Skal det ADSL modem hyle sådan ?
Fra : Per.K

Dato : 26-08-02 13:47

Jeg har et af disse Ericson ADSL modems at både Tele2 og TDC bruger til
deres
bredbånd, men skal den egentlig hyle så højt ?
Det er dælme irriterende at høre på, det er faktisk sådan at når jeg ikke er
online
piller jeg strømmen fra for at slippe for at høre på det.

Venligst Per

Fra : Karin Hansen

Dato : 26-08-02 13:52

Per.K wrote:
> [...]
> ikke er online
> piller jeg strømmen fra for at slippe for at høre på det.

Jeg har også Ericsson moden, men mit siger ikke noget.
Jeg synes du skulle ringe til kundeservice.

Mvh. Karin

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-08-02 14:07

Hej!

"Per.K" wrote:

> Jeg har et af disse Ericson ADSL modems at både Tele2 og TDC bruger til
> deres bredbånd, men skal den egentlig hyle så højt ?

Min Ericsson ADSL adaptor (HM220dp) giver en svag hyletone fra sig, men er man
mere end 1-1½m væk lægger man (jeg) ikke mærke til det.

Meen få det da byttet, det er sq ikke værd at udvikle tinitus af

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Bachelor chow - Now with flavor!

Fra : WebLock

Dato : 26-08-02 16:44

Har de ikke flere Simens modems ? Jeg har sådan et og det siger ikke et kuk.

WebLock

Fra : kidi

Dato : 26-08-02 17:26

> Har de ikke flere Simens modems ? Jeg har sådan et og det siger ikke >et
kuk.

Hvilken type moden man får kommer an på hvilken type central man er koblet
op til. Nogle bruger siemens andre ericsson sådan er det bare..

Kim

Fra : Per.K

Dato : 26-08-02 17:28

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere end 1-1½m væk lægger man (jeg) ikke mærke til det.
>
> Meen få det da byttet, det er sq ikke værd at udvikle tinitus af

Jeg tænker også på at ringe til dem her imorgen, for den lyd er til at blive
tosset af at
høre på.

Venligst Per

Fra : Mads Larsen

Dato : 26-08-02 18:37

HAHA ja det kender jeg godt selv til. troede bare det skulle varme op lissom
min switch. men næh nej. Det hyler stadig men ikke så højt som du beskriver.
kan ikke høre efter jeg har sat det på undersiden af mit bord.

Fra : Anders S..

Dato : 26-08-02 19:08

"Mads Larsen" <hnfas@jlkfds-dpc> skrev i en meddelelse
> [...]
beskriver.
> kan ikke høre efter jeg har sat det på undersiden af mit bord.

det er normalt for Ericsons modems at de hyler nogle kan høre det andre
ikke, har du Netexpress eller Teledanmark bredbånd?

hvis du har Teledanmark bredbånd bytter du bare dit modem i en telebutik
hvis du har Netexpress ringer du til 80808036 og beder den sende et nyt
modem.

--
MVH
Anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-08-02 19:07

> [...]
er
> online
> piller jeg strømmen fra for at slippe for at høre på det.

Har du en ISDN forbindelse?

Efter hvad jeg har hørt hyler alle Ericsson modemmer til ISDN!

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-08-02 20:15

> [...]

> jeg ikke er online
> piller jeg strømmen fra for at slippe for at høre på det.

Mit Ericsson modem har også en hyletone som er ret tydelig hvis ikke
der kører et tv eller en susende PC, men da modemet står bag en sofa
hører jeg det ikke normalt.

Jeg føler mig ikke generet af det, men noget kunne tyde på at Ericsson
ikke har lakeret deres spoler godt nok. Det vil i hvert fald være mit
gæt at det er spolerne der er problemet. Har tidligere været ude for en
meget høj og gennemskærende hyletone og det var en spole i min skærm
der skulle omlakeres, så var den støjgene væk

Mvh
Flemming