Blockquote uden linieskift ?
Fra : -= KG =-

Dato : 25-08-02 17:01

Er det muligt at benytte <Blockquote> uden at den fremtvinger et linieskift
?
Er der evt. en anden kode med samme effekt der er værd at prøve ?

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-08-02 18:34

On Sun, 25 Aug 2002 18:01:17 +0200, -= <Garmer83@hotmail.com> wrote:

> Er det muligt at benytte <Blockquote> uden at den fremtvinger et linieskift
> ?
> Er der evt. en anden kode med samme effekt der er værd at prøve ?

I dit CSS kan du skrive følgende:

blockquote
{
display: inline;
}

Det skulle fjerne linieskiftet.

--
Jonas @ 55.75, 12.42 | Husk på, de fleste browsere ikke tolererer
<http://verture.net/> | hovsa-programmering i den grad, som IE gør det.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-08-02 18:41

On Sun, 25 Aug 2002 19:33:36 +0200, Jonas Voss <usenet@verture.net>
wrote:

>blockquote
>{
> display: inline;
>}

Er det ikke lidt af et hack, når der nu findes på et block-level
(blockquote) og et inline (q) element til formålet?
(Det kan godt være, at det er et *nødvendigt* hack - jeg har ikke helt
styr på, hvor udbredt understøttelsen af q er - men kønt er det nu
ikke :)

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-08-02 21:06

On Sun, 25 Aug 2002 19:40:39 +0200, Jørn <jorn@jorna.dk> wrote:

> [...]
> (Det kan godt være, at det er et *nødvendigt* hack - jeg har ikke helt
> styr på, hvor udbredt understøttelsen af q er - men kønt er det nu

Enig, var ikke klar over q-elementets funktion, men du har da
fuldstændig ret.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-08-02 18:35

On Sun, 25 Aug 2002 18:01:17 +0200, "-= KG =-" <Garmer83@hotmail.com>
wrote:

>Er det muligt at benytte <Blockquote> uden at den fremtvinger et linieskift
>?

These two elements designate quoted text. BLOCKQUOTE is for long
quotations (block-level content) and Q is intended for short
quotations (inline content) that don't require paragraph breaks.

Altså blockquote til block-level citater, q til inline-citater.
Min fornemmelse er dog, at q er dårligere understøttet end blockquote.

>Er der evt. en anden kode med samme effekt der er værd at prøve ?

Hvilken effekt efterlyser du?
Hvis det er en visuel effekt eller anden layoutmæssig effekt, så brug
CSS.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-08-02 19:26

Sun, 25 Aug 2002 18:01:17 +0200, skrev "-= KG =-"
<Garmer83@hotmail.com>:

>Er det muligt at benytte <Blockquote> uden at den fremtvinger et linieskift
>?

er måske det du efterlyser.

Fra : -= KG =-

Dato : 25-08-02 19:49