MS Windows
briani 27239
For lange filnavne i windows 2000 !!!!
Fra : Lalle

Dato : 25-08-02 16:54

Jeg har nogle filer som har et for langt filnavn, hvilket betyder at jeg
hverkan kan slette/omdøbe/flytte/se egenskaber eller noget som helst for
filerne...

Er der nogle der kan komme med et seriøst bud på hvad jeg kan gøre for at
slette dem od over at formatere ???

Plz hjælp!!

Fra : Kent Friis

Dato : 25-08-02 18:29

Den Sun, 25 Aug 2002 17:54:13 +0200 skrev Lalle:
> [...]
>filerne...
>
>Er der nogle der kan komme med et seriøst bud på hvad jeg kan gøre for at

Slet dem på samme måde som de blev oprettet.

Windows[1] har/havde et problem med at visse filnavne fint kan håndteres
af kernen, men ikke af GUI'en - vi kopierede engang en mappe fra en
linux til en windows, hvor nogle af filerne indeholdt nogle underlige
tegn. Løsningen blev at gå ind med smbclient fra linux'en, og slette
filerne.

Mvh
KEnt

[1] Det var vist NT4 Server dengang vi havde problemet.
--
Linux 0.12 is out
Windows XP is now obsolete!!!

Fra : BOH

Dato : 27-08-02 19:32

"Lalle" <lalleglade@ofir.dk> wrote in message
> Jeg har nogle filer som har et for langt filnavn, hvilket betyder at jeg
> hverkan kan slette/omdøbe/flytte/se egenskaber eller noget som helst for
> filerne...
<klip>

Jeg har stået i samme problemstilling.
Prøv først at slette fra prompten, med 8.3 filnavnet.

Du stiller dig i mappen (cd mappe), og skriver dir /x (herved kan du se den
korte udgave af filnavnet)
F.eks. Program files = PROGRA~1

Brug DEL MINFIL~1.DOC

Hvis filerne ligger i et mappehieraki, kan man gøre mappenavnede kortere,
omdøbes f.eks. til 1, 2 eller 3 osv. for at gøre den samlede *file path*
kortere.

Pøj pøj

Mvh Morten

Fra : Lalle

Dato : 30-08-02 17:44

> Hvis filerne ligger i et mappehieraki, kan man gøre mappenavnede
> kortere, omdøbes f.eks. til 1, 2 eller 3 osv. for at gøre den samlede
> *file path* kortere.

Mange tak... det hjalp at omdøbe mapperne filerne lå i...

> Pøj pøj

Tak :)