (trods emnelinjen) ramt min musiksmag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-08-02 15:33

> [...]

> lp'en "Miracles" udsendt. Her findes blandt andet nummeret "Paradise",
> men ingen Luther Vandross. Han udsendte i stedet solo-lp'en "Never too

Ahh - en kender ! Der er dælme ikke mange der kender Change - fedt !
Bruger du LimeWire ?

> [...]
> sødladen soulstemme) lavede for eksempel et nummer, hvor han synger om
> en romantisk situation med ordene: "We turn Luther down low".

Ham har jeg også haft. Jeg købte helt vildt mange plader på Nørrebrogade
i en baggård, hvor der var noget USA import. Det var helt vildt. Det
eneste der gjorde at det stoppede ved 800 plader var pengepungen.

> Som du kan høre, har denne tråd (trods emnelinjen) ramt min musiksmag.

Vi er helt på linie. Er du fra København ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-02 16:34

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Ahh - en kender ! Der er dælme ikke mange der kender Change - fedt !
> Bruger du LimeWire ?

Nej.

> Ham har jeg også haft. Jeg købte helt vildt mange plader på Nørrebrogade
> i en baggård, hvor der var noget USA import. Det var helt vildt. Det
> eneste der gjorde at det stoppede ved 800 plader var pengepungen.

Hvad hed forretningen, og hvornår var det?

> Vi er helt på linie. Er du fra København ?

Ja. Jeg havde en pladeforretning med egen import fra USA og England og
solgte til en stor del af de danske DJs fra 1978 til 1984. Jeg udgav
også en musikavis i 1983/1984, men det var desværre før pladeselskaberne
begyndte at smide penge ud af vinduet til reklamer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-08-02 16:56

Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk> wrote:

> Nej.

Hvorfor ikke ?

> Hvad hed forretningen, og hvornår var det?

Det kan jeg ikke huske. Den lå ca. 150 -200 meter fra Nørrebro Station i
retning mod byen på højre hånd. Den lå sådan inde i en baggård og deres
logo var sådan et hvor bogstaverne lignede Stars and Stripes. Det var
det rene klondyke og mange af grupperne kendte jeg slet ikke, men
pladerne var temmelig billige.

Ofte købte jeg en ukendt gruppe bare der var nogle negere på forsiden
med mikrofonhår og lyseblå habitter og ofte var der altid et par soul
eller disco hits på.

> [...]
> også en musikavis i 1983/1984, men det var desværre før pladeselskaberne
> begyndte at smide penge ud af vinduet til reklamer.

Hvor lå den ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-02 17:19

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk> wrote:
>

> Hvorfor ikke ?

Det er jo ikke helt lovligt [englesmil og glorie.jpg]

> Hvor lå den ?

Fra 1978 til 1981 i Cityarkaden på Strøget, skråt over for hvor TP
ligger i dag - den var kun på 14 kvm. (inklusiv baglokale!).

Fra 1981 til 1984 i mit hus i Kartoffelrækkerne ved søerne. På det
tidspunkt solgte jeg kun til DJs og wannabees. De lokale kom hjem til
mig, resten fik pladerne tilsendt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Bernau

Dato : 28-08-02 15:07

In article <1fhlj4u.q5cxpr1v2o9apN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net says...

> Ashford & Simpson - Bourgie Bourgie
> [...]

Er Lime - Your Love ikke fra 89 ??? Det påstår allmusic.com ellers... og
iøvrigt også min id3 tag på den... og sådan lyver jo aldrig *S*

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-08-02 15:14

> [...]

> Er Lime - Your Love ikke fra 89 ??? Det påstår allmusic.com ellers... og
> iøvrigt også min id3 tag på den... og sådan lyver jo aldrig *S*

Det passer nok meget godt, men jeg ville have gættet på 84-85

Har du en ftp, så jeg kan hente den ? Hvilken kvalitet er den i ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Lars Bernau

Dato : 28-08-02 16:21

In article <1fhmvq5.15u9rtqmh8qkoN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net says...

> Det passer nok meget godt, men jeg ville have gættet på 84-85

Nope det var først i slutningen af 80'erne de hittede. I starten af
halvfemserne faldt interessen for dem rimeligt hurtigt. Og det forstår
man godt når man hører deres "midtfirserlyd". Det gad folk ikke høre i
starten af 90'erne..... folk ved heller ikke hvad der der er godt. 80'er
discko styrer for hårdt.!!!!

> Hvilken kvalitet er den i ?

192kbps