Redigering af MP3
Fra : Familien Rohde

Dato : 25-08-02 18:38

Hej - håber dette er den rette gruppe:

Jeg mangler et program (helst gratis) til at redigere mp3 filer med. F.eks.
fjerne dele af nummeret, eller klippe et par nummer sammen.

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen Søren Rohde

Fra : Ulrik Kold

Dato : 25-08-02 19:05

Familien Rohde wrote:
> Hej - håber dette er den rette gruppe:
>
> Jeg mangler et program (helst gratis) til at redigere mp3 filer med. F.eks.
> fjerne dele af nummeret, eller klippe et par nummer sammen.

Har du prøvet at kigge Tucows igennem?

På denne side finder du lydredigeringsprogrammer til Windows (jeg
antager, det er det du bruger, siden du ikke skriver andet), der er
sorteret efter licenstype, det vil sige med Shareware foroven og Demoer
nederst.

Der er muligvis noget, du kan bruge. Jeg har ikke lige et konkret
forslag til dig.

..kold
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. | www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! | mig@ulrikkold.dk

Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 26-08-02 00:26

On Sun, 25 Aug 2002 20:04:40 +0200, Ulrik Kold
<kold@[NOSPAM]superbruger.dk> wrote:

> [...]

Jeg vil anbefale at få et program der konverterer mp3 til wav, fx.
MusicMatch. Så kan du redigere i wav filerne, og derefter konvertere
tilbage til mp3. Det har jeg i hvert fald bedst erfaring med.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 26-08-02 03:52

Jonas Engelhardt wrote:

> Jeg vil anbefale at få et program der konverterer mp3 til wav, fx.
> MusicMatch. Så kan du redigere i wav filerne, og derefter konvertere
> tilbage til mp3. Det har jeg i hvert fald bedst erfaring med.

Ja.....men der er bare den ulempe at man på den måde laver en MP3 til en
MP3 en gang til, og det går ud over lydkvaliteten. Gad vide om der
findes noget program der kan editere i en MP3 uden at skulle konvertere
den til wav først...

-Sune

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 26-08-02 07:52

> [...]
> MP3 en gang til, og det går ud over lydkvaliteten. Gad vide om der
> findes noget program der kan editere i en MP3 uden at skulle konvertere

Ja da. Cool Edit f.eks.

/Ulrik

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 26-08-02 08:45

Ulrik Lauritzen wrote:

> Ja da. Cool Edit f.eks.

Jeg er faktisk bange for, at CE konverterer til wav og konverterer tilbage
igen bagefter. Det skulle programmer som Power Audio Editor og MP3 Workshop
derimod ikke gøre. Jeg har ikke selv leget med dem men kun hørt dem omtalt.

/Nikolaj

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 26-08-02 11:56

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Workshop
> derimod ikke gøre. Jeg har ikke selv leget med dem men kun hørt dem

Øh, det forstår jeg ikke. Så gør den det meget hemmeligt i hvert fald, for
det ser ikke sådan ud. Cool Edit er i øvrigt baseret på
Frauenhofer-teknologi, så det skulle da være en vis garant for, at
kvaliteten ikke er helt ad h... til. Hvordan ser du, at den konverterer frem
og tilbage?

/Ulrik

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 26-08-02 12:45

Ulrik Lauritzen wrote:
> [...]
> Frauenhofer-teknologi, så det skulle da være en vis garant for, at
> kvaliteten ikke er helt ad h... til. Hvordan ser du, at den

Det var mest en formodning baseret på den tid, den er om at gemme, men efter
at have leget lidt med det er jeg endnu mere i tvivl. Umiddelbart tyder mest
på, at den redigerer direkte i mp3'en, men jeg er stadig ikke helt sikker.

/Nikolaj

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 26-08-02 14:56

Nikolaj Borg wrote:

> [...]
> men efter at have leget lidt med det er jeg endnu mere i tvivl.
> Umiddelbart tyder mest på, at den redigerer direkte i mp3'en, men jeg

Det må jeg hellere kigge lidt på... Tak

-Sune

Fra : Peter G.

Dato : 26-08-02 08:39

Familien Rohde <fam_rohde@mail1.stofanet.dk> wrote...
> Hej - håber dette er den rette gruppe:
>
> Jeg mangler et program (helst gratis) til at redigere mp3 filer med. F.eks.
> fjerne dele af nummeret, eller klippe et par nummer sammen.

Mp3DirectCut (Freeware og hele mollesjavsen)

http://www.rz.uni-frankfurt.de/~pesch/#mp3dc

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
"Spampal" filter for August to date: 100 % False positives: 0 %

Fra : Familien Rohde

Dato : 01-09-02 18:09

"Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Mp3DirectCut (Freeware og hele mollesjavsen)
>
> http://www.rz.uni-frankfurt.de/~pesch/#mp3dc

Tak for det - det fungerer fint. Opgaven er løst!

Med venlig hilsen Søren Rohde

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-02 16:59

Hejsa...

Jeg kan kun anbefale at bruge COOL EDIT PRO 2.0 til dette.

On Sun, 25 Aug 2002 19:38:23 +0200, "Familien Rohde"

Fra : Familien Rohde

Dato : 03-10-02 19:25

<Bjerre> skrev i en meddelelse
> Jeg kan kun anbefale at bruge COOL EDIT PRO 2.0 til dette.

Okay den prøver jeg at hente. Ellers er der en rimelig god funktion i Nero
fanmdt jeg ud af.

Mvh. Søren