Kat/hund
Fra : Jørgen B

Dato : 25-08-02 14:58

Hej

Jeg har haft hunde de sidste 30 år, den sidste døde af alderdom for 3 uger
siden.
Jeg savner at have hund igen.

Jeg har nu fået et 1½ år, hun kat, som jeg har haft i 9 dage nu.
Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe mig en unghund, (han/hun)
men ved ikke hvad katten siger til det.
Er der nogen der har nogen gode idéer hvordan man kan
sætte dem sammen. ?

på forhånd tak

Jørgen

Fra : simonsen

Dato : 25-08-02 19:21

"Jørgen B" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men ved ikke hvad katten siger til det.
> Er der nogen der har nogen gode idéer hvordan man kan

Jeg har både hund og kat og det går næsten for godt, forstået på den måde at
når vi er ude at gå og katten ser os skal han med og min hund ind i mellem
tror han er kat.
Jeg gruer for den dag en af dem er væk pga alderdom.
Jeg havde haft min kat i godt 2 år og da jeg fik min hvalp hjem 9 uger
gammel, han fik lov til lige at gå rundt et par timer inden han mødte min
kat. Det første møde med katten endte (selvfølgelig) med en over snuden og
der gik et stykke tid før katten var tøet op, så vidt jeg husker lidt over
en uge. Nu er de perlevenner og kan ikke undvære hinanden. Det korte af det
lange, jeg tror jeg gjorde det rigtige ved ikke at tvinge dem til at hilse
på hinanden, de fik lov til at nærme hinanden langsomt og uden min
indblanding men selvfølgelig skal der holdes øje, er det ikke en hvalp du
skal have gætter jeg på du skal være ekstra opmærksom så de ikke skader
hinanden.
Held og lykke, kan de accepterer hinanden er det bestemt ikke kedeligt
hej fra Simonsen

Fra : Jørgen B

Dato : 31-08-02 05:58

Hej igen

Hvad med kattebakken, kan hunden godt blive stueren ?

Jørgen

Fra : Max Larsen

Dato : 05-09-02 14:57

Katten har et stort behov for at læøre hundens dufte at kende over en
periode. Så introducer hundens tæppe etc for katten. Brug evt Feliway
på hunden for at den kommer til at lugte mere behageligt for katten.
Det kan anbefales at sætte en kattelem i døren til det rum hvor
kattebakken er, så du undgår at hunden kommer til bakken.

Kærligst

Max Larsen