Få javascript og php variable til at arbej~
Fra : Michael Jensen

Dato : 19-02-01 19:46

Hejsa

Jeg vil lave lidt statisk over brugerne og vil derfor gerne have fat i deres
opløsning. Kan dette gøres med PHP?
Jeg har prøvet :

<head>
<script type="text/javascript">
var resolution = screen.width + " x " + screen.height;
</script>
</head>
<?
print $resolution;
?>

Men den fanger ikke rigtig noget.
Jeg vil helst ikke til at reloade siden og det må da kunne gøres uden, men
hvordan ?

Hilsen Michael

Fra : Michael Jensen

Dato : 19-02-01 19:52

"Michael Jensen" <michael@ogj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men den fanger ikke rigtig noget.
> Jeg vil helst ikke til at reloade siden og det må da kunne gøres uden, men

Okaj det oprindelige tror jeg lige vi glemmer da min hjerne vist ikke lige
tænkte sig om, javascriptet jo bliver udført efter php så det er lidt langt
ud at forlange at php skal finde det fra javascript.

Grubler lige lidt videre.....

Hilsen Michael

Fra : Stefan Schou

Dato : 19-02-01 19:55

_skal_ du have overført variablen til php? Jeg tænker, hvad er der i vejen
med document.writeln (resolution); ?

../Stefan
--
"To define recursion, we must first define recursion..."

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 19-02-01 19:58

Michael Jensen <michael@ogj.dk> wrote:

[hvordan finder man skærmstørrelse]

<script type="text/javascript">
var resolution = screen.width + " x " + screen.height;
location.href="dinfil.php?resolution="+resolution;
</script>

--
Christian Jørgensen
- http://razor.dk -

http://phpwizard.dk/ aka. mini

Fra : Michael Jensen

Dato : 19-02-01 20:16

"Christian Jørgensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> <script type="text/javascript">
> var resolution = screen.width + " x " + screen.height;
> location.href="dinfil.php?resolution="+resolution;

Jeps. Man har vel lov til at være en smule langsom i hovedet efter en skitur
uden for meget søvn

Hilsen Michael