MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Flere netkort under windows 98
Fra : Anders Jensen

Dato : 26-08-02 14:07

Hej

Jeg har en håndfuld bærbare der skal køre windows 98 som primært skal logge
på trådløst LAN. Ind imellem skal disse maskiner også benyttes i lokaler
hvor der kun er kablet netværk. Begge steder skal de på samme netværk og
køre samme logonscript. De får IP-adresser gennem DHCP.

Er det muligt at få Windows 98 til selv at detektere hvorvidt der er adgang
til trådløst net, og hvis ikke, at forsøge at tilslutte gennem det
indbyggede netkort? Jeg har ikke kunnet få Google til at hjælpe mig.

En klodset løsning kan være at benytte hardwareprofiler, men det tror jeg
vil skabe for mange problemer når brugerne mht. egen hardware og
internetforbindelse hjemmefra.

Har I nogen tanker eller erfaringer vil jeg blive meget glad

MVH

Fra : ZipZap

Dato : 26-08-02 15:37

> [...]
> hvor der kun er kablet netværk. Begge steder skal de på samme netværk og
> køre samme logonscript. De får IP-adresser gennem DHCP.

Jeg har hos en kunde med samme problematik, dog var det med et indbygget LAN
kort, og på arbejdet kører de med fast IP, men derhjemme med DHCP fra ADSL
routeren.
Jeg satte blot et extra netkort i maskinen, og han bruger så det derhjemme,
tager det ud inden han går på arbejde.

Fra : Anders Jensen

Dato : 26-08-02 17:21

"ZipZap" <ZipZap_NoSpam_@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> routeren.
> Jeg satte blot et extra netkort i maskinen, og han bruger så det

Av, det lyder næsten værre end hardware-profiler - jeg tror der vil flyde
for mange WLAN kort rundt over det hele - og jeg synes ikke PC-Card stikkene
er rigtig tillidsvækkende - kan de holde til at blive taget ud og ind hele
tiden?