MS Windows
briani 27239
newbie spørgsmål - formatering og bios
Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-08-02 14:05

jeg sidder her og føler mig lidt dum... jeg er bestemt ikke newbie men jeg
kan ikke formatere en diskette i XP!
Jo det kan jeg, men den booter ikke op.... jeg har sat floppy til at boote i
bios, kopieret awdfalsh og biosfil over på diskette, men hvergang jeg
genstarter beder den mig fjerne disken og så starter den op i windows...
hva' går der galt?
Formater (ikke Quick) - læg awdflash og bios bin fil over og reboot... er
det ikke korrekt?

hilfe!

sniper_Nolight

Fra : Edmund

Dato : 27-08-02 14:21

sniper_Nolight skrev:

> [...]
> op i windows... hva' går der galt?
> Formater (ikke Quick) - læg awdflash og bios bin fil over og

nederst under Quick skal du krydse lav dos diskette

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-08-02 14:27

> nederst under Quick skal du krydse lav dos diskette

det synes jeg jeg prøvede men med samme resultat, den lagde en masse filer
på disketten men jeg fik samme besked... det er kun den man skal krydse
eller hvad? også kopiere bios og awdflash over på ikke?

sniper_Nolight

Fra : Edmund

Dato : 27-08-02 14:36

sniper_Nolight skrev:

> det synes jeg jeg prøvede men med samme resultat, den lagde en masse
> filer på disketten men jeg fik samme besked... det er kun den man
> skal krydse eller hvad? også kopiere bios og awdflash over på ikke?

ja først formatere og så kopiere bios.bin og awdflash over på .

Pas nu på med at flashe i disse tordenvejrs dage, og pas på løse
ledninger og kontakter

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-08-02 15:44

> ja først formatere og så kopiere bios.bin og awdflash over på .

jeg kan sgu ikke få disketten til at boote?!

> Pas nu på med at flashe i disse tordenvejrs dage, og pas på løse
> ledninger og kontakter

det skal jeg huske

sniper_Nolight

Fra : Edmund

Dato : 27-08-02 15:52

sniper_Nolight skrev:

> jeg kan sgu ikke få disketten til at boote?!

Det lyder underligt
Den skulle gerne stå med.
A:\
og så skal du jo taste awdflash
Jeg går ud fra at awdflash filen ender på com, bat , eller exe

Har du ikke en anden bootdiskette ellers hent en fra www.bootdisk.com
Fjern de overflødige filer, sådan at dine 2 kan være der

Mvh Edmund