Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Minolta Vectis
Fra : Lorenz Christensen

Dato : 26-08-02 18:19

Jeg har et minolta vectis "kompkat" spejlreflekskamera.
Ringstørrelsen passer ikke til andre minolta objektiver.

Findes der konverterings-/mellemringe der kunne afhjælpe problemet?

Et Vectis objektiv slipper lige lovligt lidt lys ind.

-Lorenz

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 26-08-02 18:39

On Mon, 26 Aug 2002 17:19:19, "Lorenz Christensen" <lorenz@udhus.dk>
wrote:

> Jeg har et minolta vectis "kompkat" spejlreflekskamera.
> Ringstørrelsen passer ikke til andre minolta objektiver.
>
> Findes der konverterings-/mellemringe der kunne afhjælpe problemet?

Det tvivler jeg meget stærkt på. Jeg har aldrig hørt om det.

Prøv evt. at spørge på Minolta-gruppen på groups.yahoo.com.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Replace servername in address with subetha<dot>dk

Fra : Asle Bjerva

Dato : 26-08-02 19:12

"Torsten Balle Koefoed" <tbk@somewhere.dk> skrev i melding

> Det tvivler jeg meget stærkt på. Jeg har aldrig hørt om det.

Nei. Det finnes ikke. Til Minolta's Vectis S serie finnes det seks
forskjellige objektiver :
22-80mm f:4-5.6 , 28-56mm f: 4-5.6 , 56-170mm f:4.5-5.6, 80-240mm f:4.5-5.6,
macro 50mm (tilsvarer 70mm) f:3.5, 400mm RF (kjenner ikke til største
blender). Som du sier er lysstyrken heller dårlig, som på de fleste
Zoomobjektiver.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_online_dot_no

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 27-08-02 09:36

On Mon, 26 Aug 2002 18:12:15 GMT, "Asle Bjerva" <abuse@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>macro 50mm (tilsvarer 70mm) f:3.5, 400mm RF (kjenner ikke til største
>blender). Som du sier er lysstyrken heller dårlig, som på de fleste

Der findes faktisk et mere, det er bare ikke formelt beregnet til
Vectis serien. Det er et 17mm f:3,5 super wide angle med V-mount,
beregnet til Minolta RD 3000 digitalt spejlrefleks. Det koster det
hvide ud af øjnene og jeg er ikke sikker på, om der er problemer med
at bruge det til S-1 og S-100.

Jeg hørte om en adapterring på et tidspunkt, men den tillod kun manuel
fokusering, ingen autofokus overhovedet.

/Kristoffer