MS Windows
briani 27239
ØV! Hva nu??
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 25-08-02 13:46

Hej!

Jeg har tidligere haft en indlæg pga jeg havde problemer med at der kom en
blå skærm med en fejlkode der startede med 0E: når min Me startede op. Jeg
kan dog bare trykke enter og forsætte. Nogle mente det var Ram problemer.
Efter jeg har fået installeret XP sammentidig på min nye disk har jeg
problemer med den låser og går ned i tide og utide.
Men jeg har lige testet min Ram med Memtest-86 V3.0. Ingen fejl er fundet på
mine Ram! Øv også for så havde det jo været let og løse.
Jeg ved snart ikke hva jeg skal gøre.
Systemet er:

Amd duron 750
DFI AK74-EC bundkort.
256 Mb PC133 RAM. 2 moduler a 128Mb
300W Codegen strømforsyning.
TNT2 32MB 4xAGP Grafikkort.
Sigma designs MPG2 dekoder.
52x Max CD drev [MASTER]
Acer 12x8x32 Cdrw drev [SLAVE]
10 Gb ST310211 A. Kan ikke huske mærke. Nogle der ved det?? [MASTER]
40Gb Maxtor d740X [SLAVE]

WinME er installeret på Master.
WinXP pro er installeret på Slave.

Det skal siges XP er lige installeret da min Maxtor er nyindkøbt. Men inden
da havde jeg også haft prøvet at have XP på min 10gb disk og da var der de
samme problemer. Så jeg tror ikke det er min nye Hd der giver problemer.
Mit Me kører generalt stabilt men nogle gange går den i koma lige når den er
kommet ind i Me. Så laver den alle mulige mystiske ting bla genopretter reg
databasen som den påstår der har været en fejl i. Andre gange er der bare en
tomt skrivebord uden ikoner og start bar efter den har bombet mig med blå
skærme.

Har engang set en side hvor man kunne se hva de forskellige fejlkoder betød.
Hvor kan jeg finde den?

Kan man på nogle måder teste dit bundkort og Cpu for fejl?

Håber inderligt nogle kan hjælpe.

Mvh Søren C

Fra : Hans

Dato : 25-08-02 13:53

"Søren Christensen (4200)" <SHC808@hotmail.com> wrote in message

> Jeg ved snart ikke hva jeg skal gøre.
> Systemet er:

> Sigma designs MPG2 dekoder.

Prøv og fjern dekoderen. Den er kendt for at kunne lave fejl i visse
hardwarekombinationer.

mvh, Hans

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 25-08-02 14:35

"Hans" <fastNOSPAM@2night.dk> skrev i en meddelelse
> "Søren Christensen (4200)" <SHC808@hotmail.com> wrote in message

> Prøv og fjern dekoderen. Den er kendt for at kunne lave fejl i visse
> hardwarekombinationer.

Hej!

Glemte at fortælle at dengang jeg havde prøvet at have XP installeret på min
10Gb disk havde jeg heller ikke MPG2 kortet. Det har jeg først fået for en
måned siden. Men jeg prøver alligevel...
Er jo nødt til at prøve alle forslag.

Mvh Søren C

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 25-08-02 14:55

>Jeg ved snart ikke hva jeg skal gøre.

For at demonstrere mit store held, samt min uvidenhed, vil jeg da
fortælle min historie om XP.
Jeg gik fra W98, så PC'en fik nok et chock. Efter dødsdom over både HD
og RAM, var jeg inde og kigge i BIOS, hvor der stod noget med:
HDD S.M.A.R.T disable, som jeg bare skiftede til enable, uden at
vide hvorfor, MEN MEN, den har kørt som en drøm lige siden,
fuldstændig stabil, ikke en eneste opstartsfejl,(7-9-13)
jeg aner ikke hvorfor, men det var det eneste jeg rørte ved.
mvh Ebbe

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-08-02 15:16

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fuldstændig stabil, ikke en eneste opstartsfejl,(7-9-13)
> jeg aner ikke hvorfor, men det var det eneste jeg rørte ved.

Fra IBM:
Definition
SMART monitors the hard disk drive as it is working and warns the user of
possible drive failures by checking key device performance indicators and
reporting significant changes above the recommended level. This gives the
user an opportunity to backup the files on the hard drive.

Den burde ikke ikke give fejl ved at være disablet, idet jeg selv har kørt
med min disablet. Men det kan du jo være ligeglad med, når din pc tror at
det betyder noget

Dernæst er din "ukendte" harddisk en Seagate

Kurt