MS Windows
briani 27239
Batchfil -dur tilder i sådan en?
Fra : PMJ

Dato : 27-08-02 08:28

Jeg vil gerne lave en batchfil, så de forskellige brugere bare lige skal
dobbeltklikke på et ikon for at kopiere bestemte filer over på vores server,
hvor der dagligt bliver taget backup. Kan man lave sådan en i Windows (98,
Me og XP), eller skal man bruge DOS -og hvad så med lange fil- og
mappenavne, hvor man jo i DOS skal skrive noget i retning af:
c:\windows\skrive~1 .

mvh
pmj

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 27-08-02 09:39

PMJ wrote:

> [...]
> Me og XP), eller skal man bruge DOS -og hvad så med lange fil- og
> mappenavne, hvor man jo i DOS skal skrive noget i retning af:

Du kan sagtens bruge lange filnavne i batchfiler. Du skal dog huske at
bruge anførselstegn (") hvis der er f.eks. blanke tegn i fil- eller
mappenavnet - f.eks. "C:\Dokumenter\dette er en test\testfil 1.doc".

Normalt vil jeg sige at man skal *ikke* gemme filer lokalt - gem altid
på en server så der bliver taget backup a filerne. Eneste undtagelse er
blærbare maskiner - her har jeg lavet en batchfil der først sletter
indholdet af den eksisterende dokumentmappe på serveren og derefter
kopierer alle filer fra det lokale drev. Så er man sikker på at der ikke
bliver ophobet gamle filer på serveren.

/klaus

Fra : PMJ

Dato : 27-08-02 15:52

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse
> Du kan sagtens bruge lange filnavne i batchfiler. Du skal dog huske at
> bruge anførselstegn (") hvis der er f.eks. blanke tegn i fil- eller
> mappenavnet - f.eks. "C:\Dokumenter\dette er en test\testfil 1.doc".

Takker -det trick kendte jeg ikke.

> Normalt vil jeg sige at man skal *ikke* gemme filer lokalt - gem altid
> på en server så der bliver taget backup a filerne. Eneste undtagelse er
> blærbare maskiner

Blærbare? DEN var god ). OK, det ER netop aht sådan nogle, jeg vil lave
det på den måde.

mvh
pmj

Fra : JJ

Dato : 27-08-02 16:14

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> wrote in message
> [...]
> indholdet af den eksisterende dokumentmappe på serveren og derefter
> kopierer alle filer fra det lokale drev. Så er man sikker på at der ikke

Man kunne jo også vælge at bruge Windows indbyggede "offline folder"
funktion. Eller den gamle "Briefcase" - så synkroniserer computeren selv det
hele.

mvh
///JJ