Fortrydelsesret ved køb af hest.
Fra : Conny

Dato : 25-08-02 22:30

Hej alle:)

Jeg har pr.14 juni - 2002, købt en 5 årig dansk varmblods vallak. Hesten er
utrolig sød og charmerende, med gode gangarter.

Forleden dag skulle jeg have undervisning, da det efterhånden er mange år
siden at jeg har redet. Jeg havde en beridder på hesten, som mente at den
ikke var ren på højre forben. På højre volte blev skridtene lang og kort

Skal på hesteklinik i næste uge til undersøgelse m.v.
Håber selvfølgelig ikke det er så alvorligt, da jeg holder utrolig meget af
ham.

Hesten er dyrelæge godkendt + forsikret ved uanvendelighed og død, uden
bemærkninger.

Er der nogle af jer derude, som ved, hvis det er en gammel skade, hvilke
muligheder jeg har for at eventuelt lade handelen gå tilbage?

Og hvad er min ret?

Med venlig hilsen Conny

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-08-02 08:09

"Conny" <noget@not.for.you> writes:

> [...]
>
> Er der nogle af jer derude, som ved, hvis det er en gammel skade, hvilke
> muligheder jeg har for at eventuelt lade handelen gå tilbage?

Hvis det er en skade, som sælgeren burde have opdaget eller som kan
forventes har været der på salgstidspunktet, så har du med heste, lige
som med alt andet, 2 års reklamationsret.

Men mit bedste råd til dig, er at poste dit indlæg på
dk.videnskab.jura, der kan du helt sikkert få svar på dit spørgsmål,
også en del mere uddybende end jeg kan give dig. Jeg har nemlig bare
lyttet til de kloge hoveder i dk.videnskab.jura.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Conny

Dato : 26-08-02 16:22

> [...]
> også en del mere uddybende end jeg kan give dig. Jeg har nemlig bare
> lyttet til de kloge hoveder i dk.videnskab.jura.

1000 tak for hjælpen, det er hermed gjort. Så er det bare at krydse fingre
for at det ikke er så alvorligt igen.

Med venlig hilsen
Conny