Bedste parodi/referencefilm
Fra : Troels

Dato : 27-08-02 11:47

Hej
Efter endeligt at ha' fået taget mig sammen til at se Scary Movie, hvor en
del af spøgen jo ligger i at kunne sidde og sige "det er fra den film!" og
"det er fra den film!", synes jeg det kunne være meget sjovt at høre hvilke
andre film i den stil i synes er noget værd.

Btw. er der i Moulin Rouge også en masse referencer at finde. Her er det
bare til musik istedet for.

/Troels

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-08-02 11:55

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> writes:

> [...]
> "det er fra den film!", synes jeg det kunne være meget sjovt at høre hvilke
> andre film i den stil i synes er noget værd.

Tjah. Top Secret er jo en udødelig klassiker i genren.

> Btw. er der i Moulin Rouge også en masse referencer at finde. Her er det
> bare til musik istedet for.

Nej, det kan du ikke mene...
--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Ally

Dato : 27-08-02 15:19

> Tjah. Top Secret er jo en udødelig klassiker i genren.

Den er udødelig! Jeg glemmer aldrig første gang, jeg så den. F*ck, hvor jeg
var flad af grin! Især da de 2 fyre er klædt ud som ko, og en tyr opdager
dem.... *GG*.

Hilsen
Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-08-02 00:15

Ally skrev:

> Den er udødelig! Jeg glemmer aldrig første gang, jeg så den. F*ck,
> hvor jeg var flad af grin!

Også her. Og jeg så den endda ret sent. Imponerende, at den som en af de
første i rækken af spooffilm stadig er en af de bedste.

> Især da de 2 fyre er klædt ud som ko, og
> en tyr opdager dem.... *GG*.

Ja, det er genialt. Især ideen med at iklæde en rigtig ko gummistøvler,
så den vandrer af sted, som om den var falsk.

--
Mvh. Peter
"Now son, you don't want to drink beer. That's for daddies and kids

Fra : Mogens

Dato : 27-08-02 12:26

Alle "Høj Pistolføring" filmene.
"Højt At Flyve" + 2'eren

Fra : Taba

Dato : 27-08-02 12:31

Shrek har da nogle referencer her og der, og desuden er den skide sjov

--
/Taba
Fjern "REMOVE" i mail adr. for at svare direkte

Fra : Kostas

Dato : 27-08-02 13:37

"Taba" <famtabaREMOVE@tiscali.dk> wrote in news:OoJa9.23396$ww6.2377428
@news010.worldonline.dk:

> Shrek har da nogle referencer her og der, og desuden er den skide sjov
>
> --
> /Taba
> Fjern "REMOVE" i mail adr. for at svare direkte

Hvis vi skal derover - så er Monsters Inc jo i en klasse for sig

mvh

Kostas

Fra : Tenzel Kim

Dato : 28-08-02 00:13

Kostas wrote:

> Hvis vi skal derover - så er Monsters Inc jo i en klasse for sig

Yup. Desværre var det bare ikke en særlig god klasse :)

Tenz.

Fra : Kostas

Dato : 01-09-02 12:34

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in news:3D6C078C.8060303
@hotmail.com:

> Yup. Desværre var det bare ikke en særlig god klasse :)
>
> Tenz.

Bl.a. der hvor alle monstrene kommer ind i "firmaet" det er ren Armageddon -
både musik og det hele - lige indtil en af dem falder...

mvh

Kostas
email@supertips.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-09-02 06:15

Kostas <email@@supertips.dk> writes:

> Bl.a. der hvor alle monstrene kommer ind i "firmaet" det er ren Armageddon -
> både musik og det hele - lige indtil en af dem falder...

Eh... Tænker du på der, hvor Armageddon er ren The Right Stuff?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-09-02 08:38

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

Armageddon -

> Eh... Tænker du på der, hvor Armageddon er ren The Right Stuff?

Hæhæhæ, touché!

MVH
Jens

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 05-09-02 23:03

Jens Thomsen skrev:

> Hæhæhæ, touché!

Ja, gnæk, men der er nu ingen tvivl om, at Monsters-referencen går på
Armageddon (hvilket også passer bedre til målgruppen). Men selvfølgelig
er instruktøren bevidst om den dobbelte reference. Lidt ligesom når "Høj
Pistolføring" spoofer trappesekvensen fra "The Untouchables", der igen
er en reference til Eisensteins "Panserkrydseren Potemkin".

--
Mvh. Peter
"Årh, hvaaad!"

Fra : Jens Thomsen

Dato : 06-09-02 07:51

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, gnæk, men der er nu ingen tvivl om, at Monsters-referencen går på
> Armageddon

Er der ikke? I mine ører lød det nu som om, at de anvendte samme musik som i
The Right Stuff, hvilket gør referencen temmeligt direkte?

MVH
Jens

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 06-09-02 10:10

Jens Thomsen skrev:

> Er der ikke? I mine ører lød det nu som om, at de anvendte samme
> musik som i The Right Stuff, hvilket gør referencen temmeligt direkte?

Okay, jeg husker musikken som den fra Armageddon. Men hvis jeg husker
galt, har du selvfølgelig ret.

--
Mvh. Peter
"I've been shot, stabbed, electricuted, hung, ran over, and burnt....I

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-09-02 10:43

> Okay, jeg husker musikken som den fra Armageddon. Men hvis jeg husker
> galt, har du selvfølgelig ret.

Det står jo sådan set her (fra IMDb):

The slow-motion scene in which the scarers enter the scare floor parodies
the arrival of the astronauts in Right Stuff, The (1983) which was itself
pastiched in Armageddon (1998) where Steve Buscemi played one of the pilots.

Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 06-09-02 10:48

> Okay, jeg husker musikken som den fra Armageddon. Men hvis jeg husker
> galt, har du selvfølgelig ret.

....og omvendt naturligvis :)

MVH
Jens

Fra : Taba

Dato : 28-08-02 00:23

> Hvis vi skal derover - så er Monsters Inc jo i en klasse for sig

En fed film, men hvor ser du referencer/parodier i den?
I shrek er der Pinokio (ved ikke hvordan man staver til det), lidt Matrix og
et par andre (kan ikke huske dem, det er længe siden jeg har set filmen, det
samme gælder Monsters Inc.)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-08-02 09:24

> [...]
> Matrix og et par andre (kan ikke huske dem, det er længe siden jeg
> har set filmen, det samme gælder Monsters Inc.)

Du glemmer i hvert fald den mest oplagte. Det meste af sidste halvdel af
filmen er en parodi på en klassisk åbn dør/luk dør komedie. Øh, hvad hedder
det egentlig. Begrebet er væk lige nu, men I fanger sikkert meningen.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-08-02 12:47

Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> scribbled:

> [...]
> den film!" og "det er fra den film!", synes jeg det kunne være meget
> sjovt at høre hvilke andre film i den stil i synes er noget værd.

Not Another Teen Movie
The Sweetest Thing, men der er det mere subtilt lavet. Det er piger i stedet
for fyre i hovedrollerne. Ellers er det Roadmovie II.
Hot Shots
Spaceballs
Loaded Weapon

Alt hvad Zucker/Abrahams teamet har rørt ved.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 27-08-02 14:04

Young Frankenstein

/Anders

Fra : Morten DH

Dato : 27-08-02 16:00

"Anders Nielsen" <bnaa0002107@bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> Young Frankenstein

troede jeg var den eneste... tænker tit på hvordan man kan oversætte den
scene hvor Marty (som Igor) siger: "Walk this way Sir" (kræver man har set
filmen for at forstå problemet..)

Men generelt er jeg ret glad for Mel Brooks, hvem andre kan finde på at lave
en stumfilm (Silent Movie) hvor den eneste der siger noget er en berømt
mimer?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-08-02 15:04

> [...]

> "det er fra den film!", synes jeg det kunne være meget sjovt at høre hvilke
> andre film i den stil i synes er noget værd.

Der er utallige filmreferencer i Nicolas Refns BLEEDER.

Den danske DVD-udgave har som ekstramateriale en artikel af Nicolas
Barbano hvor han forsøger at opremse henvisningerne. En del af dem er
direkte henvisninger i form af plakater, videofilm osv. men der er
også indirekte henvisninger.

Fra : Michael Westi

Dato : 27-08-02 23:17

Og for den sags skyld, Kevin Smith´s film. I alle hans film refereres der
ustandseligt til Star Wars.

--
Mvh Michael
"The intelligence on this globe is constant

Thomas Jespersen <thomas@daimi.au.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:y4nznv8e6u8.fsf@amigo.daimi.au.dk...

Fra : Devast8or

Dato : 27-08-02 15:05

"Don't Be A Menace To South Central While Drinking Your Juice In The Hood"
har en del referencer, mest til "Menace 2 Society" og "Boys N' The Hood"
(som i øvrigt kommer i aften).

"Spy Hard" har også nogle referencer, bl.a. til James Bond og Cliffhanger.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Devast8or

Dato : 27-08-02 15:19

Glemte lige to:

I "Roadtrip" er scenen hvor de fire fyre kommer gående henover græsplænen på
universitet i Austin en reference til "Reservoir Dogs" (hvis jeg husker RD
rigtigt),

og i "Rush Hour 2" er scenen hvor Chris Tucker vælger kvinder en reference
til "Enter The Dragon".

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Zeki

Dato : 27-08-02 19:29
Fra : Zeki

Dato : 27-08-02 19:30

Og så selvfølgelig Weird Al's 'UHF'
http://us.imdb.com/Title?0098546

Zeki

Fra : No Humor Man

Dato : 27-08-02 20:12

> [...]
hvilke
> andre film i den stil i synes er noget værd.

Independence Day. Åh, okay... du mente gode parodifilm, sorry! .)

--
From Carsten
also known as the notorious 'No Humor Man' (With Humor) among friends.

Fra : Lars Bernau

Dato : 28-08-02 15:50

In article <3d6bd36f$0$60754$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
no.humor.man@mail.tdcadsl.dk says...
> "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message
> hvilke
> >
> Independence Day. Åh, okay... du mente gode parodifilm, sorry! .)

Hvilke film parodier Independence Day ?

--
Lars Bernau
" Mennesker som siger at intet er umuligt,

Fra : No Humor Man

Dato : 28-08-02 22:08

"Lars Bernau" <lbe@don'tmailme.dk> wrote in message
> In article <3d6bd36f$0$60754$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> no.humor.man@mail.tdcadsl.dk says...
> Hvilke film parodier Independence Day ?
Øhm, lad mig nu se. Star Wars, War of the Worlds, V, osv.
Var det svar nok? .)

--
From Carsten

Fra : Lars Bernau

Dato : 29-08-02 20:57

In article <3d6d3c8f$0$165$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
> hvor en
> film!" og
> Øhm, lad mig nu se. Star Wars, War of the Worlds, V, osv.

Næ på hvilken måde ?

Fra : No Humor Man

Dato : 30-08-02 12:38

> In article <3d6d3c8f$0$165$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> no.humor.man@mail.tdcadsl.dk says...
> Næ på hvilken måde ?
Hmm... referencen til Star Wars. De små ubetydelige og dårligt udstyrede
'gode' angriber den tilsyneladende uovervindelige fjendes enorme kampstation
og vinder.
Referencen til War of the Worlds. Rumvæsnerne angriber forskellige
strategisk placerede steder rundt omkring på jorden, men er uovervindelige
med deres avancerede teknik, våben og skjolde.
Referencen til V. De store runde rumskibe der ankommer til jorden og hænger
stille over en masse storbyer.

Var det nok? Selv Ronald Emmerich & Dean Devlin har fortalt at de tog fra
de bedste science fiction film.

--
From Carsten

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-08-02 14:13

> Referencen til War of the Worlds. Rumvæsnerne angriber forskellige
> strategisk placerede steder rundt omkring på jorden, men er
> uovervindelige med deres avancerede teknik, våben og skjolde.

Nu er ID jo en "remake" af War of The Worlds. En væsentlig detalje der skal
med er, at de uovervindelige rumvæsner også i ID bliver besejret af en
virus.

Fra : Lars Bernau

Dato : 31-08-02 08:20

In article <3d6f5d1e$0$130$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
> 'gode' angriber den tilsyneladende uovervindelige fjendes enorme kampstation

Som praktisk taget alle andre film der handler om rumvæsner der vil
overtage Jorden.

> Referencen til War of the Worlds. Rumvæsnerne angriber forskellige
> strategisk placerede steder rundt omkring på jorden, men er uovervindelige
> med deres avancerede teknik, våben og skjolde.

Hvordan ville du ellers invadere en planet ???
Og selvfølgelig er deres våben osv. avancerede... Når man er i stand til
at rejse gennem rummet, er ens våbenudvikling jo ikke stoppet ved
bagladergeværer (eller hvad sådan nogle nu hedder)

> Referencen til V. De store runde rumskibe der ankommer til jorden og hænger
> stille over en masse storbyer.

Hvordan skulle de ellers gøre ?? det er jo en del af det at angribe
strategiske mål.

Jeg vil give dig ret i at de er inspirerede af ovennævnte film / serier
(V var i øvrigt fed - den burde nogen snart genudsende)... Men ligefrem
at kalde Independence Day for en parodifilm, er vist lige i overkanten.

Fra : No Humor Man

Dato : 31-08-02 10:40

> In article <3d6f5d1e$0$130$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> no.humor.man@mail.tdcadsl.dk says...
[snip]
> Jeg vil give dig ret i at de er inspirerede af ovennævnte film / serier
> (V var i øvrigt fed - den burde nogen snart genudsende)... Men ligefrem
> at kalde Independence Day for en parodifilm, er vist lige i overkanten.
Jeg sagde heller ikke at det var en parodifilm, men der er da en masse
referencer til andre film. Ergo er det en slags reference film! .)

--
From Carsten

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-09-02 06:14

Lars Bernau <lbe@don'tmailme.dk> writes:

> Hvordan ville du ellers invadere en planet ???

Vernor Vinges forslag er meget bedre: Infiltrer
informations-infrastrukturen. En teknologi, der har haft nogle
århundreder mere end os til at rode med kommunikation skulle ikke have
væsentlige problemer med at skabe kaos og overtage magten i det
skjulte.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Lars Bernau

Dato : 02-09-02 21:34

In article <m3bs7hht28.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> [...]
> århundreder mere end os til at rode med kommunikation skulle ikke have
> væsentlige problemer med at skabe kaos og overtage magten i det

Det gør de jo også I Independence Day.... de bruger vores satelitter til
at kommunikere med hinanden med.

Vernor Vinge... er det ham med day Of The Trifits... tror jeg bogen
hedder.. hvor de gennem børnetv hjernevasker seerne ???

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-09-02 22:16

Lars Bernau <lbe@don'tmailme.dk> writes:

> Det gør de jo også I Independence Day.... de bruger vores satelitter til
> at kommunikere med hinanden med.

Det er skam slet ikke det - det er faktisk en lidt tåbelig ting at
gøre.

Nej, skal man overtage verden via kommunikationsnetværkene, så gælder
det dels om at hacke maskinerne i endepunkterne og dels om at ændre i
informationen, mens den transmitteres. Det kræver sikkert mere
regnekraft end hele Internettet af i dag, men det skulle være en smal
sag, hvis Moore's lov holder og fjenderne er over 30 år foran os rent
teknologisk.

> Vernor Vinge... er det ham med day Of The Trifits... tror jeg bogen
> hedder.. hvor de gennem børnetv hjernevasker seerne ???

Nope.

Fra : Soyo

Dato : 28-08-02 18:15

> [...]
> sjovt at høre hvilke andre film i den stil i synes er noget værd.
>
> Btw. er der i Moulin Rouge også en masse referencer at finde. Her er

Analyse This...suveræn film...masser af referencer til andre mafia/gangster
film.

Mvh
Oliver

Fra : No Humor Man

Dato : 28-08-02 22:48

> [...]
> andre film i den stil i synes er noget værd.
> Btw. er der i Moulin Rouge også en masse referencer at finde. Her er det
Man kunne også nævne den nye film >Signs< med Mel Gibson i denne sammenhæng!
..)

--
From Carsten