MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
WinXP: Alternativ til at boote på cd...
Fra : Magnus

Dato : 25-08-02 16:14

Findes der et alternativ til til at formatere et disk og derefter installere
WinXP fra cd da jeg ikke kan boote på den XP cd jeg har af en eller anden
grund...

/Magnus

Fra : Ole C

Dato : 25-08-02 16:29

Magnus skrev blandt andet:

> Findes der et alternativ til til at formatere et disk og derefter
> installere WinXP fra cd da jeg ikke kan boote på den XP cd jeg har af
> en eller anden grund...

Først kunne du jo lige kigge i BIOS om den overhovedet er sat til at
kunne boot'e fra en CD....
Men ellers brug en Windows98 start-diskette - og når du har formatteret
C-drevet, går du ind i I386-mappen på din WindowsXP CD og aktiverer
Winnt.exe.
Har ikke prøvet det selv, men det burde virke.

--
vh
Ole C

Fra : Madsen

Dato : 25-08-02 16:33

Magnus skrev:

> Findes der et alternativ til til at formatere et disk og derefter
> installere WinXP fra cd da jeg ikke kan boote på den XP cd jeg har
> af en eller anden grund...

Bootdisketter:

Madsen.

Fra : Magnus

Dato : 25-08-02 19:02

Jeg har forsøgt med bootdisk for XP men når den når til at læse fra XP cd'en
så beder den om at vælge det rigtige cd-drev eller indsætte en bootable cd.

Kan det være min XP cd som man ikke kan boote på eller hvad?

/Magnus

Fra : Edmund

Dato : 25-08-02 23:35

Magnus skrev:

> [...]
> en bootable cd.
>
> Kan det være min XP cd som man ikke kan boote på eller hvad?

Har du både et CD-drev og en brænder, så prøv at komme cden i
brænderen, eller pil brænderen fra.

Har du ændret bios til at boote fra cd

Mvh Edmund