prøver igen...via chipset
Fra : Bassen

Dato : 26-08-02 20:38

Se venligst topic fra d. 24/8. Jeg er lidt i vildrede. Kender ikke rigtig
nogen, der kan give en fornuftig forklaring og kan ikke rigtig finde noget
om det.

Venlig hilsen Jesper Laursen

Fra : Taba

Dato : 27-08-02 00:11

> Se venligst topic fra d. 24/8. Jeg er lidt i vildrede. Kender ikke
rigtig
> nogen, der kan give en fornuftig forklaring og kan ikke rigtig finde noget
> om det.

Betydningen er i den hukommelse(controller) som de forsk. chipsæt
understøtter (har). KT133A understøtter PC100/PC133 SDRAM.
KT266A støtter DDR-Ram (mener at det er både PC2100 og 2700 men er ikke
sikker). KT333(A) understøtter så DDR333 ram. De hurtigste ram lige nu på
DDR basis er DDR333 CL 2.0. (Søg lidt på nettet eller i nyhedsgrupperne for
at få en forklaring på alle de ram begreber.. jeg kan dem ikke alle uden ad
)

Hvis du smækker et GF4 Ti4600 i dit system så vil du helt klart mærke en
forskel, men den forskel vil blive endnu bedre med noget bedre/hurtigere
(ergo nyere) RAM og derved et nyere chipsæt. Så hvis du køber det kort så er
der ingen problemer med at kunne smide den i dit næste bundkort som du køber
i fremtiden.. Så af betydning kan man sige at dine RAM/chipsæt er
flaskehalsen i dit system lige nu og derfor får du ikke så stor en ydelses
forskel end hvis du f.eks. gik fra et GF2 MX til et GF4 Ti4600 på et
bundkort med DDR333 ram....

Det skal dog lige siges at Via generelt ikke er de bedste ti lat lave memory
controllere på deres chipsæt, så i mange andre nyere systemer er det også
chipsættet der er den begrænsende faktor selvom vi snakker om DDR333 ram
eller DDR400. Nvidia skulle dog have en interessant løsning på dette med
deres nForceII chipsæt

--
/Taba
Fjern "REMOVE" i mail adr. for at svare direkte

Fra : Bassen

Dato : 27-08-02 06:16

Tusind tak for svaret..