Opsætning af Forte med Nokia emulator
Fra : Martin Stampe Hansen

Dato : 26-08-02 19:30

Hejsa

Jeg er ved at rode med udvikling af spil til Nokias mobiltelefoner, og jeg
har lavet et minispil ved hjælp af J2ME og dennes indbyggede project
explorer og emulator.

Imidlertid vil jeg gerne 2 ting yderligere:
1. Bruge Nokia´s UI API
2. Integrere Nokia´s 6310 emulator med Forte for java.

Dette har jeg forsøgt at få til at virke, og jeg er kommet så lang at jeg
godt kan includere Nokias pakker (eks: com.nokia.mid.ui.*;) og compile
dette. imidlertid har jeg et problem med resource files (billeder og såen).
Jeg har lagt mine billeder i et /res bibiliotek, og jeg har lagt mærke til
at når jeg skal bruge billederne med standrt emulatorerne fra ME så skal jeg
skrive den fulde patch (/res/image.png) i stedet for blot (/image.png) som
jeg skrev i J2ME.

Ved nogle hvordan man sætter et projekt rigtigt op i Forte Mobile edition?
Især hjælp til brug sammen med Nokias emulatore vil være stor hjælp.

Med venlig Hilsen
Martin

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 26-08-02 22:01

> Ved nogle hvordan man sætter et projekt rigtigt op i Forte Mobile edition?
> Især hjælp til brug sammen med Nokias emulatore vil være stor hjælp.

Hvad er dit problem helt specifikt ?

Jeg kender kun brugen af 3410 emulatoren, men forskellen skulle ikke være så
stor.
Det er dog sammen med Forte CE versionen.

Søren Reinke
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Dyk på Seattle i Kristianssand den 19-20 September

Fra : Martin Stampe Hansen

Dato : 27-08-02 10:56

Ja, der er sådan set 2 problemer..

Når jeg prøver at starte Nokia emulatoren fra menuen "tools->nokia
emulator", og siger "create application package" så kan den ikke finde nogle
oplysninger om min MIDlet. Det selvom at det lige har kørt fint i standart
emulatoren.

Derfor prøvede jeg at køre emulatoren som standalone, men så kunne den ikke
finde ud af at inkludere mine .png images. Det selvom jeg manuelt valgte dem
på listen.

Og forresten.. Hvor har du fundet 3410 emulatoren? Den er da ikke på
forum.nokia?