MS Windows
briani 27239
DMA på harddiske og cd-rom
Fra : Rene

Dato : 27-08-02 09:58

Kan nogen venligst hjælpe mig med dette lille banale problem..

Er Dma automatisk slået på i win XP..?
Efter at have installeret xp arbejder mine harddsike meget og hele tiden og
jeg finder ingen muighed for at slå dma på, kan nogen venligst hjælpe mig.

Renè

Fra : Leony

Dato : 27-08-02 10:19

"Rene" <renegjog@online.no> skrev i en meddelelse

> Efter at have installeret xp arbejder mine harddsike meget og hele tiden
og
> jeg finder ingen muighed for at slå dma på, kan nogen venligst hjælpe mig.

Kan du have slået indexing service til ved et uheld. Dette resulterer i at
harddiskene arbejder.
Slå det fra sådan:
http://www.techtv.com/screensavers/answerstips/story/0,24330,3012383,00.html

DMA skal du slå til på denne måde (1. del):
http://www.blackmaxpc.com/Guides/DMA.htm
Jeg har ikke prøvet tricket i registreringssatabasen, så hvordan det virker
skal jeg ikke kunne udtale mig om. Det er forøvrigt også første gang jeg ser
det nævnt.
Men jeg vil da lige lege med muligheden.

Du kan kontrollere om dine harddiske kører med den DMA hastighed de skal/kan
med DTemp:
http://private.peterlink.ru/tochinov/

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 27-08-02 10:42

> [...]
ser
> det nævnt.
> Men jeg vil da lige lege med muligheden.

Har prøvet men kan ikke mærke nogen forskel - umiddelbart.
Må prøve at få downet Sisoft Sandra så jeg kan teste diskene. HD Tach er jo
desværre ikke gratis til NT.