Standard værdi
Fra : Kemster

Dato : 26-08-02 15:40

Hvordan får jeg min php tabel til at echo en standard værdi, som er opgivet
i MySQL ?
siden ser ud som følger :

$result = mysql_query($query);
if(mysql_num_rows($result) > 0) {
while($row = mysql_fetch_row($result)) {
echo "<td>$row[1]</td>";
echo "<td>$row[3]</td>";
echo "<td>$row[5]</td>";
}
echo "</table>";
}

Der er det så at jeg vil ha at $row[5] skal vise den standard værdi som står
lige så fint i phpsqladmin ( N/A )

På Forhånd Tak
nOOb Kemster

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-08-02 16:11

Kemster wrote:
> Hvordan får jeg min php tabel til at echo en standard værdi, som er opgivet
> i MySQL ?

(opklaring først:)
mener du "default value" når du siger "standard værdi"?

(du skriver en masse kode som ikke har med sagen at gøre)

> echo "<td>$row[5]</td>";

> Der er det så at jeg vil ha at $row[5] skal vise den standard værdi som står
> lige så fint i phpsqladmin ( N/A )

Jeg vil tro at "N/A" betyder noget i retning af "der er ikke sat en
værdi". I så fald er det ikke let at printe ud som
tabel-udtræksresultat. Du kan så gøre det som følger:

if(empty($row[5])){
$row[5]='( N/A )';
}

Derudover (og det er _her_ du skal skynde dig at lukke øjnene og springe
videre hvis ikke du kan kapere mere idag ) så vil jeg stærkt anbefale
dig en lille ændring af hvordan du bruger dit databaseudtræk:

fx:

$query="select Id, Navn, Alder from personer"; /* Nøjes altid med at
tage det ud du skal bruge! */

$personer=mysql_query($query)or trigger_error(mysql_error());
/*
* Du kan sætte en masse error-handling inden du bruger trigger_error,
* men du kan også bare bruge den som vist her og så lege med det andet
* en anden gang. Fidusen? den giver fornuftige meldinger om hvad der gik
* galt!
* (Fidusen2 er at man senere kan sætte error-handling til at vise
* ting til én selv som andre ikke ser)
*/

while($raekke=mysql_fetch_assoc($personer)){
/* Gennemløber alle rækker. _assoc giver "associated" - det kommer...
*/
extract($raekke);
/*
* Trækker variabler ud af arrayet, svarende til de tabelnavne vi
* bad om.
* Det svarer til at lave $Id=$row[0], $Navn= ... på allesammen. Vi har
* således nu $Id, $Navn og $Alder til rådighed
*/

/* og her kan du så echo'e osv dine variabler */
}

Jeg håber at nogen kunne bruge ovenstående til noget

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk