Asus P4S333 et mandags produkt[6510]
Fra : Bent Christoffersen

Dato : 25-08-02 18:14

Hej gruppe
Jeg har lige købt subjekt + P4 X 1.8G.og nu vælter det ind med problemer.Jeg
har kun skiftet bundkortet,og genbruger resten,det virker fint på det gamle
Mb.
Efter montering af strømstik i kabinet,tænder den grønne lampe,cpu-blæser
starter og dioder på tastaturet tænder.
Boot på Hd:
Min Harddisk;IBM Gpx 40 gb jumpet til 32 gb,finder bios med korrekt navn og
størrelse,læser masterboot`en , med min bootloader; windows laver blå skærm
,og Linux`en laver en kernel panic.!
Boot på Win98 diskette:
Starter fdisk ; Der er ikke nogen harddisk , at fdiske.Uden jumpning til
32gb, Fdisk : Der er stadig ingen Hd . Endelig med en helt ny Hd ,samme type
og størrelse .Så virker det.??
Boot fra Cd-drev:
Dette er ikke muligt,bios finder den med korrekt navn og type,Windows
startes så fra diskette,og fortsættes fra cd-drev.
Værre er det med Linux ;starter fra diskette,jeg ser mit cd-drev findes
under opstarten.Men når installationen skal fortsættes fra cd-drev meddeler
Linu`en : Der ingen cd i dit drev. Jo der er ,endda den orginale. !
Boot fra Win.98 / 2K
Hver gang der bootes, finder win all hardwaren, vælger jeg at lade det det
geninstallere ,tager win imod installationen, og vil så genstartes ,og
finder det hele igen.!
Grafik.
Mit G2 MX400 64 mb,har før vikket fint med 1024 X 768 i 32 bit kunne nu kun
600 X 400 i 16 farver.
Jeg tog kassen under armen og gik til sælger for at klage.Denne tog en ny
skærm fra hylden ,og sluttede den til med 1280 X 1024 i 32 bit. " Den virker
sgu da godt nok ,hvad fanden klager du over. "
Mon det skal fortsætte på denne måde ,med al hardwaren for at få det til at
virke.Kunne der ikke bare sættes en label på bundkortet " Virker kun med det
nyeste hardware.

Mvh Bent

Fra : Leony

Dato : 26-08-02 13:01

"Bent Christoffersen" <bent-chr@city.dk> skrev i en meddelelse

[snip en lang historie]

Det er en tommelfingerregel at styresystem(er) skal installeres på ny hvis
bundkortet skiftes.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Anders

Dato : 26-08-02 23:10

Jeg har ingen problemer med samme MB.
Men rigtig nok at skifter man MB så skal styresystem reinstalleres 9 af 10
gange..

Anders

Fra : Jan T S

Dato : 26-08-02 23:41

Ser man tidelige indslag her i gruppen, har der været en del problemmer med
denne type bundkort med denne type chipsæt.
du skulle havde købt 533 istedet.

Mvh. Js

Fra : testpersonen

Dato : 27-08-02 18:45

"Bent Christoffersen" <bent-chr@city.dk> wrote in message
> Hej gruppe

[SNIP]

Ja det er et skod kort .. Jeg har genbrugt grafik (gf2 gts) og et nyere
lydkort (4mdr gammel ved køb af p4s333)
samt jeg har genbrugt mine gamle hd'r (ata100) samt et nyt adaptec 19160scsi
kort og mit netkort..
har kun haft problemer med det siden start.. kan ikke bruge grafikdrivere
over 23.11 uden fejl.. har endnu ikke haft muligheden for at afprøvet med et
gf4 men skal til det en af dagene da en af mine venner har fået sådanne et
som jeg nok lige skulle kunne låne til test :)

ellers ja mandag's kort...

Testpersonen

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 27-08-02 20:00

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> gf4 men skal til det en af dagene da en af mine venner har fået sådanne et
> som jeg nok lige skulle kunne låne til test :)

Du bli'r skuffet...! GF4 kommer først med i driverne fra 27.42 - Ti4200
først fra 28.32. Derfor skiftede jeg mit P4s333 ud til et ABiT BD7II...! Men
dengang jeg spurgte en million gange var der masser, der kørte med 28.32
driverne uden problemer... Jeg har ikke kunne gennemføre mere end en enkelt
3DMark2001 med det kort med drivers over 23.11.
Udover det er der ingen der vil købe mit board brugt, så nu må det samle
støv eller få sig en Celeron og lege "server" på mit domain...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Anders

Dato : 28-08-02 14:34

Mine specs:
AsusP4S333 wol
P4 1.6 NW
512mb DDR-ram pc2100
MSI GeForce4 Ti4600 (Deton 30.82)
80gb Seagate Barra4
Pioneer DVD106
Plextor pw24/10/40a
Soundblaster digital 4.1
Promise PCI ultra IDE controller

Jeg kører de nyeste drivere der kan fåes og som skrevet før har ingen
problemer med dette mb.
Mon ikke der er nogen der er uhældige med at de får en "mandagsmodel", men
det kan vel også ske med andre modeller.

MVH
Anders

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 28-08-02 21:51

"Anders" <anders@and.it> wrote in message
> [...]
> Mon ikke der er nogen der er uhældige med at de får en "mandagsmodel", men
> det kan vel også ske med andre modeller.

Hmmmm... Tjoh... Kan jeg ikke lokke dig til ta køre 10x igennem 3DMark2001 -
bare for at stille min nysgerrighed - eller lukke munden på mig?!?

Fra : Jan T S

Dato : 29-08-02 14:14

Der er også nogle der vinder i lotto
men det skjuler ikke at der har været en hel del problemmer med dette
bundkort

Mvh. Js.