Tabasco og mad
Fra : Kirstine

Dato : 26-08-02 16:52

Hejsa

Jeg har lige brug for et par gode råd fra nogle erfarne katteelskere...

Vi har jo de her to berygtede terroristkastrater; Tabasco og Julius. De
får begge Hill's. Julius - det lille madøre - får R/D, fordi han gerne
vil spise alt og helst spise hele tiden og ellers snart ville være på
størrelse med en damptromle. Tabasco har aldrig været madglad på samme
måde som Julius og har indtil nu fået Hills Maintanence.

De sidste par uger er Tabasco begyndt at spise mindre og mindre. Han
opfører sig stadig helt tosset, når der er mad og er tydeligvis sulten.
Når han så smager på maden, smånipper han lidt til det, og så går han
igen. I første omgang var jeg bange for, at han var ved at blive syg, men
efter som han opfører sig nøjagtigt, som han plejer - bortset fra maden -
er jeg nu begyndt at hælde til, at han ikke kan lide det mad, vi giver
ham.

Så derfor har vi nu prøvet Hill's C/D - absolut ikke en succes. Endnu
mindre mad i katten og store, våde katteøjne i nakken hver dag *suk*
Klinikassistenten hos dyrlægen har så i dag givet os en smagsprøve på
Specifik FCD med hjem med besked om, at hvis Tabasco heller ikke kan lide
dette foder, begynder vi at have et problem Så hvad gør den kloge
kattemor nu??

Hvis vi serverer dåsemad - også Hill's - spiser Tabasco med velbehag. Men
jeg ved jo godt, at tørfoder er bedre for hans tænder. Det er altså
enormt svært at tilgodese to misser med så store forskelle i deres
spisevaner - jeg tror egentligt, at Tabasco's madproblem bunder i, at han
ikke kan få lov til at gå til og fra sin mad over hele dagen, som han
gerne vil, fordi Julius Superstøvsuger så tømmer hans skål.

Øv bøv...jeg kan ikke lide det, når mine kattedyr ikke stortrives
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : marianne hellemose

Dato : 26-08-02 17:22

Hej Kirstine
umiddelbart når du fortæller at han godt vil have vådfoder
men ikke tørkost, så tænker jeg tandproblemer, det kan være at det gør ondt
når han får det hårde tørkost ind i munden

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Kirstine

Dato : 27-08-02 06:22

In article <akdkig$7ao$1@sunsite.dk>, hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
says...
> Hej Kirstine
> umiddelbart når du fortæller at han godt vil have vådfoder
> men ikke tørkost, så tænker jeg tandproblemer, det kan være at det gør ondt
> når han får det hårde tørkost ind i munden

Tabasco har heldigvis spist sit nye tørfoder med velbehag...han var
faktisk færdig med at spise før Julius i går aftes, hvilket er intet
mindre end en verdenssensation her i hjemmet *G*

Jeg tror nu alligevel, at jeg vil smutte til dyrlægen med ham og få
tjekket bisserne for en sikkerhedsskyld...måske han bare spiser, fordi
han er smadder sulten og faktisk går rundt og har ondt.

Tak for det gore råd

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-08-02 17:49

Jeg tror også at du skal få en dyrlæge til at kigge ham i munden...
Ondt i tænderne var også min tanke...
Donna opførte sig for øvrigt også sådan i starten af hendes
halsbetændelse i sin tid (fordi det gjorde møg-ondt at synke) Men hun
blev rigtig sløj i løbet af et døgns tid, så det er nok ikke så
sandsynligt her....
God bedring med missen..

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck

Fra : Kirstine

Dato : 27-08-02 06:26

In article <260820021849198830%ann_rudbeck@yahoo.com>,
ann_rudbeck@yahoo.com says...

> [...]
> halsbetændelse i sin tid (fordi det gjorde møg-ondt at synke) Men hun
> blev rigtig sløj i løbet af et døgns tid, så det er nok ikke så

Selvom Tabasco heldigvis så ud til at nyde sit nye tørfoder, så tror jeg,
at både du og Marianne har ret i, at en tur til dyrlægen vil være en god
idé. Jeg må indrømme, at tanken om tandpine slet ikke er faldet mig ind
før. Og jeg undrer mig også lidt over, at klinkassistenten ikke nævnte
det, da vi var dernede...men nu var det jo heller ikke dyrlægen, vi
snakkede med.

De får selvfølgeligt tjekket tænderne begge to ved deres årlige
helbredstjek og vaccinationshelvede, men det er i januar, så han kan
sikkert sagtens have fået ondt siden da.