Hjælp urenlig kat
Fra : Ole Olsen

Dato : 25-08-02 22:42

Hej alle sammen......

Jeg har et problem, min ene kat på 3 måneder er urenlig. Det vil sige han
skider og pisser alle andre steder end i kattebakken. Da han var mindre var
det ikke noget problem at bruge kattebakken, men for ca. 3 uger siden
begyndte han at blive urenlig. Jeg har næsten prøvet alt, er der nogen som
kan komme med gode råd til hvad jeg skal gøre???

Sanne Jørgensen
olesan@stofanet.dk
8700 Horsens
ICQ: 152089342

Fra : Mette Jensen

Dato : 26-08-02 12:58

"Ole Olsen" <olesan@stofanet.dk>

> [...]
> begyndte han at blive urenlig. Jeg har næsten prøvet alt, er der nogen som
> kan komme med gode råd til hvad jeg skal gøre???

Jeg ville tage en tur til dyrlægen. Problemer med renlighed kan meget nemt
skyldes sygdom, fx blærebetændelse eller urinvejskrystaller.
Hvis der ikke er noget fysisk galt med katten, kan der væreandre ting der
går den på. Her må du tænke dig om og prøve at finde ud af hvad trykker den.
Har en anden kat taget maget i huset, er i flyttet for nylig eller er der
sket større omvæltninger der kan gå den på?

Håber det kan hjælpe!

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : Kasper

Dato : 26-08-02 13:33

> [...]
> begyndte han at blive urenlig. Jeg har næsten prøvet alt, er der nogen som
> kan komme med gode råd til hvad jeg skal gøre???

Hvor længe har du haft den? Er det egen avl?

/Kasper K

Fra : Brian Olsen

Dato : 26-08-02 17:46

Hej

har du prøvet at vaske kattebakken i klorin??? har hørt det skulle hjælpe

Bente

Fra : Ole Olsen

Dato : 26-08-02 22:02

Har vasket den i Rodalon... nu må vi se...

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 27-08-02 10:08

Rodalon bruger man - så vidt jeg ved - mest til at rengøre gulve, hvor
katten netop _ikke_ skal efterlade hverken det ene eller det andet. Omvendt
lader det til at klorin kan gøre misser mere interesseret i at bruge bakken
(et fingeraftryk klorin i bakken fx).
Men få katten tjekket for sygdom ... hvis katten har ondt, når den tisser
kan den forbinde bakken med smerten og derfor søge andre steder hen. Vores
viste sig at være meget syg, da han blev ved med at lægge et kabel på
gulvet. Når sygdom er udelukket kan man bedre begynde at forholde sig til
evt. adfærdsproblemer... eller til om mis burde have adgang til en-to bakker
mere.
-Gitte