Sejlbåd, modeller / valg.
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 25-08-02 15:44

Hej.

Jeg har droppet ide'en med at bygge tidligere nævnte motorbåd om til
motorsejler.

Så nu vil jeg gerne have nogle råd til hvilken båd der opfylder flest af
mine ønsker.

--------------------

Jeg har 50-75.000 at gøre godt med.
Jeg har altid sejlet motorbåd med meget plads.
Og er helt ny til sejl.
Jeg er pladsnarkoman.
Indenbords motor et must. (Helst diesel)
Jeg ville nok helst ønske en motorsejler, men der rækker pengene jo ikke
langt.
Jeg er 193 cm. høj .......
Rimeligt godt/stort pantry.
Plads til kortbord.
Ingen børn, men en hund. - Af og til 2-4 gæster/gaster.
Båden skal bruges til små-ture og måske længere ture, ikke kapsejlads, men
må gerne kunne 'flytte' sig uden der skal bruges en orkan.
--------------------

Som i kan se er der ideer/ønsker nok.

Vi har set på en Albin Vega fra 1970 med en indenbords Wire Benzin-motor med
gode sejl og alu-mast, En meget veldholdt båd, og båd kommisæren kunne
naturligvis ikke anbefale en bedre båd. Det er en 27 fod båd, og
længden/vægten gør den vel vere behaglig i sø, frem for en f.eks. 22 fods ?

Hvad er 'jeres' mening ?, Især benzin-motoren er jeg nervøs for, blanding af
vand og benzin lydder ikke godt i mine øre, men omvendt er alle
påhængsmotore jo benzin.

Gode råd modtages.

(Jeg ved godt at jeg skal tage duelighedsbevis..............)

/Hans-Henrik Andresen