Handbjerg, Ringkøbing.
Fra : Ingrid Frederiksen

Dato : 25-08-02 11:55

Hej N.G
Jeg søger efter Caroline Laursdatter fødsel ca 1791 - 1793. Frørup
Svendborg -( ? ) - Odense, ( ? )
død 1874 i Handbjerg, Ringkøbing Amt
Caroline bliver ca 1814 i Handbjerg kirke, Ringkøbing Amt gift med Simon
Lauritsen * 1788-1871
Jeg har flere steder på nettet fundet hendes efterslægt ( private
hjemmesider og FamilySearch )
men ingen steder står der noget om hvor hun kommer fra.
Skulle der være her i denne gruppe der sidder inde med den oplysning vil jeg
blive meget glad,
da jeg er i gang med mit barnebarns slægtstavle.
Med venlig hilsen
Ingrid Frederiksen
stella.f@mail.tele.dk

Fra : Jette Pedersen

Dato : 25-08-02 12:07

Hej Ingrid

Hvis du ved, hvor ægteparret bor kan du i folketællingerne fra 1845 og frem
se fødested.
venligst
Jette Pedersen

Fra : K. Thidemann

Dato : 25-08-02 13:25

On Sun, 25 Aug 2002 12:54:45 +0200, "Ingrid Frederiksen"
<stella.f@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>Svendborg -( ? ) - Odense, ( ? )
>død 1874 i Handbjerg, Ringkøbing Amt
>Caroline bliver ca 1814 i Handbjerg kirke, Ringkøbing Amt gift med Simon

Måske er det Andersdatter, ikke Laursdatter

Ringkøbing, Hjerm, Handbjerg, Handbjerg, , Gysbæk, , FT-1860

Simon Laursen, 72, Gift, Husf., Husmand, frisør., Handbjerg
Caoline Andersdatter, 69, Gift, Kone, , Thorup Svendberg
Anders Christensen, 66, Enke(mand), Husf., Gdm, Handbjerg S.
Laust Simonsen, 38, Gift, , Indsidder, Handbjerg S.
Ketty Thidemann

Fra : K. Thidemann

Dato : 25-08-02 13:33

> [...]
>Anders Christensen, 66, Enke(mand), Husf., Gdm, Handbjerg S.
>Laust Simonsen, 38, Gift, , Indsidder, Handbjerg S.

Svendborg, Sallinge, Hillerslev, Nybølle, , , 24, FT-1801
Anders Rasmussen, 53, Gift, mand, huusmand med jord,
Kristiane Sørensdatter, 45, Gift, hans kone, ,
Karoline Andersdatter, 6, Ugift, deres børn, ,
Hans Andersen, 4, Ugift, deres børn, ,

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 25-08-02 13:30

er det dem du leder efter ?????
Ringkøbing, Hjerm, Handbjerg, Handbjerg, , , , FT-1801
Laust Simonsen, 47, Gift, Husf., Selvejerbonde,
Johanne Mogensdatter, 44, Gift, Hans kone, ,
Maren Lausdatter, 18, Ugift, Datter, ,
Simon Laursen, 13, Ugift, Søn, ,
Marie Lauersdatter, 8, Ugift, Datter, ,
Maren Mogensdatter, 87, Enke(mand), Konens moder, ,

Ringkøbing, Hjerm, Handbjerg, Handbjerg, , Gysbæk, , FT-1860
Simon Laursen, 72, Gift, Husf., Husmand, frisør., Handbjerg
Caoline Andersdatter, 69, Gift, Kone, , Thorup Svendberg

Ringkøbing, Ginding, Sahl, Bjert, , Hestholm, 121, FT-1870
Simon Laursen, 83, ??, Fattiglem fra Hanbjerg, , Hanbjerg
Karoline Laursen, 79, ??, Nyder hjælp fra Hanbjerg, , Fyn

Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/

Fra : Ingrid Frederiksen

Dato : 25-08-02 13:59

Først tak til alle for hjælpen.
Ja det er Simon Lauridsen Brændegaard familien jeg arbejder med, og
sværdsiden har jeg helt styr på,
Caroline har jeg set som Madsdatter fra Frørup Svendborg amt, og nu
Andersdatter fra Thorup Svendborg
Lauersen navnet er måske " bare mandens efternavn "
Mange hilsner
Ingrid.

Fra : K. Thidemann

Dato : 25-08-02 15:04

On Sun, 25 Aug 2002 14:59:02 +0200, "Ingrid Frederiksen"
<stella.f@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>sværdsiden har jeg helt styr på,
>Caroline har jeg set som Madsdatter fra Frørup Svendborg amt, og nu

Måske er det Tårup -

Tårup er i Frørup sogn

Svendborg, Vindinge, Frørup, Taarup Bye, , , 117, FT-1801

Mvh
Ketty Thidemann