Håndholdt Fishfinder
Fra : @m

Dato : 27-08-02 07:29

Er der nogen her i gruppen som ved om der findes en håndholdt fishfinder som
jeg kan have med i min lille jolle ?

Mvh

@m

Fra : hp

Dato : 27-08-02 08:36

Ikke håndholdt, men der er flere, bl.a. Hummingbird, der laver
transportable, som man har i en lille kuffert, og så monterer man transducer
f.eks på rælingen eller badestigen.
Mvh,
Hans

Fra : Michael

Dato : 27-08-02 09:40

"Bottomline" har lavet det tætteste du kommer på håndholdt tror jeg det ka
sættes bag på båden eller holdes i hånden.. eccolod og trancducer og
batterier, tror den lades op som feks en mobiltlf, går ud i et og ligner
mest af alt en lille elmotor dog er den en del mindre.. ku forestille mig
den måske var udviklet til isfiskeri den er i øvrigt os meget billigere end
de transportable lodder fra humminbird, Eagle osv..

Fra : Sune

Dato : 27-08-02 10:02

"@m" <markers@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her i gruppen som ved om der findes en håndholdt fishfinder
som
> jeg kan have med i min lille jolle ?

Tag et kig på http://www.fishfinder.dk

Der er faktisk lige idag sådan en lignende model på forsiden. Hvis du kigger
lidt rundt på deres sider kan du finde flere.

mvh
Sune

Fra : @m

Dato : 27-08-02 12:15

Jeg takker mange gange for svarene og links.

Næste spørgsmål er så " virker de fornuftigt" eller skal man op i pris før
de duer til noget ?

Mvh

@m

Fra : Henric

Dato : 27-08-02 14:39

Vi har trollat Gös med en fishbuddy2 (tror det var 2 det heter) i sommar och
den har fungerat mycket bra.
Djup, temp och fiskar ser man. Men när man ska köra fortare får man kyfta
upp fishbuddyn från sin hållare då det annars blir för mycket motstånd i
vattnet.
/H

Fra : Nono

Dato : 27-08-02 15:56

Hej,

> Er der nogen her i gruppen som ved om der findes en håndholdt fishfinder
som
> jeg kan have med i min lille jolle ?

Prøv at kigge på
http://froggy.com.au/newone/aurizon/Products/Fish_Finders/fish_finders.html.
Denne fishfinder, er den mindste som jeg nogensinde har set og beregnet til
både kyst/sø og båd. Men, jeg aner ikke hvor (om) den kan købes i Europa - i
deres "Where to buy" er der godt nok en pris i engelske pund, men hvis den
kommer fra Australien i stedet for England, skal du betale told af prisen

Mvh,
Johnny

Fra : Michael

Dato : 27-08-02 22:26

Den anden fishfinder der er vist her er næsten samme princip som jeg har set
man ka få til llowrance modeller nemlig en flydende transducer man ka smide
i vandet fra land.. men tror nu begge typer er ok til søer osv hvor der ik
er de store dybder... de har vel de samme specifikationer som de
transportable fra Humminbird osv.. men kræver man ik det helt store syns jeg
de 2000kr lyder ok. men husk dog man kan erhverve et alm stationært til
samme pris hos de forskellige fabrkanters billigste modeller.. =)