BigBrother-kattediskussion
Fra : Fie & Christian

Dato : 19-02-01 22:19

Hejsa alle

Jeg skriver egentlig ikke med et spørgsmål, men bare om en samtale, som
overraskede mig

Jeg er én af de uheldige sjæle, som er blevet fanget af TvDanmarks
reality-show BigBrother! Og idag, da jeg så sad og udspionerede på nettet,
hørte man en samtale mellem husets beboere, blandt andet en pige ved navn
Anja. Samtalen drejede sig om de katte som Anja og hendes mor havde i haven,
og hvordan de håndterede dem, når de kom i løbetid. Anja og hendes mor havde
vænnet sig til at have en balje meget koldt vand stående lige udenfor, som
moren så hældte ud over hun-kattene, når de begyndte deres hyle-koncert
under løbetiden!!

Det er én ting, at der findes mange uvidende mennesker derude, men jeg
mente, at hvis denne sekvens kom ud i fjernsynet i deres daglige sammendrag
af dagen i huset, ville det absolut ikke gavne den kamp, som mange kæmper
for kattenes velfærd! Jeg har nu skrevet en mail til redaktionen på
programmet med en bøn om, at hvis denne sekvens bliver vist i fjersynet, at
man så vil citere min mail om at denne adfærd ikke er ønskværdig!

Håber ikke at blive bestormet med mails angående mit særprægede valg af
underholdning hehe.....

Mange hilsner
Fie

Fra : Gidde

Dato : 19-02-01 22:31

Hvor trist, at den slags dårlige budskaber, om hvordan dyr kan behandles, altid
uden videre kan havne på tv...nu er det jo et live-program, så det er
ucencureret, men jo...det er da en dybt problematisk måde at løse problemet med
larm pga. løbetid på...de burde da hellere få dyrene neutraliseret.
Fair nok med din mail til redaktionen....de har jo et ansvar for, hvad seerne
evt. kan få af dårlige ideer i forbindelse med de udtalelser, der kan komme fra
deltagerne i programmet. Enhver ville jo kunne se problemet, hvis det havde
været et spørgsmål om børneopdragelse eller lignende....vil jeg tro.
Min fyr følger også programmet....så "du er ikke alene!"
- Gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 19-02-01 23:12

Indrømmet, jeg er også fanget *G*

Forbavser mig ikke at Anja behandler kattene sådan, for hun er efter min
mening totalt lam i den øverste.

Håber meget at din mail til redaktionen bliver læst og fulgt op på.

Hilsen
Joan

Fra : Christina K

Dato : 20-02-01 18:50

Hej

Jeg må også tilstå at det er svært at la' vær'

Jeg kan i forvejen ikke lide Tude Anja, men at folk ikke respekterer
deres dyr og i det mindste neutraliserer dem så der ikke kommer nogle
uønskede killinger, det kan jeg slet ikke have med at gøre.

Hvis Anja var nomineret ville jeg godt ofre kr. 4,80 for at få hende
sendt hjem i kattens navn.

Nå, der fik jeg da vist også lige sagt min mening om hende

Mvh/ Christina

PS: Nu sørger I vel for at holde jeres katte inde på søndag, når der
skal slås "katten af tønden"

Fie & Christian <cbo@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:G5gk6.9372$PC4.525841@news010.worldonline.dk...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-02-01 19:55

> PS: Nu sørger I vel for at holde jeres katte inde på søndag, når der
> skal slås "katten af tønden"

Vi boede i Dragør, da jeg var lille pige, og så selvfølgelig når rytterne
skulle slå katten af tønden til fastelavn. Det gik fint, indtil en af dem
endelig fik hul på tønden og ned faldt en kat. Den var mere død end levende
af skræk, og stak lynhurtigt af, men det rider mig stadig som en mare,
hvordan den stakkels kat havde det - så spøg ikke med katte og tønder.

Mvh Maria

Fra : Gidde

Dato : 20-02-01 21:58

- Hvor rædsomt! Tænk at nogen kunne nænne det
Stakkels dig, og stakkels kat, at skulle opleve det!
-Gitte

Fra : Christina K

Dato : 21-02-01 12:15

Hej Maria

Det var dog forfærdeligt! Du har ret det er i hvertifald ikke noget at
spøge med. Stakkels kat.

Mvh/ Christina

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:y4zk6.20422$2w6.294942@twister.sunsite.dk...

Fra : Flemming

Dato : 20-02-01 19:06

On Mon, 19 Feb 2001 22:18:58 +0100 "Fie & Christian" <cbo@worldonline.dk>
wrote in dk.fritid.dyr.kat:

> Håber ikke at blive bestormet med mails angående mit særprægede valg af
> underholdning hehe.....

Du er ikke den eneste jeg er også fanget. Angående Anja og måden at
hånterer kattende på, så er det godt at du har skrevet til BB's redaktion
og bedt dem om ikke at sende det på tv, jeg tror nu heller ikke at det er
det de ville bruge tid på at sende lige nu, mom ikke der vil blive brugt
mere tid på 'kønnenes' kamp?

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Ann K.

Dato : 21-02-01 11:43

Hejsa.

underholdning hehe.....

>Du er ikke den eneste jeg er også fanget.

Pokkers også - her troede jeg at katte mennesker ville være lidt mere
"fornuftige" *grin*
OK... bliver dagligt vaccineret mod BB - det er sq* utroligt keeeeedeligt,
når _al_ konversation skal dreje sig om unge totalt hjernedøde menneskers
ønske om at udstille sig selv for offentligheden!!!!
Hvor jeg arbejder??? I en ungdomsklub, hvor BB er det helt store hit...
større end Robinson (som jeg heller ikke bryder mig om!) Allerværst er
dog at én af mine kolleger faktisk kender én af deltagerne *suk* - Det er
naturligvis den kollega, jeg også deler min aftenvagter med... Gæt, hvad han
og ungerne laver??? *endnu større suk*
Hæ. hæ, noget godt er der dog kommet ud af det... "mit" syværksted og kontor
har aldrig tidligere været så ryddeligt og ordentligt!!! *grin*

Mvh Ann - der også tæller dagene til BB slutter, men nok af andre grunde end
de fleste

Fra : Miss Zee

Dato : 22-02-01 12:30

Nogle gange må jeg tage mig til hovedet over hvor frelste, folk i denne NG
kan være!

Forleden så jeg et program i TV, hvor en 4-årig pige bar rundt på en
kattekilling på en ikke særligt hensigtsmæssig måde ... OG????
Fie, tror du selv, at de ville læse din mail op?

Jeg har to dejlige katte, elsker at se BB og da jeg var barn, lærte jeg af
min mor at dyppe killinger, der tissede udenfor bakken, i deres eget tis.
(Hun elsker katte ligeså højt som jeg, men vidste bare ikke bedre.)
Hvad gør det mig til?

Slap dog af !!!
Een ting er dyrplageri (qua fastelavn), en anden er at der nok ikke er nogen
katte, der får mere end en slem forskrækkelse af et iskoldt styrtebad!

Rå, men hjertelig hilsen, Miss Zee

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-02-01 12:59

Hej Zee

Der er samlet en utrolig mængde viden på denne gruppe, men svagheden er nok
at mange af os befinder os mere i katteverdenen end udenfor, derfor er der
mange ting, vi tager for selvfølgeligheder, hvilket igen kan føre til at vi,
set udefra, kan reagere lidt stærkt.

Men hvis man ikke bliver ved og ved med at "undervise" mindre vidende
katteejere, kommer vi aldrig længere end til at dyppe snuden i tis eller
hælde vand over en kat der følger sin natur.

Selvfølgelig vil mailen ikke blive læst op, det er jo ikke det,
udsendelserne handler om, men han/hende der modtog mailen har måske lært
noget, og så har den da haft en mission alligevel.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Miss Zee

Dato : 23-02-01 00:52

Et ord : PROPORTIONER!!!!

--
Rå - men hjertelig - hilsen,

Miss Zee
'Hvis vi ingen fejl havde, ville vi ikke glæde
os så meget over at bemærke dem hos andre'
La Rochefoucauld

Fra : Helle Andersen

Dato : 23-02-01 01:29

"Miss Zee" <ostefis@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9748ij$2mb5$1@news.cybercity.dk...
> Et ord : PROPORTIONER!!!!

Tja, mange af os går da op i en hel masse andre
ting i verden også, men det er jo lissom ikk' det vi
diskuterer hér, vel ?

--
Hilsen Helle
You will always be lucky if you know how to make friends with strange cats. - Colonial American proverb