Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C-720 vs. Medion Digital-Kamera
Fra : Kurt Nielsen

Dato : 25-08-02 12:02

Er der nogen som har erfaringer med disse digital-kameraer - Gode/Dårlige???

Olympus'en er et Spejlrefleks Digital-Kamera og ser rigtigt lækkert ud og er
med 8x optisk zoom og 3x digital zoom og koster 4.998 kr. med 3.3
Mega-Pixels.

Medion'en kommer på tilbud i den kommende uge hos Fona til 3.600 kr. med 4.1
Mega-Pixels og med 3x optisk zoom.

Medion'en skulle også have været solgt igennem Aldi...

Ps... Jeg har snakket med nogle forskellige foto-handlere og de siger, at
man
skal holde sig til de mærker som altid har lavet foto-udstyr og
ikke købe
de mærker som laver alt muligt andet.

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 25-08-02 12:14

Kurt Nielsen wrote:

> Olympus'en er et Spejlrefleks Digital-Kamera og ser rigtigt lækkert ud og er
> med 8x optisk zoom og 3x digital zoom og koster 4.998 kr. med 3.3
> Mega-Pixels.

Olympus Camedia C-720 UZ er ikke et digitalt spejlreflekskamera. Hvis du
skal have et digitalt SLR kamera skal du op i et helt andet prisleje.

--
Venlig Hilsen
Carsten Øhlenschlæger

E-Mail   : coe@conix.dk
WWW   : www.conix.dk

"ERRARE HUMANUM EST, IGNOSCERE DIVINUM"

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 25-08-02 12:34

> Olympus Camedia C-720 UZ er ikke et digitalt spejlreflekskamera. Hvis du
> skal have et digitalt SLR kamera skal du op i et helt andet prisleje.
>
> --
En brugt Olympus E-10 kan vel gøre det...:)

De ses jo i vore dage til priser fra kr. 6.000 og opefter.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.modellerne.dk

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 25-08-02 12:26

Hej Kurt!
Jeg er tilbøjelig til at give fotohandleren ret. Hold dig til de anerkendte
mærker.
Olympus laver fremragende digitalkameraer, og det du selv nævner hører til
dem.
Du skal bare være opmærksom på at det ikke er spejlrefleks, som du skriver,
men billedet er en elektronisk søger. Det kræver lidt tilvænning at bruge,
men er rigtig god når man har lært det.

Hilsen Hans.

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 25-08-02 12:43

Jeg har lige været inde på www.olympus.dk og set, at der ikke
står noget om, at det skulle være et spejlrefleks-kamera.

Jeg har været ude hos en foto-handler i Holbæk (Foto-Master)
og der har jeg fået en slags billede af kameraet som de selv har
lavet og hvor der står, hvad det kan osv. og der står
"Kvalitets-spejlreflex Digital kamera" så det var derfor jeg troede
at det var det...

Hilsen Kurt

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 25-08-02 12:59

Hej igen

Sådan et Olympus E-10 ville jeg da også meget gerne have fingrene
i, men jeg er ikke meget for at købe brugt udstyr, da man ikke ved
hvordan det er blevet behandlet af den tidligere ejer.
Jeg vil helst købe nyt så man har garanti på det man har købt og har
ikke lige 12.795 kr. til dette køb.
Hvis man skulle kunne købe det til de ca. 6000 kr. ville det sikkert
også være 2-4 år gammelt før det er nede i den prisklasse.

Hilsen Kurt

Fra : Lars Holst

Dato : 25-08-02 13:33

Jeg vil absolut ikke anbefale dig at købe Medion Kameraet.
Her er mine tidligere kommentarer til det kamera:

Jeg kan fortælle at kameraet oprindelig hed Skanhex SX 410z
<http://www.skanhex.com.tw/e_sx410z.html>

Siden har det også heddet Jenoptik JD 4100z3
<http://www.jenoptik-camera.com/german/products/camera/>

Og nu hedder det så Medion 4.0 hvilket i sig selv er nemmere at huske.

Det er "rebadging", som man typisk bruger i konsumvareindustrien
for bedre at kunne sælge de produkter der har det svært på markedet.

Jeg vil lige indsætte nogle uhyre interessante links vedr. Medion 4.0 /
Jenoptik / Skanhex / Jubii kameraet
som alle underbygger min formodning om kvalitetsniveauet.

<http://www.dcviews.com/_Jenoptik/4100.htm>

<http://www.letsgodigital.nl/webpages/news/df/jenoptik/firstlook_uk.html>

<http://www.zdnet.de/news/feedback/2002/04/21090140003-fb.html>

<http://www.heise.de/newsticker/result.xhtml?url=/newsticker/data/cm-24.04.0
2>000/default.shtml&words=Digitalkamera

<http://www.heise.de/ct/ftp/testbilder/kameras_0203/jenoptik_jd4100z3.jpg>

Sjovt nok har INGEN af de helt og aldeles seriøse digitale fotoanmelder
sites på nette villet sige noget om dette kamera.
Jeg kan her nævne:
www.dpreviews.com <http://www.dpreviews.com>
www.steves-digicams.com <http://www.steves-digicams.com>
www.imaging-resource.com <http://www.imaging-resource.com>

Min mening om det kamera er at det er dårligt bygget og sigter på kunder der
ingen interesse har for at lave research på en vare for at få kvalitet.

Pris/kvalitetsforholdet er også meget dårlig på dette kamera.

Mange mennesker med kun ganske lidt viden om emnet digitalkamera tror
besynderligt nok at flere pixel = bedre kvalitet.

Det er kun een parameter ud af mange som afgørende for kvalitet.

Hold dig til Olympusen hvis det er de to du kigger på.

Venligst

Lars

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-08-02 15:37

"Lars Holst" <niklasthedolphin@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil lige indsætte nogle uhyre interessante links vedr. Medion 4.0 /
> Jenoptik / Skanhex / Jubii kameraet
> som alle underbygger min formodning om kvalitetsniveauet.
>
> <http://www.dcviews.com/_Jenoptik/4100.htm>

Hmm, sjovt nok læser jeg på denne side en udemærket anmeldelse af kameraet.
Ovre i højre side er der pr. 12 nov 01 en anmeldelse, som slutter med en for
mig at se rimelig god anbefaling. Desværre er den lavet så man ikke lige kan
kopiere det ud og sætte ind.
Men her er linket
http://www.letsgodigital.nl/webpages/news/df/jenoptik/firstlook_uk.html
Forneden er konklusionen.

Kurt

Fra : Lars Holst

Dato : 25-08-02 17:46

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> mig at se rimelig god anbefaling. Desværre er den lavet så man ikke lige

Jamen, hmmmm, hvis du vælger at bruge den rimelig overfladiske anmeldelse
som referenceramme så siger jeg da værsågod.
Det er dit liv og dit valg.
Jeg har bidraget med noget jeg mener man skal tage højde for vedr. det
kamera. Så er den ikke længere.
Køb det, fortryd det og smid det væk.
Det er jo også idealerne for den konsumvareorienterede og imperialistiske
lancering af rebadged eller licensfremstillede produkter.

Men hvis du vil have råd og vejledning til et bedre køb så læser jeg da også
gerne videre i den her tråd.
Det er jeg sikker på at andre også gerne gør.

Aller venligst

Lars

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-08-02 00:02

> [...]
>

> Jamen, hmmmm, hvis du vælger at bruge den rimelig overfladiske anmeldelse
> som referenceramme så siger jeg da værsågod.

Det var jo netop dit bidrag jeg referede fra! Hvorfor referer du selv til
den side, hvis du mener at det er overfladisk.
Jeg må med skam melde, at jeg selv har købt Medion kameraet og jeg er
faktisk godt tilfreds med det, som det har ydet indtil nu. Men derudover
ønsker jeg ikke at indgå i en polemik, hvor vi kan sidde i hvert sit hjørne
og snerre ad hinanden.

Kurt

Fra : Lars Holst

Dato : 26-08-02 00:07

Jeg beklager prompte min fejlfortolkning af dit indlæg.

Jeg tror min dag har været alt for forvirrende.

Men lad mig spørge om du har læst de andre referencer?

Venligst
Lars

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-08-02 17:23

> [...]
>
> Jeg tror min dag har været alt for forvirrende.
>
> Men lad mig spørge om du har læst de andre referencer?

OK, og nej jeg har ikke læst de andre. Jeg hoppede for sjov ind på første
link og mente så, at jeg så noget andet end det du oplyste, så derfor
reflekterede jeg.
Jeg har tidligere læst diverse meninger om kameraet, idet jeg forsøgte at
skaffe information, inden jeg selv erhvervede det.
Så nu har jeg jo købt det og så er det jo sådan set ligegyldigt, hvad andre
mener - stort set.
Det bruges ikke professionelt, kun til glade feriebilleder og lign., så
derfor vil jeg nok aldrig opdage de store forskelle på det og andre.

Kurt

Fra : Lars Holst

Dato : 26-08-02 22:49

Jeg vil bare ønske dig held og lykke med din erhvervelse og må du glæde dig
over dine feriebilleder og hvad du ellers måtte bruge det til. Husk på at
det vigtigste i et godt billede er det der sker i fantasien og
kompositionen. Og det er jo den der står bag kameraet der ligesom har med
det at gøre.

Venligst

Lars

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 27-08-02 23:15

Hej igen

Det bliver Olympus'en som jeg køber og regner med at have skrabet
penge nok sammen her til den første.
Det er vel lige meget hvilke genopladelige batterier man køber til det
for nu har jeg set, at Bilka har tilbud på en lader m. 8 stk. AA og 4 stk.
AAA batterier til 200 kr. (Rabat=100 kr.) og dem de har i butikken
koster 300 kr. og der er kun 4 stk. AA batterier med, men det er vist
nok også af den slags som kan tåle at blive ladet uden at være af-ladet.

Hilsen Kurt

Fra : Mich@el

Dato : 27-08-02 23:34

Hej Kurt.

Kurt Nielsen skriver:

> [...]
> koster 300 kr. og der er kun 4 stk. AA batterier med, men det er vist
> nok også af den slags som kan tåle at blive ladet uden at være af-ladet.

Glem det, jeg har også købt denne pakke for et år siden. Desværre sker det at
man en gang imellem kommer til at lade for lang tid på batterierne, hvilket
ikke er gavnligt for deres levetid.

Køb i stedet en intelligent lader, der selv stopper ladningen nå batterierne
er ladet op.
Jeg har investeret i denne:
http://www.batterier.dk/mw4798.htm kun 199,95kr.

Batterierne skal være på min. 1.300Mah, og gerne større, 2.000Mah er vist nok
de største der fås for tiden:
http://www.batterier.dk/opladere.htm

Har du 2 sæt 2.000Mah batterier, så er du rigtigt godt kørende.

Mvh.
Michael

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 29-08-02 16:30

Hej igen

Jeg har besluttet mig for at købe Olympus 720'eren og det sker nok allerede
Mandag eller Tirsdag i næste uge hvor jeg regner med at have penge nok.
Jeg skal også have en oplader og nogle gen-opladelige batterier og der har
de en inteligent oplader med 4 stk. AA-batterier på 1900 mAh til 300 kr.
og så regner jeg med at han smider 4 stk. mere i pakken uden merpris for
ellers koster de vist nok ca. 140-150 kr.
Det er også muligt, at jeg skal have et ekstra kort for 16MB er ikke meget,
så jeg køber nok et 64MB også.

Hilsen Kurt Nielsen

Fra : PappaJap

Dato : 30-08-02 06:41

Hej Kurt,

- der kan kun være 7 billeder i bedste kvalitet på det 16 MB kort der følger
med, så køb du bare et 64 MB kort med det samme. Det er også en god idé at
anskaffe en taske til kameraet, ellers får du hurtigt ridset LCD'en.
C-720UZ'en fylder lidt mere end man umiddelbart skulle tro så den kan være
svært at finde en taske der passer. Prøv f.eks. en LowePro D-Res 30 (fås til
295,- på www.foto-fun.dk).

Mvh PappaJap

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-02 17:55

>Hej Kurt,
>
>- der kan kun være 7 billeder i bedste kvalitet på det 16 MB kort der følger
Der bør kun være plads til 3 billeder i bedste kvalitet, på mit gamle
Olumpus C-990, i 1600*1200 tiff ukomp farver fylder hver billede ca 5,3 mb.
Dette gælder også for mit nye C-700, på mit 128mb kort kan jeg gemme
21 stks billeder i max kvalitet.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 30-08-02 23:41

Hej Thf

Jeg har lige læst, at der skulle være prb. med at billederne bliver lilla på
Olympus C-720. Det var vist nok når man tog mørke billeder og så
mener jeg det var når der samtidigt var skarpt modlys.
Er det noget du har været ude for med din 700'er for der skulle det også
forekomme???

Hilsen Kurt

Ps.. Mon det er pga. de 8x optisk zoom. Jeg har i den anledning kigget
på 2 andre kameraer som jeg spørger til i et andet spørgsmål og det
er et Olympus C-300 Zoom og et Fuji Finepix 2800 Zoom.

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-02 18:43

> [...]
>mener jeg det var når der samtidigt var skarpt modlys.
>Er det noget du har været ude for med din 700'er for der skulle det også

Det tror jeg aldrig jeg har oplevet, men døm selv, der er nogle fotos
på min homepages med både c-990 og c-700.
http://home13.inet.tele.dk/thf/

under foto.

--
Brøndby