MS Windows
briani 27239
advarsel i XP eventlog
Fra : BFC Trekanten

Dato : 26-08-02 16:49

En XP-Pro-dk maskine kobler på en Win2000server med AD, al virker
tilsyneladende fint men alligel kommer nedennævnte advarsel i eventloggen:

Hændelsestype: Advarsel
Hændelseskilde: LSASRV
Hændelseskategori: SPNEGO (Forhandler)
Hændelses-id: 40961
Dato: 22-08-2002
Klokkeslæt: 12:25:49
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer: VGOGBHPC
Beskrivelse:
Sikkerhedssystemet kunne ikke oprette en sikker forbindelse til serveren
DNS/prisoner.iana.org. Der var ingen tilgængelig godkendelsesprotokol.

Hvad mon det betyder og hvordan slippe af med advarslen ? MS har ingen
forslag.

Torben

Fra : Madsen

Dato : 26-08-02 16:53

BFC Trekanten skrev:

> Hændelses-id: 40961

Hvis du slår det nummer op på denne side: http://eventid.net/search.asp
- så vil du finde følgende:

http://eventid.net/display.asp?eventid=40961&source=
Greg Martin: Had this on a WinXP workstation which could no longer
access domain resources. The fix was changing the DNS settings to point
to a Win2k DNS which was tied into Active Directory. Apparently the
workstation could no longer locate SVR records for the kerberos
authentication server. These records were not in our UNIX DNS but were
in the Win2k DNS. Related directly to Event 40960 - LsaSrv.

Om du så kan få noget ud af ovenstående ved jeg ikke. Jeg kan ikke. :)

Madsen.

Fra : BFC Trekanten

Dato : 28-08-02 14:35

> Om du så kan få noget ud af ovenstående ved jeg ikke. Jeg kan ikke. :)

Næ, siger mig ikke en døjt; men http://eventid.net/ kendte jeg ikke - tak
for det link.
Torben

Fra : Madsen

Dato : 28-08-02 14:48

BFC Trekanten skrev:

> Næ, siger mig ikke en døjt

Hvad så med Event 40960?

Madsen.

Fra : BFC Trekanten

Dato : 29-08-02 16:27

Hej Madsen

Nu har jeg læst lidt på teksten og så vidt jeg kan forstå på Greg Martin så
løste han problemet ved at bruge en Windows DNS server integreret med en
AktiveDirectory i stedet for en Unix DNS server.
Nu er det sådan at vores XP-Pro maskine bruger en Win2000-DNS-server der er
AD integreret, og alt (internet, netværksprint, delte mapper på serveren)
virker tilsyneladende fint bortset for denne fejl i loggen.

> Hvad så med Event 40960?
Den er jeg ikke støt på endnu - heldigvis...

Torben

Fra : Madsen

Dato : 29-08-02 20:33

BFC Trekanten skrev:

> Den er jeg ikke støt på endnu - heldigvis...

Nej, men ifølge http://eventid.net/display.asp?eventid=40961&source=
så skulle den fejl du har, være direkte relateret til EventID 40960,
hvad den så end siger. Jeg har ikke læst den. (Related directly to
Event 40960 - LsaSrv).

Madsen.

Fra : BFC Trekanten

Dato : 30-08-02 12:26

Kære Madsen TAK for din vedholdenhed...
Jeg har faktisk fået fjernet fejlen !

I mappen netværksforbindelser på XP-pro maskinen - vælg egenskaber - så
kommer der et vindue med 3 faneblade.
Det første kender vi (- hvilke protokoller o.s.v) Det andet - har jeg aldrig
brugt - men det er her det foregår - jeg fjernede "fluebenet" ved noget med
godkendelse at trådløse netværk med chipkort eller certifikat - og straks
tonede hele fanebladet i gråt - godkendte ændringerne og genstartede
maskinen - vupti fejl 40961 forsvundet...

Hvis du har evnerne til at oversætte dette til engelsk og underholde
gutterne på eventid.net med løsningen er du velkommen.

over and out
Torben

Fra : Madsen

Dato : 30-08-02 15:35

BFC Trekanten skrev:

> Jeg har faktisk fået fjernet fejlen !

Ikke så ringe endda. :)

> [...]
> chipkort eller certifikat - og straks tonede hele fanebladet i
> gråt - godkendte ændringerne og genstartede maskinen - vupti fejl

Aha. Nå det var det der skulle til.

> Hvis du har evnerne til at oversætte dette til engelsk og
> underholde gutterne på eventid.net med løsningen er du velkommen.

Hmm, det burde man jo gøre så andre kan få glæde af det, men jeg
orker det ikke.

Madsen.