MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
geninstaller xp
Fra : Morten Lyngsø

Dato : 27-08-02 13:18

hej
jeg sidder med en xp der er gået lidt kuk i. Kan man, som i win 98,
geninstallere oveni, uden at alle programmer, opsætninger osv. går tabt?

/ml

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 27-08-02 13:49

Ja

1. genstart maskinen og boot via CD-rom
2. start installation
3, Windows spørger om du vil reparere eller installere = VÆLG INSTALLERE
4. Windows gennemsøger dine HDD, og finder din gamle installation.
5. Windows beder dig vælge mellem installation og reparation (IGEN) = VÆLG
REPARATION
6. lad den køre færdig, og hent eventuelle opdateringer.

nu er Windows som "ny" men alle dine indstillinger er bevaret.!!

Mvh

/Flemming

Fra : Edmund

Dato : 27-08-02 14:03

Flemming Jacobsen skrev:

> 5. Windows beder dig vælge mellem installation og reparation (IGEN) =
VÆLG REPARATION

I nogle OEM versioner af XP home skal man starte installation inde fra
en kørende XP for at få denne mulighed.

Er der en med en fuld XP home version der kan bekræfte at man får
reparations muligheden når man booter direkte på CDen.

Mvh Edmund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-08-02 19:22

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der en med en fuld XP home version der kan bekræfte at man får
> reparations muligheden når man booter direkte på CDen.

Hmm, jeg har prøvet med pro versionen, og der advares man altså om, at hvis
man vælger at installere windows igen, vil alt blive overskrevet, og den vil
ikke bibeholde oplysninger, om ting der ligger på harddisken i forvejen.
Derved må man installere alt forfra.
Hvis jeg vælger reparation, ender jeg i en doslignende prompt, hvor jeg kan
vælge forskellige doslignende kommandoer til at reparere, men intet som har
noget med geninstallation at gøre. Se det link Edmund har i en anden tråd.

Kurt

Fra : Edmund

Dato : 27-08-02 20:10

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> jeg kan vælge forskellige doslignende kommandoer til at reparere,
> men intet som har noget med geninstallation at gøre. Se det link

Det som du er kommet til, er reparation med recovery console, du skal
lidt længere hen i installationsprocessen for at komme til den egentlige
reparation af XP, som virkede fint i den prøveversion af XP pro jeg har.

http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm
recovery console er billed nr. 2
reparation af XP er billed nr 14

Mvh Edmund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-08-02 22:10

> [...]
> lidt længere hen i installationsprocessen for at komme til den egentlige
> reparation af XP, som virkede fint i den prøveversion af XP pro jeg har.

Tak, det vil jeg se på ved lejlighed.

Kurt