'Fri SMS resten af året' - baaaaaaaah
Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-08-02 13:54

Hey,

hvor er man snart træt af firmaers 'kløgtige' markedsførings-tricks.
Nyeste påfund er TDC's 'Fri SMS resten af året'

Der skal man så lige vide....at ordet 'fri' i TDC-sprog er det samme som
'dog max 750'

Hvem fanden tror de egentligt de er..??...hvis jeg havde dem som udbyder, så
var jeg skredet på stedet.
Hvorfor latterliggøre kunderne....argh....hvor lamt.

Sådanne tricks stinker for vildt....de burde skrive '750 gratis SMSer' i
stedet for 'Fri SMS resten af året'

--
Mvh Henrik.

Fra : John K

Dato : 27-08-02 15:04

> [...]

> Hvorfor latterliggøre kunderne....argh....hvor lamt.
>
> Sådanne tricks stinker for vildt....de burde skrive '750 gratis SMSer' i

Jeg er helt enig med dig, men det er jo egentlig ikke værre end når diverse
firmaer reklamerer med "Vind et års forbrug af..." - der har de også bestemt
hvad ens forbrug er...

De kan lige så godt skrive hvad det er man får i stedet for alt det andet
pjat...

Mvh

John K

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 27-08-02 18:19

I post'en news:3d6b86d2$0$266$ba624c82@nntp03.dk.telia.net, Skrev John
K med adressen sydfynsfm_sletdette@hotmail.com :

> [...]
> de også bestemt hvad ens forbrug er...
>
> De kan lige så godt skrive hvad det er man får i stedet for alt det

Der har dog været andre firmaer som har reklameret (og overholdt) med "ægte"
fri sms for et par måneder -så vidt jeg husker !.. Kan desværre ikke huske
hvem det var, men mener det var et af de "mindre" uden at være sikker !

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-08-02 23:42

"Bjarke Ravn-Jonsen" <nej@tak.dk> wrote in

> [...]
> husker !.. Kan desværre ikke huske hvem det var, men mener det
> var et af de "mindre" uden at være sikker !

Telia havde det engang - først kunne man slet ikke sende, så sendte
man gratis i 2 måneder (tror jeg) og så tog de penge for det...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 27-08-02 20:14

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote:

> Sådanne tricks stinker for vildt....de burde skrive '750 gratis SMSer' i
> stedet for 'Fri SMS resten af året'

Og så kunne man klage over, at de udløb allerede ved årsskiftet. De burde
have skrevet begge dele.

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 27-08-02 20:33

On Tue, 27 Aug 2002 14:54:06 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

> [...]
>Hvorfor latterliggøre kunderne....argh....hvor lamt.
>
>Sådanne tricks stinker for vildt....de burde skrive '750 gratis SMSer' i
Eftersom det er godt og vel 6-7 SMS'er pr. dag resten af året, vil jeg
da ikke have de store skrupler ved at markedsføre det som "Fri SMS
resten af året*" Huskede du at læse *) på reklamen?

/Thomas

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-08-02 23:38

"Thomas Lykkeberg" <thomasDOTlykkeberg@privatDOTdk> wrote

> Eftersom det er godt og vel 6-7 SMS'er pr. dag resten af året, vil jeg
> da ikke have de store skrupler ved at markedsføre det som "Fri SMS
> resten af året*"

Markedsførings-folk burde hænges op i deres nosser og sænkes i små ryk.

>Huskede du at læse *) på reklamen?

Ja, hvorfra tror du jeg ellers har de 750 SMS'er fra ?

'fri et-eller-andet' er ikke fri, hvis der er en
max....markedsførings-tricks som er langt under bæltestedet, og som TDC
burde være voksne nok til at undgå.

--
Mvh Henrik.

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 28-08-02 18:38

On Wed, 28 Aug 2002 00:37:44 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:
>Markedsførings-folk burde hænges op i deres nosser og sænkes i små ryk.
Jeg forstår simplethen ikke hvad problemet er. TDC vælger at give
deres (nye) kunder "Fri SMS resten af året" som de selv har valgt at
formulere det. At deres kunder så bliver sure, når de opdager (hvilket
de faktisk gør med det samme) at det "kun" drejer sig om 750 styk, kan
man jo ikke ligefrem klandre TDC's markedsførring for, fordi sådan er
markedsførring nu engang. Rækker man folk en lillefinger, ja så vil de
som oftest have hele hånden.!

Til sammenligning kan man jo sige at Dansk Tipstjeneste også "tager
røven" på deres kunder, ved uge efter uge at fortælle dem i
farvestrålende reklamer, at de nu kan vinde 7 mill kr. Det er jo
heller ikke 100% sandt (med mindre man er den eneste som vinder). Her
er der vist ikke nogen som hælder galde ud over markedsføringen.

/Thomas

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-08-02 22:26

Thomas Lykkeberg skrev:

>Rækker man folk en lillefinger, ja så vil de
>som oftest have hele hånden.!

Skriver de, at man får hele hånden, så ville jeg også forvente hele
hånden!

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-08-02 22:37

"Thomas Lykkeberg" <thomasDOTlykkeberg@privatDOTdk> wrote

> Jeg forstår simplethen ikke hvad problemet er.

Det er ellers ret simpelt...

Hvis jeg lejer en bil og der står 'fri kilometer'...så er det altså 'fri
kilometer', og ikke 750 km.
Det er vel ikke så svært at forstå ?

Bondefangeri ud over alle grænser..og det gør det absolut ikke bedre, at
andre gør lignende ting.

--
Mvh Henrik.

Fra : John K

Dato : 28-08-02 23:12

> Jeg forstår simplethen ikke hvad problemet er. TDC vælger at give
> deres (nye) kunder "Fri SMS resten af året" som de selv har valgt at
> formulere det.

Tja... og en bilforhandler vælger at reklamere med "fri benzin i et helt
år" - man får godt nok kun en tankfuld, men sådan har han bare valgt at
> [...]

> man jo ikke ligefrem klandre TDC's markedsførring for, fordi sådan er
> markedsførring nu engang. Rækker man folk en lillefinger, ja så vil de

Det har sku' da ikke en skid med det at gøre. TDC reklamerer med noget man
reelt ikke får - det er i mine øjne ikke markedsføring, men bondefangeri...

> [...]
> heller ikke 100% sandt (med mindre man er den eneste som vinder). Her
> er der vist ikke nogen som hælder galde ud over markedsføringen.

Nej, for de siger "kan vinde op til ** millioner" - så du er reelt ikke
blevet lovet noget som helst...

Mvh

John K

Fra : Peter Rongsted

Dato : 29-08-02 07:37

> [...]

>man jo ikke ligefrem klandre TDC's markedsførring for, fordi sådan er
>markedsførring nu engang. Rækker man folk en lillefinger, ja så vil de

De lover noget, som ikke er rigtigt. Det er villedende markedsføring -
og faktisk forbudt. De lover det også i tv reklamerne. Og der nævner de
overhovedet ikke begrænsningen på 750 sms'er (den står heller ikke på
skærmen. Jeg så efter i går).

Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-08-02 10:50

Peter Rongsted skrev:

> [...]
>og faktisk forbudt. De lover det også i tv reklamerne. Og der nævner de
>overhovedet ikke begrænsningen på 750 sms'er (den står heller ikke på

Jeg havde ikke lagt mærke til, at man kun fik 750 SMS'er før jeg læste
indlæggene i denne gruppe - jeg har dog ikke set TV-reklamen efter.

Jeg mener, at den er gal, netop fordi vi snakker et produkt, hvor der
virkelig er folk der vil komme til at bruge 'op', selvom der står
'gratis resten af året'. Normalt, hvis man vinder Corn Flakes til et
års forbrug, så står der også 'X pakker', men det er (som jeg husker
det), GODT over, hvad man kan forvente sig at man kan spise af Corn
Flakes. Det er IKKE tilfældet med SMSer, da der er folk der sender
ufatteligt mange hver dag.

Der er ca 120 dage tilbage af år 2002 - det giver 6-7 beskeder hver
dag resten af året - det er ikke meget for de garvede SMS-skrivere.

Jeg mener TDCs reklamestunt her er helt forrykt.

Fra : Dennis Meng Hansen

Dato : 28-08-02 20:52

Tja.... hvad kan man sige - jeg er skredet fra TDC Mobil, efter 8 års
"ægteskab" med dem.... hvorfor??? fordi de røvrendte mig!
Jeg havde et mobil 45 abonnement, hvor de ringede en aften og fortalte at
det abonnement er gået ud af deres sortiment, men de ville tilbyde mig at
skifte over til Mobil Plus helt gratis fordi jeg havde været ved dem så
længe....... nå tænkte jeg, fint nok... lad mig gøre det.

14 dage efter reklamerer de gud hjælpe mig med, at man får 200 eller var det
300 gratis sms'er hvis man skifter sit abonnement ud med et nyt!!
Ok tænker jeg - jeg kontakter dem og siger at jeg føler mig snydt på den
måde.... det kunne de ikke ændre.

Hmm... så meget "tak" for trofastskab....
Nu venter Telmore på mig .....

Dennis