MAC HJÆLP
Fra : Stokholm

Dato : 26-08-02 07:01

Hej alle

Hjælp ønskes af PC-freak. Jeg står med en MAC der pludselig ikke vil starte
op. Angiveligt er det fordi man har skullet installere nyt styresystem på
den.

Mit problem er nu, at jeg ikke ved en skid om MAC, men hvordan gør man hvad
der svarer til at formatere HD og installere styresystem på sån' en fætter
??? Hvad med drivere, bruger de det ?

Mvh

The goal of the works of a genius' existance lies only in itself.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-08-02 07:28

Stokholm <stokholm@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> der svarer til at formatere HD og installere styresystem på sån' en fætter

Hvis du bor i Storkøbenhavn, så giv mig et kald på 26 730 500

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 26-08-02 07:44

> [...]

> der svarer til at formatere HD og installere styresystem på sån' en fætter

Sæt en system cd i maskinen. Hold knappen "c" nede (fortæller den skal
starte på en cd). Find diskværktøj i mappen hjælpefunktioner, formater
og installer. Alt i alt tager det godt og vel en halv times tid. Drivere
bliver som default opdateret under en installering. Hvis du vil vide
mere er du nok nødt til at fortælle lidt om hvad det er for en Mac du
har og ikke mindst hvilket system du vil installere. I øvrigt hedder det
ikke MAC men Mac.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk