MS Windows
briani 27239
Java Virtual Machine?
Fra : Martin T.

Dato : 25-08-02 16:59

Hejsa alle

Har reinstalleret mit operativsystem og nu mangler jeg Java Virtual Machine?

Microsoft nævner de ikke længere kan tilbyde den til download fra
Windowsupdate. Nogle der ved, hvor jeg kan få Microsofts fra?

Jeg er ikke meget for kaffekopsversionen fra Suns hjemmeside.

Mvh. Martin

Fra : Martin T.

Dato : 25-08-02 17:02

Glemte at nævne at OS = Windows XP Pro (engelsk)

Fra : Ole C

Dato : 25-08-02 17:06

Martin T. skrev blandt andet:

> [...]
> Windowsupdate. Nogle der ved, hvor jeg kan få Microsofts fra?
>
> Jeg er ikke meget for kaffekopsversionen fra Suns hjemmeside.

Prøve at kigge tilbage i gruppen......

--
vh
Ole C

Fra : Madsen

Dato : 25-08-02 17:16

Martin T. skrev:

> Har reinstalleret mit operativsystem og nu mangler jeg Java
> Virtual Machine?

Det er et browserproblem så i news:dk.edb.internet.software.browser vil
du finde svaret. Det vil du også her, men det er i browsergruppen det
hører hjemme. Sidste gang det var oppe i browsergruppen var vist for to
dage siden.

Madsen.

Fra : Martin T.

Dato : 25-08-02 17:28

> [...]
> du finde svaret. Det vil du også her, men det er i browsergruppen det
> hører hjemme. Sidste gang det var oppe i browsergruppen var vist for to

Ok, det er snart ikke til at vide, hvad der er browser og, hvad der er OS,
nu når Microsoft har integreret det så tæt.

Jeg kigger derover.

Mvh. Martin

Fra : Madsen

Dato : 25-08-02 17:42

Martin T. skrev:

> Ok, det er snart ikke til at vide, hvad der er browser og, hvad
> der er OS, nu når Microsoft har integreret det så tæt.

Nej, det er selvfølgelig rigtigt nok, hvilket nok også er årsagen
til at der ofte bliver spurgt om det både her og i browsergruppen. :)

Madsen.

Fra : Kent Friis

Dato : 25-08-02 18:31

Den Sun, 25 Aug 2002 18:15:57 +0200 skrev Madsen:

> [...]
>du finde svaret. Det vil du også her, men det er i browsergruppen det
>hører hjemme. Sidste gang det var oppe i browsergruppen var vist for to

Teknisk set har Java ikke andet med browseren at gøre end at det også
findes som plugin. Men det kører fint helt uden at have en browser
installeret.

Mvh
Kent
--
If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP

Fra : Madsen

Dato : 25-08-02 18:38

Kent Friis skrev:

> Teknisk set har Java ikke andet med browseren at gøre end at det også
> findes som plugin. Men det kører fint helt uden at have en browser
> installeret.

Hvad kan man med java uden en browser?

Madsen.

Fra : Kent Friis

Dato : 25-08-02 19:26

Den Sun, 25 Aug 2002 19:38:11 +0200 skrev Madsen:

>Hvad kan man med java uden en browser?

Køre java-programmer.

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Railroad
Tycoon II and Unreal Tournament run side by side

Fra : Peter Jespersen

Dato : 25-08-02 21:37

On Sun, 25 Aug 2002 19:38:11 +0200, Madsen wrote:

>Hvad kan man med java uden en browser?

Køre applets og programmer..der findes mange Java-baserede programmer
(Heldigvis er stprt set alle de programmer man møde ridag pure Java) .... det
kan for eksempel nævnes at næste generation af SAP vil blive J2EE baseret
(Java 2 Enterprise Edition).

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I smashed a Window and saw... OS/2.

Fra : Madsen

Dato : 25-08-02 19:28

Kent Friis skrev:

> Køre java-programmer.

Nå.

Madsen.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 25-08-02 21:39

On Sun, 25 Aug 2002 17:59:01 +0200, Martin T. wrote:

> [...]
>Windowsupdate. Nogle der ved, hvor jeg kan få Microsofts fra?
>
>Jeg er ikke meget for kaffekopsversionen fra Suns hjemmeside.

Du er godt klar over at den nyeste rene Java version (Herefter forsøgte vore
venner at forurene Java, med henblik på at binde Java til MS-Windows
platformene...KONTROL er kodeordet) er 1.1.4, som er omkring 7 generationer
gammel.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
OS/2...Opens up Windows, shuts up Gates.

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 26-08-02 02:19

"Martin T." <mt.inf@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Microsoft nævner de ikke længere kan tilbyde den til download fra
> Windowsupdate. Nogle der ved, hvor jeg kan få Microsofts fra?

Hejsa

http://www.tweakup.dk/ har lagt det på deres homepage efter microsoft har
fjerne det, det kan hentes under downloads - diverse.

Hygge

Dorthe