MS Windows
briani 27239
Udskifte productkey i winXP pro Corp. vers~
Fra : ha

Dato : 27-08-02 13:04

I en windowsXP Pro Corporate version. Er det muligt at udskifte
corporate key'en med min egen pro-key uden at jeg skal til at
geninstallere. Jeg ved at man kan udskifte en corporate key med
en anden corporate key, på følgende måde:
Change Product Key without Reinstall:

1. Run regedit and go to:
HKey_Local_Machine\Software\Microsoft\WindowsNT\Current
Version\WPAEvents, on the right double click on "oobetimer"
and change at least one digit of this value to deactivate windows.

2. Choose run from start menu and type in this command:
%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a to get the
activation screen and go to the second option which is
activate by phone.

3. In the new screen choose the option to change product
key, and type in the new product key (Corporate one only)***.

4. Close that window, reboot your system and enter the
command in step 2 for the second time to verify your
activation , you should see "windows is already activated".
---------------------------------------
***Corporate Key Only....
--------------
men den fremgangsmåde virker ikke,
når det er min i k k e corporate key jeg ønsker at benytte.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 27-08-02 17:45

> men den fremgangsmåde virker ikke,
> når det er min i k k e corporate key jeg ønsker at benytte.

Jeg er blevet gjort opmærksom på, at min spørgsmål kan
opfattes som "pirateri", så jeg vil lige tilføje, at den key som jeg
vil anvende, er den key som hører til min nyindkøbte version af
windows XP pro som jeg selvfølgelig har betalt for.

Bare lige for at udrydde evt. misforståelser.

mvh
ha

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 28-08-02 06:08

I news:3d6bacae$0$87278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, ha skrev:

> [...]
> windows XP pro som jeg selvfølgelig har betalt for.
>
> Bare lige for at udrydde evt. misforståelser.

Hej.

Du kan ikke bruge en PRO-key til en Corp.-version. Så vidt jeg er
orienteret, så skal du geninstallere og så aktivere på normal vis, hvis du
ønsker at bruge din Pro-version.

--
Med venlig hilsen / best regards
Henrik, Aalborg

Fra : ha

Dato : 28-08-02 09:16

> Du kan ikke bruge en PRO-key til en Corp.-version. Så vidt jeg er
> orienteret, så skal du geninstallere og så aktivere på normal vis,
> hvis du ønsker at bruge din Pro-version.

Ok, tak, ja, jeg vil selvfølgelig bruge den version jeg har købt, men
da der var installeret en corp. version da jeg overtog computeren,
(hjemmearbejdsplads) var det jo lidt nemmere hvis jeg bare kunne
udskifte nummeret.

Tak for svar.

mvh
ha