ugenr.?
Fra : Claus S

Dato : 26-08-02 17:09

Kan man med php finde ud af ugenummeret? Jeg har en funktion, der skal vise
ét når det er en lige uge og noget andet når det er en ulige uge.

Hvordan gøres det nemmest?

mvh Claus
www.frekvens.dk
www.radiolimfjord.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-08-02 17:17

On Mon, 26 Aug 2002 18:08:35 +0200
"Claus S" <clausREMOVETHIS@frekvens.dk> wrote:
> Kan man med php finde ud af ugenummeret? Jeg har en funktion, der skal
> vise ét når det er en lige uge og noget andet når det er en ulige uge.
>
> Hvordan gøres det nemmest?

i php 4.1.0 gør du det sådan her:

$uge = date("W");
if ($uge%2)
   echo "Det er en lige uge";
else
   echo "det er en ulige uge";

skide smart ik

--
Kim Schulz - Freelance Development | She's genuinely bogus.
Email : kim @ schulz.dk |

Fra : Claus S

Dato : 26-08-02 18:09

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> i php 4.1.0 gør du det sådan her:
>
> $uge = date("W");
> if ($uge%2)
> echo "Det er en lige uge";
> else
> echo "det er en ulige uge";
>
> skide smart ik

Det må man sige. Takker

Fra : Claus S

Dato : 28-08-02 21:42

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> i php 4.1.0 gør du det sådan her:
>
> $uge = date("W");
> if ($uge%2)
> echo "Det er en lige uge";
> else
> echo "det er en ulige uge";
>
> skide smart ik

Det var så ikke så smart igen... Det eneste der sker, er at $uge får værdien
"W"!!!

Hvad går der galt?

Claus

Fra : Claus Sørensen

Dato : 26-08-02 17:01

Claus S wrote:

> Kan man med php finde ud af ugenummeret? Jeg har en funktion, der skal
> vise ét når det er en lige uge og noget andet når det er en ulige uge.
>
> Hvordan gøres det nemmest?

Den første uge er den uge, som har den første torsdag i et år.

Så er det bare at lave en algoritme eller funktion, som regner det ud.

Hvis du finder en engelsk algoritme, kan du ikke være sikker på, at den
virker fordi de beregner ugenummeret lidt anderledes.

De herligste hilsner

Fra : Larz

Dato : 26-08-02 20:38

> Den første uge er den uge, som har den første torsdag i et år.

Med andre ord: Danmark følger ISO-8601:1988 standarden. Den første uge
er derfor den første uge efter årsskiftet der har mindst fire dage i det
nye år.

Dette ugenummer kan du få ved at bruge:

   strftime('%V');

Se http://dk.php.net/strftime

> Så er det bare at lave en algoritme eller funktion, som regner det ud.

;) It's done

--
-
Lars

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-08-02 21:46

[snip]

> Det var så ikke så smart igen... Det eneste der sker, er at $uge får
> værdien"W"!!!
>
> Hvad går der galt?

du har en for gammel version af php.....bemærk min første sætning i det
andet indlæg!

--
Kim Schulz - Freelance Development | The last vestiges of the old
Email : kim @ schulz.dk | Republic have been swept away.