MS Windows
briani 27239
XP kan ikke boote op. Unmountable_bbot_vol~
Fra : Mette Søgaard

Dato : 26-08-02 21:59

Hej,

Pludselig er XP gået helt ned!
Jeg kan ikke boote! Er der ikke nogen som kan hjælpe?
(Det håber jeg)

Når Windows XP preøver at boote op skriver den:

"Der er fundet en fejl og Windows er blevet lukket ned for ikke at beskadige
computeren

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

"

Hvad kan jeg gøre? Er der nogen som har nogle gode forslag?

Fra : Madsen

Dato : 26-08-02 22:03

Mette Søgaard skrev:

> Når Windows XP preøver at boote op skriver den:
>
> "Der er fundet en fejl og Windows er blevet lukket ned for ikke at
> beskadige computeren
>
> UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Kan du starte i fejlsikret tilstand? Altså F8 under opstart når det
står på skærmen og så vælge fejlsikret tilstand på listen?

Madsen.

Fra : Mette Søgaard

Dato : 27-08-02 06:03

Hej!

Jeg har prøvet både fejlsikret tilstand, og "sidste konfiguration". Jeg har
prøvet alle muligheder som fremkommer med F8,men ingenting hjælper!

Det underlige er, at jeg hverken har rodet med noget hardware eller
software!

Nu ved jge ikke hvad jeg skal gøre, og det er lidt ærgerligt hvis hele 'hd
skal formatteres!

Kan det mon være virus ???

Kan man køre en repair-disk eller noget lignende (måske en bootdisk fra
www.bootdisk.com) ????

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns9276EA6E2958Bcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...

Fra : Mette Søgaard

Dato : 27-08-02 06:10

Hej Madsen

Skal lige tilføje....:
På et tidspunkt, måtte jeg slukke Windows blot ved at trykke på power, fordi
Windows XP "frøs", derefter kom fejlen ved boot.
Så fejlen må have opstået pga at jeg ikke har lukket Windows XP korrekt ned.
Men hvordan kan jeg rette det op?
Hvad kan jeg gøre???

Fra : Madsen

Dato : 27-08-02 12:05

Mette Søgaard skrev:

> På et tidspunkt, måtte jeg slukke Windows blot ved at trykke på
> power, fordi Windows XP "frøs", derefter kom fejlen ved boot.

Det er sikkert årsagen så. Problemet kan specielt ske på IDE-harddiske
hvor skrive-cache samtidig er slået til og det mener jeg WinXP gør som
standard. Læs evt.:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315403

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 26-08-02 22:14

Mette Søgaard skrev:

> [...]
>
> UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
>
> "
>
> Hvad kan jeg gøre? Er der nogen som har nogle gode forslag?

Har du rodet med dine harddiske eller kabler

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q297185&

Fra : Mette Søgaard

Dato : 27-08-02 06:08

> Har du rodet med dine harddiske eller kabler
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q297185&

Jeg har hverken rodet med hardware eller software. Så det er lidt underligt!

Når BIOS starter op, finder den da også harddisken, men så kommer den´ne
fejl pludselig.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-08-02 19:02

"Mette Søgaard" <msogaard(fjern_dette_i_parantes)@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:akf1ar$ihr$1@sunsite.dk...

> [...]
> Windows XP "frøs", derefter kom fejlen ved boot.
> Så fejlen må have opstået pga at jeg ikke har lukket Windows XP korrekt

Hvis jeg var dig ville jeg følge de anvisninger, som Edmund har givet. Du
angiver selv i hvilken forbindelse at fejlen opstod, så derfor tyder alt på,
at det intet har med virus at gøre. Både linket til MS og til forklaringen
om mulighederne er glimrende at gå ud fra.

Kurt

Fra : Matthiessen

Dato : 27-08-02 05:19

"Mette Søgaard" <msogaard(fjern_dette_i_parantes)@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:ake4kr$3k8$1@sunsite.dk...

> "Der er fundet en fejl og Windows er blevet lukket ned for ikke at
beskadige
> computeren
>
> UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Fik jeg for ikke så lang tid siden - min kunne ikke redes, og skulle
formateres. Det der går galt er, når dine ntfs-tabeller går i kludder. Du
kan prøve at starte op med windows-cd'en, da kan du starte et værktøj til at
reparere det ( ikke sikkert det virker ).

Fra : Mette Søgaard

Dato : 27-08-02 06:16

> Det der går galt er, når dine ntfs-tabeller går i kludder.

Kan det være gået i kludder, fordi jeg var nødt til at slukke Windows på
POWER. Windows blev ikke lukket korrekt ned. Jeg var nødt til at slukke på
power fordi windows XP frøs.
Kan det have smadret NTFS-tabellerne?

Eller er der stor sandsynlighed for virus???
HAr antivirus - men ikke opdateret i en måned!

Hvad hedder det værktøj på Windows-CD-rommen ???

Fra : Leony

Dato : 27-08-02 06:52

"Mette Søgaard" <msogaard(fjern_dette_i_parantes)@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:akf1qh$krs$1@sunsite.dk...

> Eller er der stor sandsynlighed for virus???
> HAr antivirus - men ikke opdateret i en måned!

Chancen for virus er til stede og det bliver ikke bedre af at dit antivirus
ikke er opdateret.
Skynd dig at opdatere og lave en fuld scanning. Der er sikkert ikke noget,
men så er du i hvert fald på den sikre side.

> Hvad hedder det værktøj på Windows-CD-rommen ???

Du sætter cd'en i og vælger at installere Windows XP. På et tidspunkt får du
muligheden for at installere en ny version eller reparere en eksisterende.

Måske dette kan være en årsag:
http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;q315403

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Mette Søgaard

Dato : 27-08-02 07:44

http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;q315403
står der at jeg skal køre chkdsk /r fra
Recovery Console

Er Recovery Console det samme som
"Fejlsikret tilstand"

Eller er "Recovery Console" noget helt andet???

Jeg kan ikke komme i fejlsikret tilstand. Det samme problem opstår!!!
Men hvordan kommer jeg i Recovery Console.

Skal jeg bruge en Recovery Disk eller noget lignende?
Hvis ja: Hvordan laver jeg denne nu?

Eller kan jeg komme i Recovery Console fra CD-rommen ???

Fra : Edmund

Dato : 27-08-02 10:32

Mette Søgaard skrev:

> På http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;q315403
> står der at jeg skal køre chkdsk /r fra
> Recovery Console
>
> Er Recovery Console det samme som
> "Fejlsikret tilstand"

nej

> Eller kan jeg komme i Recovery Console fra CD-rommen ???

Det kommer an på hvilken XP du har, Home eller pro

I nogle OEM eller preinstallerede XPhome skal man have fat i XP
installations disketterne
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290
Den laver 6 disketter man så skal boote på.
Man skal helt hen til disk nr. 6 før menuen med Recovery console kommer
Der skal du taste R
Så skal du indtaste administrator kode, bare tryk return hvis du ikke
har en kode.
Når du kommer ind i konsollen kan du skrive help, så kommer der en liste
med muligheder.
Jeg ved ikke om det hjælper men prøv at skrive FIXMBR

Hvilken type er din xp. En orginal en oem eller en recovery CD

Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 27-08-02 13:04

Edmund skrev:

> Når du kommer ind i konsollen kan du skrive help, så kommer der en
> liste med muligheder.

Her er et link med skærmbilleder af Recovery Console

http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm

Fra : Mette Søgaard

Dato : 27-08-02 07:44

Jeg kører med programmet antvir.

Jeg plejer at starte det fra harddisken, som jeg nu ikke har adgang til.
Øhm... jeg har ingen diskette som kan scanne!

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 27-08-02 06:07

Jeg har haft samme problem, det resulterede i en omlægning!

VH
Morten Jørgensen

Fra : Mette Søgaard

Dato : 27-08-02 06:18

Hej Morten!

Hvilken omlægning?
Kunne din Harddsik reddes?
Eller måtte du formattere?

Morten Jørgensen <alf@alf-bobo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6b0a57$0$43953$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Henning

Dato : 27-08-02 12:23

>"Der er fundet en fejl og Windows er blevet lukket ned for ikke at beskadige
>computeren
>
>UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Jeg havde samme fejl for et par uger siden - viste sig at være pga.
Klez-virus. Satte disken i en anden PC, og fik den renset, kunne
derefter køre repair fra XP-skiven.

Fra : Edmund

Dato : 01-09-02 20:58

Mette Søgaard skrev:

> [...]
> beskadige computeren
>
> UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

> Hvad kan jeg gøre? Er der nogen som har nogle gode forslag?

Har du fået det til at køre.

Der er en opdatering på windows update der måske kan forhindre at det
sker igen. updaten har noget med ide-drev og chase at gøre.

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 01-09-02 22:45

Edmund skrev:

> Jeg kunne ikke huske at du havde postet linket, beklager. Det er
> jo også en gammel tråd.

Jo, jo, men jeg brokker mig heller ikke. Ville blot være sikker på
at det var det samme link vi talte om. :)

> Det kunne være rart at høre om hun har fået det til at virke

Ja, men det er desværre langtfra ikke altid at folk melder tilbage.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-09-02 23:08

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Ja, men det er desværre langtfra ikke altid at folk melder tilbage.

Sprogspasser

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 02-09-02 00:44

Peter Loumann skrev:

> Sprogspasser

Ja, jeg kan godt se at den vist er helt ude i hampen, nu du siger det.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 02-09-02 01:04

Allig8or125 skrev:

> har I e.v.t. et link til en ftp,hvor man kan hente updaten,Jeg har
> ikke den bærbare på internettet.

Det er vist denne her:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Q315403/opdatering.zip (463 KB)

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-09-02 09:23

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Det er vist denne her:
>http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Q315403/opdatering.zip (463 KB)

Har den ikke været på den alm. Windows Update?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Edmund

Dato : 02-09-02 09:46

Peter Loumann skrev:

> Har den ikke været på den alm. Windows Update?

Jo, den skulle gerne stå i tilføj/fjern programmer, hvis du har kørt
update,ellers kan du se en oversigt over hvad du har installeret på
windows update

--
Mvh Edmund

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-09-02 11:47

"Edmund" <edm@os.dk> skrev:

> [...]

>Jo, den skulle gerne stå i tilføj/fjern programmer, hvis du har kørt
>update,ellers kan du se en oversigt over hvad du har installeret på

Dooh! Det kunne jeg jo selv have set efter i stedet for at spørge
dumt. Tak

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Allig8or125

Dato : 02-09-02 15:07

> Det er vist denne her:
> http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Q315403/opdatering.zip (463 KB)
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Jeg siger 1000 tak for linket,updaten bliver bliver installeret med det
samme....!!
Hilsen

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Edmund

Dato : 02-09-02 15:38

Allig8or125 skrev:

> Jeg siger 1000 tak for linket,updaten bliver bliver installeret med
> det samme....!!

Hvis du har kørt windows update har du den jo allerede
--
Mvh Edmund

Fra : Allig8or125

Dato : 02-09-02 18:09

> Hvis du har kørt windows update har du den jo allerede
> --
> Mvh Edmund

Hej Edmund,Jeg har ikke haft den på nettet.........derfor............

Fra : Madsen

Dato : 02-09-02 18:05

Edmund skrev:

> Hvis du har kørt windows update har du den jo allerede

Han har jo ikke maskinen koblet på Internettet, men jeg kan fortælle
at jeg har "trukket" den ud vha. 'Windows Update-katalog' inde på
Windows Update. Her kan man hente alle de opdateringer som hidtil
er blevet frigivet, uden at man behøver at installere dem på den
maskine man henter dem fra.

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 02-09-02 18:39

Madsen skrev:

> Han har jo ikke maskinen koblet på Internettet.

Undskyld, jeg sover, det blev sent igår.

> Her kan man hente alle de opdateringer som hidtil
> er blevet frigivet, uden at man behøver at installere dem på den
> maskine man henter dem fra.

Det har jeg også gjort med den meget omtalte java VM, den er der
forresten igen. Lidt mindre i filstørrelse end før, men med det samme
versionsnr, Underligt.!!

Fra : Madsen

Dato : 01-09-02 21:06

Edmund skrev:

> Der er en opdatering på windows update der måske kan forhindre at det
> sker igen. updaten har noget med ide-drev og chase at gøre.

Ja, den jeg nævnede her:
<news:Xns9277850BDC134copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk> ikke?

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 01-09-02 21:57

Madsen skrev:

> Ja, den jeg nævnede her:
> <news:Xns9277850BDC134copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk> ikke?

Jo.
Jeg så teksten UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME da jeg var inde og rode på
update, så jeg ville lige fortælle det.

Fra : Allig8or125

Dato : 02-09-02 00:18

> Jo.
> Jeg så teksten UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME da jeg var inde og rode på
> update, så jeg ville lige fortælle det.
>
>Så skulle #¤%&/£$?@ da stå i det,har lige sendt ca 70 digital-billeder ud i
mørket,
Har en Compaq bærbar,der kom med samme melding,
efter den havde fået lov til at køre tør for strøm......!!!
Opkald til Compaq-hotline gav ikke noget,de var mere interesseret i
serienumret,de havde" hørt om problemet,og ville lade det gå videre"det
hjalp jo ikke meget ,så restore..................................
har I e.v.t. et link til en ftp,hvor man kan hente updaten,Jeg har ikke den
bærbare på internettet.
Venlig Hilsen

--
Allig8or