Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billed beskyttelse?
Fra : Den glade dreng

Dato : 26-08-02 18:34

Hejsa

Hvis jeg vil lave en hjemmeside, er det så muligt at beskytte mine
billeder, så de ikke kan gemmes bare ved højre klik og gem?

Hvis ja, hvordan gør man så det?

hilsen

Per

Fra : Alex Linaa

Dato : 26-08-02 18:49

"Den glade dreng" <per1665@grafik.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg vil lave en hjemmeside, er det så muligt at beskytte mine
> billeder, så de ikke kan gemmes bare ved højre klik og gem?
>
> Hvis ja, hvordan gør man så det?

Det kan det, og gutterne i news:dk.edb.programmering.java ved alt om
hvordan.

FUT til dk.edb.programmering..java

/Alex

Fra : Svend Emil

Dato : 26-08-02 19:48

> Det kan det, og gutterne i news:dk.edb.programmering.java ved alt om
> hvordan.

For lige at give et eksempel, synes jeg i skal se
http://www.mountainimages.dk/
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : John Sahl

Dato : 26-08-02 20:09

Svend Emil <svendemil@hotmail.com> wrote:
> For lige at give et eksempel, synes jeg i skal se
> http://www.mountainimages.dk/

Et eksempel på at det ikke virker ja. For det gør det ikke.

Se selv her:

http://www.mandezonen.dk/billeder/B-01_jpg

Ligger man noget på nettet, kan folk også gemme det.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
http://www.MandeZonen.dk når du er træt af

Fra : Alex Linaa

Dato : 26-08-02 21:43

"John Sahl" <spamtrap5@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse news:x1va9.21955

> Ligger man noget på nettet, kan folk også gemme det.

Den eneste måde at få en form for kopibeskyttelse, er at lægge en klam
signatur hen over alle billeder, helst midt i motivet.
At det så ødelægger æstetikken i det man vil vise, er den pris man må
betale.

vh
Alex

Fra : Jesper Wolf Jesperse~

Dato : 26-08-02 20:31

> For lige at give et eksempel, synes jeg i skal se
> http://www.mountainimages.dk/
> --
> --- Svend Emil (o: ---

Det er meget muligt at man får et copyright vindue op når man højreklikker
på billedet, men det forhindrer jo ikke browseren i at gemme billedet
alligevel. IE6 viser f.eks. en lille toolbar når man har musen over et
billede, så er det bare at trykke på diskette ikonet og billedet er gemt.

Jeg tvivler på der findes nogen sikker måde at forhindre folk i at stjæle
billeder der ligger på nettet, for de skal jo downloade dem for at kunne
vise dem

med venlig hilsen
Jesper

Fra : Svend Emil

Dato : 26-08-02 20:57

> [...]
> alligevel. IE6 viser f.eks. en lille toolbar når man har musen over et
> billede, så er det bare at trykke på diskette ikonet og billedet er gemt.

Det er da også rigtigt !! (havde ikke tænkt på det)
Men forresten synes jeg det er nogen skide gode billeder Morten Rygård her
har taget, og jeg tror faktisk at han er af sted nu, eller også lige
hjemvendt (ekspeditionsstart juni 2002)
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-08-02 21:14

Det kan da godt være du tror at de er sikre men du tager fejl som du
kan se af listen herunder.
Tager under 1 sekund at komme forbi den "sikring"

http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-01_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-02_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-03_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-04_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-05_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-06_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-07_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-08_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-09_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-10_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-11_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-12_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-13_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-14_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-15_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-16_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-17_jpg.jpg
http://www.mountainimages.dk/billede_arkiv/bjergbestigning/billeder/thumbnails/B-18_jpg.jpg

On Mon, 26 Aug 2002 20:47:38 +0200, "Svend Emil"

Fra : Svend Emil

Dato : 27-08-02 06:06

> [...]
> kan se af listen herunder.
> Tager under 1 sekund at komme forbi den "sikring"

JA, men som der står i "adresssen" er de alle thumbnails, og det kan man jo
íkke bruge hvis man nu engang vil "stjæle" billederne !!
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-08-02 06:44

Jeg kunne lige så nemt have taget de andre da sikkerheden er den
samme.

On Tue, 27 Aug 2002 07:06:28 +0200, "Svend Emil"

Fra : Troels Arvin

Dato : 27-08-02 08:34

On Mon, 26 Aug 2002 19:48:44 +0200, Alex Linaa wrote:

> Det kan det, og gutterne i news:dk.edb.programmering.java ved alt om
> hvordan.

For det første: Det er en komplet ineffektiv form for 'kopibeskyttelse';
folk, der påstår det modsatte har meget ringe forståelse for web'et. Det
er simpelthen spild af éns egen tid at prøve. Yderligere er det
irriterende for publikum, at en normal browser-funktion såsom højreklik
ikke virker (mange bruger den i forb. med 'gå tilbage').

For det andet: Folkene i dk.edb.programmering.java vil ikke bryde sig om
at skulle besvare JavaScript spørgsmål. Java er _ikke_ det samme som
JavaScript, se http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.programmering.java

Fra : Troels Arvin

Dato : 27-08-02 08:36

Fra : Olsen

Dato : 26-08-02 19:14

> Hejsa
>
> Hvis jeg vil lave en hjemmeside, er det så muligt at beskytte mine
> billeder, så de ikke kan gemmes bare ved højre klik og gem?
>
> Hvis ja, hvordan gør man så det?

Metoden kan sagtens omgåes med lethed, hvis man liiige ved hvordan...
Hvad med et vandmærke ?

Fra : Hagman

Dato : 26-08-02 19:59

Det kan man godt !
....men man kan da bare ta' et screenshot !
.......så det hjælper ikke meget

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-08-02 20:48

"Hagman" <hagman00001931@hotmail.com> skrev:

>...men man kan da bare ta' et screenshot !

Ja - eller fiske dem ud af browserens cache, eller bruge Opera eller
Mozilla, eller slå java fra i browseren, eller bruge vis kilde og læse
den direkte adresse til billedet dér.

>......så det hjælper ikke meget

Tjoh - det er meget effektivt, hvis man vil irritere sine brugere.

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : Jacob Olsen

Dato : 26-08-02 21:13

Ligger der et billede på en hjemmeside kan man til hver en tid bare trykk på
print screen på tastaturet, og paste billedet ind i ens grafikprogram og
crop billedet til...

/Jacob

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-08-02 21:16

Du kan gøre det lidt sværere for amatører, men forhindre det kan du
ikke. Browseren skal jo downloade det for at kunne vise det.

Fra : Den glade dreng

Dato : 26-08-02 21:48

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en nyhedsmeddelelse:703lmu4rf6p7okqca9sqj699mdbmp1n774@4ax.com...
> Du kan gøre det lidt sværere for amatører, men forhindre det kan du
> ikke. Browseren skal jo downloade det for at kunne vise det.

Jeg takker for hjælpen jeg fik løst mit problem.

hilsen

Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-08-02 21:52

Den glade dreng wrote:

> Hvis jeg vil lave en hjemmeside, er det så muligt at beskytte mine
> billeder, så de ikke kan gemmes bare ved højre klik og gem?

Den eneste metode der 100% effektivt forhindrer at folk kopierer dine
billeder, er at lader være med at lægge dem på Internettet.

Du kan kun bruge en masse tid på at gøre det p.... besværligt at kopiere
dine billeder, og der findes et utal af forskellige metoder, men som
sagt, ingen af dem forhindrer uønsket kopiering.

Fra : John Sahl

Dato : 26-08-02 21:57

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:
> Du kan kun bruge en masse tid på at gøre det p.... besværligt at
> kopiere dine billeder, og der findes et utal af forskellige metoder,
> men som sagt, ingen af dem forhindrer uønsket kopiering.

Men du kan vel altid sende dem en regning når du knalder dem
for det?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-08-02 22:29

John Sahl wrote:

> Men du kan vel altid sende dem en regning når du knalder dem
> for det?

Jahhhh - og det er meget sjovere og meget mere indbringende, end alt
besværet med at prøve på at forhindre kopiering.

Fra : Magnus Rohde

Dato : 26-08-02 22:29

> [...]

> Hvis jeg vil lave en hjemmeside, er det så muligt at beskytte mine
> billeder, så de ikke kan gemmes bare ved højre klik og gem?

Man kan godt, men det koster...

http://www.alchemedia.com/benefits/technology.html

Jeg tror man skal have mange penge på spil før det kan betale sig.

Magnus

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 28-08-02 15:43

"Magnus Rohde" <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote in message

> Man kan godt, men det koster...
>
> http://www.alchemedia.com/benefits/technology.html

Rettelse:

Du kan ikke, selvom det koster.

Du kører en virtuel maskine m. fx windows inden i dit os (fx vha.
www.vmware.com el en af de andre typer af denne software) - og snupper et
screenshot af hele denne "maskine". Tada - ikke specielt besværligt (tager
ca. som regel 4-5 timer at sætte op), og deres salgsgas ..

"As the data is only in the clear on the screen, all unauthorized attempts
to copy, forward, save or print a document will capture the encrypted data
from the RAM only."

... kan de så stå tilbage med og kigge undrende ..

Forslag:

Sørg for at gøre dit website spændende, så folk vender tilbage til _dit_
websted, i stedet for til dem der kopierer dine billeder, for det vil de
altid gøre ..

mvh Steffen