Inges Kattehjem *suk* (lang)
Fra : Anders Møller

Dato : 26-08-02 07:53

Hej allesammen,

Jeg synes lige I skal høre vores lille historie fra vores besøg hos Inges
Kattehjem.

Fredag var fruen og jeg derude for at kigge os omkring. Vi er på jagt efter
en killing, men har ikke de store krav til udseende, forældre mv. Vi faldt
pladask for en lille skrigende fætter, der netop var kommet ind af døren. Vi
nussede og kiggede, snakkede osv. som man nu gør når man kigger på mis ;) Vi
spurgte om vi kunne reservere katten. Øhm jamen det kunne man da godt, men
om vi nu var sikre på at vi skulle have kat. "Ja" svarede vi. "Nå" var
svaret, for var vi nu også sikre på at vi kunne håndtere en kattekilling.
(Herefter en forklaring om at min frue har haft kat i mange år, og at jeg
selv har haft to, som dog flyttede med sin mor da et tidl. forhold gik i
vasken.) Næh nej, vi kunne komme igen en halv til en hel time et par gange
om ugen de næste par uger, så vi var sikre på at vi kunne klare det. Vi
mente dog at det intet problem ville være - vi er jo erfarne. Nå, jamen så
fik jeg også lige en forklaring om at jeg muligvis ikke kunne tåle kat, for
jeg gnubbede mig i et splitsekund i øjet, da jeg var irriteret. Nu følge jeg
mig først paranoid! Okay, nu skulle jeg også belæres om at jeg ikke kan tåle
kat (hvilket jeg godt kan..) så endnu engang fik vi at vide, at vi kunne
tilbringe et par timer i alt om ugen i nogle uger derude, for at se om jeg
kunne tåle kat. (Damen regnede vist ikke med at jeg har fuldtidsjob, som
også skal passes.) Prøvede igen om katten kunne reserveres - vi var jo ret
solgte da vi så ham. Næh nej, der kom masser af killinger ind, og så fik vi
igen lige at vide, at vi nu også skulle være sikre på om vi kunne klare at
have kat, for man ved jo ikke hvad der sker om få år, katten kan blive mange
år, hvad nu hvis vi får børn mens katten er til osv. osv. Sikke en omgang
p**. Jeg forstår udemærket at I.K. gerne vil kattene og os det bedste, men
ligefrem stå og sige at vi lyver om vor fortid med katte!

Nu troede jeg lige vi gjorde en god gerning og besøge I.K. for at finde kat.
Ovenstående er netop sådan noget der får mig til at holde mig væk. Vi følte
os IKKE velkommen. Nå ja, www.dba.dk er også opfundet, og vi skal i aften
besøge et par private kuld killinger, som sikkert er ligeså gode katte som
I.K.'s

--
Anders D. Møller

Fra : marianne hellemose

Dato : 26-08-02 08:13

Anders skrev (stort snip)
<Nu troede jeg lige vi gjorde en god gerning og besøge I.K. for at finde
kat. Ovenstående er netop sådan noget der får mig til at holde mig væk. Vi
følte os IKKE velkommen.>

din oplevelse er ikke enestående, desværre, det er lidt
trist for de gør kattene en "bjørnetjeneste" ved at opføre
sig sådan.

Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Anders Møller

Dato : 26-08-02 08:24

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message

> din oplevelse er ikke enestående, desværre, det er lidt
> trist for de gør kattene en "bjørnetjeneste" ved at opføre
> sig sådan.

Okay. Min opfattelse af gruppens erfaringer, gjorde netop at vi ville derud.
Turen er ihvertfald spildt. De tog næsten lysten til at få kat fra mig..

--
Anders D. Møller

Fra : Jette

Dato : 26-08-02 20:02

"marianne hellemose" skrev:
> din oplevelse er ikke enestående, desværre, det er lidt
> trist for de gør kattene en "bjørnetjeneste" ved at opføre
> sig sådan.

Det er ærgeligt at det skal være sådan... folk mister jo lysten til at
støtte kattehjemmet - dvs. give katte derudefra et godt hjem.

Hvis Anders' historie ikke er enestående, skulle vi måske prøve at
forfatte et skriv til dem? Men på den anden side ...hvis de selv mener
de gør det rigtige, hjælper det jo nok ikke noget...

Mvh. Jette

Fra : Jørgen B

Dato : 27-08-02 14:45

Hej

jeg syndes at Jettes ide er god.

Jørgen

Fra : KatjaStrofen

Dato : 26-08-02 08:48

Anders Møller <punto@FJERNMIG_jubiimail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d69d010$0$27694$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej allesammen,
>

> Jeg synes lige I skal høre vores lille historie fra vores besøg hos Inges
> Kattehjem.

Tjaeh.. må erkende min egen oplevelse med Inges kattehjem heller ikke var
optimal.. dog slet ikke på samme nedværdigende måde som I oplevede det!

Mit problem derude var.. at de ikke ville af med nogle katte medmindre jeg
ville have to! - og da jeg ikke havde haft kat siden.. puhh,... dengang jeg
var s pæd og det jo reelt set var min mor der havde kat! - var jeg ikke
meget for at starte ud med to! - også et spørgsmål om.. jeg lige ville have
styr på diverse udgifter osv! - dumt at anskaffe sig to katte hvis man reelt
set kun har råd til en! Men nej.... to eller ingen! - så det blev ingen! -
men det har jeg jo så ikke fortrudt.. fordi jeg så købte en perser i
nordjylland :) - som jo viste sig at være den perfekte kat for mig :)

> Anders D. Møller

Katja

Fra : Anders Møller

Dato : 26-08-02 09:14

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> wrote in message

>Men nej.... to eller ingen! - så det blev ingen! -
>men det har jeg jo så ikke fortrudt.. fordi jeg så købte en perser i
>nordjylland :) - som jo viste sig at være den perfekte kat for mig :)

Det var de også inde på med os, men mit argument med at det er lettere at
anskaffe sig én mere, end at skille sig af med den, gjorde at de ikke havde
noget modargument.

> Katja

/Anders

Fra : Daniel Broxgaard

Dato : 26-08-02 16:15

Hmm det er godt nok stor forskeld på afdelinger... jeg hjælp til i odense på
IK og der er vi ikke sådan....

--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel

Fra : [5000] Jesper Brunho~

Dato : 04-09-02 15:36

Daniel Broxgaard wrote:
> Hmm det er godt nok stor forskeld på afdelinger... jeg hjælp til i odense på
> IK og der er vi ikke sådan....

Njah - du var der ikke da vi var derude og se lidt på kat sidste år (jeg
tvivler på at du ser så kvindelig ud som hende der "hjalp" os) - men der
var min oplevelse godt nok også noget af det mest afvisende og
ubrugelige jeg længe har mødt

mvh

Jesper Brunholm

Fra : KatjaStrofen

Dato : 04-09-02 20:03

[5000] Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:al55j3$uho$2@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> tvivler på at du ser så kvindelig ud som hende der "hjalp" os) - men der
> var min oplevelse godt nok også noget af det mest afvisende og

Jeg var på Inges kattehjem - ca i november sidste år! - Der var en kvindelig
ansat, som da virkede sød nok.. og vi fik da også lidt fred inde hos
kattene.. fordi der kom nogle andre! - Men jeg synes ikke generelt ikke det
var tilfredstillende! - hun havde muligheden for at prakke os hver en kat
med hjem *GG* - Eftersom vi [to veninder] var kommet for at se om der var
noget interessant! - og veninden forelskede sig med det samme i en af
kattene!

Men - uheldigvis har de åbenbart en politik om.. at hvis de skal af med
katte, så skal det være to! [har tidliger nævnt det] - og jeg må erkende..
jeg synes da det er bedre få en kat.. at komme med en kærlig ejer hjem.. -
end at måtte blive i et lille bur i en længere periode.. fordi - IK
insisterer på man skal tage to katte!

så alt i alt var min oplevelse af IK - en blandet fornøjelse! - damen
virkede sød nok - lidt usmart.. fordi hun slap kattene fri.. så vi kunne
tale med dem.. selvom en kat sad i karantæne - på nederste hylde.. hvilket
resulterede i.. at alle kattene fik en form for kontakt med den syge kat! -
men.. tjaeh.. det opdagede de nok et par dage efter.. - når flere katte
ville vise symptomer!

Men det er nu mest den tokatspolitik jeg stejlede over!

Fordi jeg er af den overbevisning.. at jeg udemærket kan give en kat et godt
hjem.. selvom den befinder sig alene..og derved kan få alt min opmærksomhed!

katja

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 26-08-02 16:19

Jeg vil også godt lige komme med et par ord. Det var absolut ikke den
behandling jeg fik da jeg hentede Loui - tværtigmod

Randi

Fra : Linda

Dato : 27-08-02 01:02

Jeg hentede 2 katte på I.K. og der var der heller ingen problemer, det var
egentlig meningen at jeg kun skulle have en, men kunne ikke lade være med at
tage 2 *S*, det eneste jeg vil sige, var der stank rent ud sagt af kattepis
over det hele, og det virkede uhygiejnisk, det var min oplevelse.
Mvh
Linda

Fra : Anders Møller

Dato : 27-08-02 07:19

"Linda" <l.jeppesen@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
kattepis
> over det hele, og det virkede uhygiejnisk, det var min oplevelse.

Enig. Der var meget beskidt og lugtende derude, men det er måske svært at
undgå med de katte i huset. Men alligevel, lidt udluftning skader ikke.

--
Anders D. Møller

Fra : Nina El Falaki

Dato : 27-08-02 13:01

Da jeg var derude, var der ikke beskidt, men de bruger noget dårligt grus,
som i sig selv lugter af tang, og som er dårligt til at tage lugte. (jeg har
selv prøvet deres grus, og jeg kan slet ikke bruge det)

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 27-08-02 09:24

> Jeg synes lige I skal høre vores lille historie fra vores besøg hos Inges
> Kattehjem.

Hvilken afdeling var det?
Da jeg var derude (Glostrup) og hente mine to fik jeg da også at vide at det
var smartede at jeg fik to når vi var væk mange timer om dagen. Vi fik da
også at vide at det var en kat man havde i MANGE år, men jeg syntes kun det
var godt at de informerede om det. Nu er jeg jo også ny katteejer og vidste
ikke så meget om det, så jeg var faktisk kun glad for informationen. Det
virker dog som om I er blevet behandlet forkert. Jeg havde abs heller ikke
taget katte med hjem hvis jeg havde fået den behandling.

Mvh
Vibeke J

Fra : marianne hellemose

Dato : 27-08-02 11:02

Min egen og venners "uheldige" oplevelser med IK, var
også Glostrup afd. min egen startede med at jeg fandt en lille 8-10 killing
på Mørkhøjvej oppe ved Frederikssundsvej, dem der kender området ved at det
er IKKE et velegnet sted for en lille killing (eller voksen for
den sags skyld) meget traffikeret med busser og lastbiler.
Jeg var ved at pakke, skulle flytte 14 dage senere, havde
selv 5 voksne og 1 ungkat, den ene voksne skulle føde i
ugen efter at samtalen med IK fandt sted, så det sidste
jeg behøvede var altså en killing mere, jeg havde taget killingen op og
indstalleret den i et stort hundebur jeg lånte, brugte nogle dage på at se
om jeg kunne finde en
ejer, og var efterhånden i tidsnød, så jeg ringede til IK,
en rigtig dårlig ide, talte med en mand (ældre) forklarede
at jeg havde fundet denne killing, han svarede at jeg kunne
da bare beholde den, så jeg prøvede at forklare ham at
det for min part var en dårlig ide, da jeg kom til delen med hunkatten der
skulle føde i løbet af 4-5 dage, fik jeg en
spand L*** på str. med runde tårn i hovedet, det gik kort
fortalt på at jeg måtte da være en ualmindelig dum ignorant kælling, siden
jeg ikke havde hørt om neutralisation, da jeg fik chancen for at sige noget,
gjorde
jeg ham opmærksom på at jeg ville være endnu dummere,
hvis jeg gav 5000 for en avlskat, for så at neutralisere
den, hvortil han bare sagde "Nå" og så synes jeg at den
samtale skulle slutte.

Min søsters nabo, en af mine gamle skolekammerater,
ville gerne have kat igen efter nogle "kattefri" år, de hentede en på IK, da
jeg så en uges tid efter kom til
Kbh, ville de gerne at jeg kiggede på katten, *der var
noget underligt noget* katten havde ringorm, og jeg
sendte dem selvfølgelig til dyrlægen, så den kom i
behandling, naboerne er nogle søde betænksomme
mennesker så de mente at det rigtige ville være at ringe
til IK, ikke for at klage, men bare advisere dem om at
de skulle være opmærksomme på problemet, ½ time
senere kom hun (naboen) grædende ind til min søster,
endnu en spand L***, der gik ud på at hun skulle ihvert-
fald ikke komme og sige at de havde ringorm, det var
helt sikkert noget hun havde fået ovre i brugsen, og så
havde hun selv smittet katten, så blev røret ellers smidt på.

*Til jer der nu tænker over det, kan jeg sige at de havde
IKKE andre dyr der kunne have smittet, de havde ikke
været i kontakt med andre dyr end kattene på IK, og det
var ikke dem kun katten der havde ringorm, og katten havde ikke været ude
for en dør i de knapt 8 dage*

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 28-08-02 10:21

Hej Marianne.
Det er altså lidt underligt at der er så stor forskel på hvilke oplevelser
man har derude. Det må jo forholdsvis være de samme mennesker man kommer i
kontakt med. Jeg havde da det indtryk af at der ikke var den store
udskiftning på personalet. Men det kan da godt være at det måske også kommer
an på tidspunktet man ringer og kommer derud på (ikke at det burde gøre
nogen forskel). Hvis de nu har haft en masse indleveringer og misrøgtede
katte kan man forestille sig at de blev i dårligt humør, men på den anden
side, det undskylder jo ikke at behandle folk på den måde.

Mvh
Vibeke J

Fra : Jørgen B

Dato : 27-08-02 13:17

Hej

Jeg synes det er en kedelige historie,
Jeg har selv være ude og købe en 1½ hun kat hos Ingens kattehjem,
for 11 dage siden, og det var i Glostrup, og jeg har kun gode oplevelser
med dem der ude.
der kan måske være forskel på hvilken afdelinger man besøger ?

hilsen Jørgen

Fra : Kate

Dato : 29-08-02 19:56

"Jørgen B" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> wrote in

> der kan måske være forskel på hvilken afdelinger man besøger ?

Ja, man hører mange gode historier om andre afdelinger. Desværre har
jeg igennem flere år med jævne mellemrum hørt mange dårlige ting om
netop Glostrup afdelingen. Jeg har aldrig selv været derude, så jeg
viderfører jo kun "sladder". Men uanset er det skidt for kattene hvis
for mange mennesker har dårlige oplevelser, for så fraråder de jo andre
at få kat lige præcis derfra.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar