så er der håb for slappe skeder og uklædel~
Fra : Chokmah

Dato : 25-08-02 10:34

læs :
http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=left&aid=109895

men er det nu en go ide ???

eller læs artikel her :
"Af Torben Bagge

Skønhedskirurgien kender tilsyneladende ingen grænser, bare der er
penge i det. En ny indbringende variant er intim-kirurgien, hvor det
handler om at formindske kvindens skamlæber, gøre skeden mindre eller
større, eller at få løftet klitoris.

I løbet af de seneste fire-fem år er den form for kirurgi vokset
mærkbart. Særligt i USA har utallige driftige læger gjort området til
noget, der begynder at ligne en industri:

»Jeg foretager nu den type indgreb på mellem 40 og 50 kvinder om året.
For fem år siden var antallet nul,« siger speciallæge i plastikkirurgi
Per-Gunnar Opitz, der driver en klinik på Strøget i København og i
Malmøs centrum.

»Det hænger sammen med, at folk er blevet endnu mere kropsfikserede.«
Per Gunnar-Opitz har ingen betænkeligheder ved at foretage den form
for indgreb, selv om det er yderst begrænset, hvad man ved om
sidevirkningerne på lidt længere sigt. Han gør, hvad han finder
teknisk forsvarligt. Ligesom ved f.eks. brystkirurgi fjerner han væv
eller lægger proteser ind.

Marc Bygdeman, professor i gynækologi ved Karolinska Sygehus i
Stockholm, siger om den typiske patient: »I dag klæder kvinder sig i
g-streng, og så hænder det, at skamlæberne glider frem og bliver
synlige.

Men i de situationer, hvor det bliver et problem, foreslår jeg, at man
klæder sig anderledes i stedet for at operere skamlæberne mindre.
Skamlæberne beskytter ikke kun skedeåbningen, de udgør desuden en
erogen zone.

En del kvinder, som får bortopereret den øverste del af de indre
skamlæber, opdager, at klitoris dermed bliver fritlagt, og området
bliver således meget følsomt. Patienten kan få ubehag, f.eks. når hun
har tætsiddende cowboybukser på.«

Marc Bygdeman oplyser, at cirka to ud af tre patienter, som overvejer
at få opereret skamlæberne mindre, ikke har noget som helst behov for
det. Han kan ikke på nogen måde gå ind for, at man opererer omkring
klitoris.

»Der findes så mange nerver og blodkar, som kan tage skade. Man
risikerer at miste følelsen helt i klitoris,« siger han. De normale
risici ved den type kirurgi er i øvrigt som ved andre indgreb: Risiko
for blødninger, infektioner, generende ardannelser og nerve- og
føleforstyrrelser, der kan give problemer ved samleje.

Oveni er der en risiko for at punktere væggen mellem skeden og
tyktarmen, oplyser professoren.

»Men de risici er dog ganske små. Den største risiko er nok patientens
skuffede forventninger,« siger skønhedskirurgen Charles Randquist, der
laver 15 af den type indgreb årligt. »Det er vigtigt, at lægen
forklarer, hvad han mener er teknisk muligt, så patienten ikke bliver
skuffet. Det funktionelle er som regel muligt at løse, men ikke altid
det seksuelle.

Sex handler om meget mere end lige præcis, hvor snæver man er, eller
hvor store skamlæber man nu har. Det er vigtigt, at patienten forstår
det,« siger han. Professor Marc Bygdeman:

kan ændre på oplevelsen ved at lære sig at knibe med bækkenbunden. Det
er meget bedre end at operere.«

De fleste kvinder får stadig kuldegysninger ved tanken om den form for
indgreb. B.T.s kolumnist Marianne Eilenberger skrev således for nylig
i en kommentar, at hun »ville slå enhver, der kom i nærheden af mine
ædlere dele, med skarpe, skærende genstande, bevidstløs med en
stegepande«:

»Tænk lige over det, damer – en skalpel, der glider et par millimeter
forbi klitoris . . . mon kirurgen har tømmermænd/søvunderskud/dårligt
øjemål og ryster bare en anelse på hånden? Nogle gange må man gå langt
for at få spænding i tilværelsen, men ikke SÅ langt og ikke med en
skalpel.«

Lagt på www.bt.dk lørdag den 24. august 2002, kl. 15:20"

så de herre og damer - skal menskelige forfængelighed og svigtene
sleværd kureres med kniven ?
eller skal vi lære at elske os selv og hianden ?
MvH
Bo M Mogensen
der for en go ordnings skyld ikke ville tøve 1 minut med at få lavet
en hård tranplantasion - d ahan til herresn pris ingen skamlæber har !

--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-08-02 11:50

Chokmah <chokmah@c.dk> scribbled:

Hej Chokman

> læs :
> http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=left&aid=109895
>
> men er det nu en go ide ???

Næh, det er faktisk gamle nyheder, der var noget om det i tv for nogle
måneder siden. Kvinder kommer typisk med et billeder af en 18-årig, trimmet
og retoucheret Playmatefisse og siger, at sådan skal deres se ud. Det er
lidt til grin og har jo ikke noget med virkeligheden at gøre. Det ville
svare til at jeg kom med et billede George Clooney eller Ralph Fiennes og
sagde, sådan vil jeg se ud - I don't think so.

I tv-programmet så man alle mulige eksempler på såkaldte grimme fisser, og
jeg kan huske min bror og jeg kikkede på hinanden og sagde i munden på
hinanden "de er da flotte" og rystede på hovedet.

Kvinde kend din krop - og værd glad for den.

Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Dana & Leslie Watsha~

Dato : 25-08-02 12:12

Kære Bo (og gruppe)

> [...]
> det,« siger han. Professor Marc Bygdeman:
> kan ændre på oplevelsen ved at lære sig at knibe med bækkenbunden. Det

Der er jo endnu fornuftens røster ..... jeg ku heller ikke forestille mig at
få skåret i den ende!

> så de herre og damer - skal menskelige forfængelighed og svigtene
> sleværd kureres med kniven ?
> eller skal vi lære at elske os selv og hianden ?

Det er jo et spørgsmål om at lære at hvile i den krop man nu engang har ....
at acceptere, at der med alderen kommer rynker, folder, strækmærker og i det
hele taget spor af slid.
At ældes med ynde, med andre ord.

Selvværd sidder hverken i pengepung, bryststørrelse eller -facon, formen på
skamlæberne eller mængden af hår - den sidder mellem ørerne, og det er der
indsatsen skal foregå. Synes jeg!

Dana

Fra : Chokmah

Dato : 25-08-02 12:41

On Sun, 25 Aug 2002 13:11:56 +0200, "Dana & Leslie Watsham"
<watsham_family@paradis.dk> wrote:

>Kære Bo (og gruppe)

>Der er jo endnu fornuftens røster ..... jeg ku heller ikke forestille mig at
>få skåret i den ende!

det skulle ellers være så dekurativt og en uhensigtsmæsig projeksion
mindre for kvinder der ikke bryder sig om sig selv og er plaget af
stor mindre værd i forvejen - men med nærværende ord læser jeg at du
håndtere sligt om det eksistere på en mere fornuftig måde

> [...]
>at acceptere, at der med alderen kommer rynker, folder, strækmærker og i det

måske men reelt tror jeg nu ikke kærlighed i mellem voksne menesker
kløjs i slig bagateller !

>Selvværd sidder hverken i pengepung, bryststørrelse eller -facon, formen på
>skamlæberne eller mængden af hår - den sidder mellem ørerne, og det er der
>indsatsen skal foregå. Synes jeg!

selvfølig virkligheden er en reflektion af bevistheden - slaget står
så der hvor man skal lære at leve med den - i stedet for at køre
unvigelses manøver i overlødige operationer og selvværd planetet i
*smart tøj & pæne sko*

men så igen om jeg gerne ville have alt mit hård igen ja da
for at blive en pæn mand : nej sgu da - jeg kæmpede i mod mine
forældres autoritet til jeg var 9 år og vandt så har været langhårdet
siden - det er ikke noget særligt - men nok til at det minder mig om
at hverken de eller reelt nogen anden autoritet fik mig - men hwa fan
et fælt pentagram i hovedebunden gør også sit der hvor hrådet satte ud
:)
MvH
Bo MM

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-08-02 13:02

Dana & Leslie Watsham <watsham_family@paradis.dk> scribbled:

Hej Dana - long time, no see

> Kære Bo (og gruppe)

> Der er jo endnu fornuftens røster ..... jeg ku heller ikke forestille
> mig at få skåret i den ende!

Ja, medmindre det er en fysisk gene, såsom man ikke kan sidde på en cykel
eller lign.

> Det er jo et spørgsmål om at lære at hvile i den krop man nu engang
> har .... at acceptere, at der med alderen kommer rynker, folder,
> strækmærker og i det hele taget spor af slid.
> At ældes med ynde, med andre ord.

Ja, og jeg vil da mene at en veltrænet bækkenbund er vigtigere for både
kvinden og partneren, end at den ligner en attenårigs. Jeg vil til hver en
tid sætte funktionalitet over æstetik.

> Selvværd sidder hverken i pengepung, bryststørrelse eller -facon,
> formen på skamlæberne eller mængden af hår - den sidder mellem
> ørerne, og det er der indsatsen skal foregå. Synes jeg!

"Jamen, når nu alt andet i mit liv er perfekt", nå, ikke, damn, så lægger
jeg mig under kviven i stedet, så får jeg det bedre. Ikke just vejen frem.

Fra : Mic

Dato : 25-08-02 15:38

Tjah, jeg kan nu ikke se at det skulle være et hak anderledes end at få
lavet større bryster. Og igen her er min holdning at hvis det er noget pigen
gør for sin EGEN skyld, så fred være med det, men er det omvendt noget der
sker grundet grupepres, eller hvad faen ved jeg, synes jeg ikke at idéen er
så genial igen.
Og med risiko for at få på puklen her: Jeg KAN altså godt se forskel på en
der har kørt adskillige kilometer pik og født to-tre unger, og en der er
relativt ny og endnu ikke tilkørt rigtigt....

Mic

Fra : Dana & Leslie Watsha~

Dato : 25-08-02 15:49

"Mic" skrev (temmelig modigt) i en meddelelse

> Og med risiko for at få på puklen her: Jeg KAN altså godt se forskel på en
> der har kørt adskillige kilometer pik og født to-tre unger, og en der er
> relativt ny og endnu ikke tilkørt rigtigt....

Og din konklusion er?

Du får først på puklen hvis du erklærer os gamle krager uegnede

Dana

Fra : Mic

Dato : 25-08-02 16:09

> Og din konklusion er?

At jeg godt kan se forskel. Som skrevet ovenfor står.... *G*

> Du får først på puklen hvis du erklærer os gamle krager uegnede

Uegnede? nejda. Erfaring er jo heller ikke at kimse ad. Omend det sjoveste
ved at score en femtenårig er, at man kan gøre nøjagtigt hvad der passser en
i sengen. De tror jo det SKAL være sådan....

Mic

Fra : Chokmah

Dato : 25-08-02 17:10

On Sun, 25 Aug 2002 16:37:48 +0200, "Mic" <mico@mandezonen.dk> wrote:

HI Mic

> [...]
>der har kørt adskillige kilometer pik og født to-tre unger, og en der er
>relativt ny og endnu ikke tilkørt rigtigt....

ja det er unægteligt den sidste bastion i mellemkapen i mellem kød og
ånd - der står her

hvor man slevfølig må inden for rigemelighedes grænser foretage en
måling på alder modning kontra ungdomelige uvindehed/usikkerhed.....
..( der for nogen kan vare livet igenem ) og imho dægger over dyber
liggene pysologiske ubearbejde traumer - der lader sig projeksere ud
på - en fysisk mangel fuldhed / utilstrækelighed - hvorfor denne
føler sig som et uelskeligt menneske - om sligt keroisk hudini stunt
vil forløse den pågældene ? måske - sikkert ikke ! for det modne
mennske - det er muligt at en teenager kvinde i beg 20 erne kan bruge
noget af den respons der kan kommer på at få større bryster - for det
er nu en gang et ufraviligt faktum den største mål gruppe af mænd kan
godt lide store bryster - det store vederlags fri spørgsmål er så hvad
der ligger i den respons man for på et par støre bryster en strammer
skede - hvad er det for en målgruppe af mænd hvad vil de - de vil
selvføligt som udganspunkt parre sig og det er så det
monye & silekone bryster + et skedetryg på 4 amper kan nu not beuy
anyone love

det er heller ikke altid hensigten
- der findes til herrens pris også mange kvinder der har det på samme
måde i de unge år op i årene - men det er og bliver nu en gang for
alle bare sex med bryster / fisse og ikke menneske - det er også godt
nok at få nogen hag i kolben -

men dybest set vil jeg postulere for egen regning og er åben for den
bølge af kretik der må komme at den evige jæger (m/k)- er flytgning i
sin egen bevisthed - hvis det ikke forsøges at komme hjem i en
symbiose med et andet menneske eller bare sig selv eller hvad man nu
må trives med - jeg har da selv pulet en del luder og promiskuose
kvinder der havd erunet i mellem 200-500 sex partner og der har nu
altid forekommet mig at være noget defaitistiske over dem - en slags
menatal afmætning fra et menneske uden drømme håbe eller forventninger
til livet - en tanke jeg selvfølig som gamle Joy Diviosn fan fandt
apelerene og når jeg er på besøg ved min x i thy ano 1982-83 så er det
sgu lige før jeg kan høre Lou Reed berlin pladen uden at den er sat
- men så tager hun sig sammen rygger sig op i nakken og har en
forunderlig evne til at starte forfra og efter ½ år i piller og
sortsyn på en måned ligne a million dollar babe til trods for 3
fødsler og en slatten a skål

det holder ikke så læneg så skal hun ned og vende igen - men op kommer
hun sgu altid !

bedtse hilsner
Bo MM

Fra : Gudrun

Dato : 25-08-02 17:28

Chokmah <chokmah@c.dk> ulejligede sig med at skrive:

[SNIP]

Forudsat det naturlige er det rigtige... eller omvendt...

Begrebet det naturlige er jo ikke konstant, men noget som ændrer sig i
takt med at kulturen og teknologien ændrer sig. Med de mange nye og
næsten uforståelige muligheder for både det ene og det andet som
ligger og venter gemt i bioteknologien forudser jeg da store
forandringer i vores opfattelse af hvad der er naturligt...

Begrebet "At ældes med ynde" eksisterer formodentligt ikke om 50 år,
men er erstattet af stamcelleterapi, piller og et smut forbi en eller
anden klinik, når vi opdager de første alderdomstegn....

Udviklingen kan ikke stoppes - vi bliver formodentligt allesammen
"ofre" for den på en eller anden måde, når den tid kommer, men fra
hvor jeg står lige nu, er skønhedkirurgi af denne slags uforståeligt
medmindre der fysisk set er grund til at operere - eksemplet med at
kunne cykle eller ej er godt, synes jeg...

Jeg kan godt lide at min krop forandrer sig. Jeg har aldrig stået
foran spejlet og begrædt de første rynker eller brysterne, som nu
hænger mere end de strutter...
Jeg kan faktisk godt lide min strækmærker på maveskindet og synes alt
i alt, at min krop er vidunderlig - som den kan absorbere og tilpasse
sig alle de ting både tidens tand og jeg selv byder den...
Jeg stræber ikke efter at ligne en på 20 - jeg er 38 og det er skønt!

Jeg oplever at mænd også har det okay med min krop, omend den er
mærket af børnefødsler og tid... Jeg tror på at udstråling er langt
mere værd end udseende som en 20-årig og jeg får beviser for det
konstant...

Jeg tror det handler om selvværd, eller manglen på samme og i stedet
for en tur forbi kirurgen skulle mange af disse kvinder arbejde på at
finde værdierne i stedet for fejlene - lære at elske sig selv og så
vise det!

Knus Gudrun

--

Blandt mennesker er der langt flere kopier end originaler.
Citat: Pablo Picasso

Fra : Chokmah

Dato : 25-08-02 17:53

On Sun, 25 Aug 2002 18:27:54 +0200, Gudrun <great_gudrun@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ligger og venter gemt i bioteknologien forudser jeg da store
>forandringer i vores opfattelse af hvad der er naturligt...

ja ja det er for den sags skydl heller ikke naturligt at være
tatoveret have øre ringe eller bære make upp - men derfor trivs folk
jo ved det afligevel og jeg skal ikke udelukke at det kan læses af
mine indlæg at div shine upp er et udtryg for et usundt sind der søger
at manifistere sine indre problematiker i ydere fænomener -
hvad jeg delvist også OFTE mener kan være tilfældet -
oftestst så æder incest offer sig jo en pukkel til af lede ved derres
egen krop osv.

>Begrebet "At ældes med ynde" eksisterer formodentligt ikke om 50 år,
>men er erstattet af stamcelleterapi, piller og et smut forbi en eller
>anden klinik, når vi opdager de første alderdomstegn....

sikkert der er jo penge i det -

> [...]
>medmindre der fysisk set er grund til at operere - eksemplet med at
>kunne cykle eller ej er godt, synes jeg...

jow men jeg kan da også godt forstå det i forbindelse med ar efter
operation forbrædninger osv - samt dem der viterligt for umageligt
meget maveskind efter fødsler.....

> [...]
>sig alle de ting både tidens tand og jeg selv byder den...
>Jeg stræber ikke efter at ligne en på 20 - jeg er 38 og det er skønt!

ja jeg ku da godt savne mit pande hård men ikke de 20 kg jeg yderts
belejligne har atge på

> [...]
>mærket af børnefødsler og tid... Jeg tror på at udstråling er langt
>mere værd end udseende som en 20-årig og jeg får beviser for det

jamen der er sgu da også få ting der virker mere prætetiøst ind en på
50 der prøver ta ligne en på 14

> [...]
>for en tur forbi kirurgen skulle mange af disse kvinder arbejde på at
>finde værdierne i stedet for fejlene - lære at elske sig selv og så

Øhh ja !

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 26-08-02 08:34

> Begrebet "At ældes med ynde" eksisterer formodentligt ikke om 50 år,
Også "Skønhed kommer indefra" vil være kært slogan om 50 år.Stamceller lover
meget - og da jeg var 6 år lovede Politiken-forsideoverskrift "Kræftens gåde
løst".Slappe skeder gir mindre penisfriktion, og jeg læste en pornonovelle
hvor en aflang oppustelig penis indførtes i endetarmen og pustedes på pr
gummiboldhåndpumpe, og derved strammedes mere og mere om penis, og - som alt
i porn - var det vildt skønt.Har nogen prøvet penis i både endetarm og skede
og passer det, at bollesvogrene kan mærke hinanden gennem det tynde lag
bindevæv og to slags slimhinder?Uklædelige skamlæber er vist så nem og
uproblematisk operation som omskæring.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-08-02 18:46

<SNIP, sorry men det var for langt>
TV2 sendte en udsendelse der hed "Designer Vaginaer"
Og jeg var "forfærdet" over at høre nogle af kvindernes udsagn/begrundelser
for at de lod sig operere. Men der var en der havde meget store fysiske
problemer fordi hun havde født. Det var især problemer med at holde på
afføring og urin (må man godt bruge den slags ord herinde? *G*) og desuden
var hun blevet så slap at hun ikke længere havde noget ud af sex med hendes
mand. Hun havde prøvet at "genoptræne" men uden held.
I sådanne tilfælde kan jeg godt forstå kvinden, men dem der vil opereres
fordi den er slap kan jeg ikke forstå.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Jan A Hansen

Dato : 25-08-02 19:29

"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev

Klip
> så de herre og damer - skal menskelige forfængelighed og svigtene
> sleværd kureres med kniven ?
> eller skal vi lære at elske os selv og hianden ?

Hej her !

Jeg tror du har fat i en helt rigtig pointe her.
Det er kvindernes egen forfænglighed der gør at de frivilligt betaler for og
lægger krop til alle mulige og umulige kirugiske indgreb for at få en lækker
ny kusse eller store bryster.

Og herregud, indeni er det stadig den samme kvinde der måske er skidesød
eller måske en heks, uanset om de er blevet skåret i eller fået suget fedt
eller puttet ekstra silikone i patterne. Man forandrer jo ikke sit væsen
fordi man får en pænere kusse eller større bryster at se på. Det svarer til
at man bliver en bedre mand eller en større tyr fordi man køber en ny bil.
Det er og bliver en illusion.

Jeg kan forstå på dit indlæg at du også er bekymret over den udvikling der
gør at mange bliver helvedes fokuseret på hvor pæne kønsdelene er inden man
får en ny kæreste.

Man kan bare se tråden om pikstørrelse, det er da til at brække sig over at
mange af de piger der har skrevet går helt fantastisk op i hvor stor pikken
er når de søger partner, den skal jo helst være på størrelse med John Holmes
½ meter eller mere.

Men her går den destruktive indstilling (heldigvis ) ud over det andet køn i
et parforhold. Jeg tror det er noget der foregår inde i kvinders hoved mest.
Når de er færdige med at dekorere stuen i forstadshjemmet så kaster de sig
over deres egen krop som er alt for uperfekt og derfor skal rettes ved hjælp
af kniv og skalpel og kunstige indlæg.
Inderst inde tror jeg at vi mænd er fløjtende ligeglade med hvordan vores
kvindes patter eller kusse ser ud. Det er vel ikke derfor man bliver
forelsket i kvinden men mere på grund af den gensidige evne til at
"harmonere" sammen.

Hvis det at man indleder et forhold er afhængigt af de kosmesiske ting som
en nybarberet ungpige kusse eller en stor pik, ja så tror jeg ikke at
forholdet varer ret længe (måske er det derfor at vi har alle de skilsmisser
i dag ). Det ydre er jo kun et blikfang og hvis det indre i et mennske er
det rene lort, så kan man vel snakke om at man har at gøre med "et sminket
lig"
Jeg vil til enhver tid foretrække at leve sammen med en sød fladbrystet pige
hvor skamlæberne hænger, end at leve sammen med en rappenskralde med store
bryster og opstrammet kusse.

Så tilbage til dit spørgsmål nej vi skal glemme kniven og ja vi skal lære at
elske os selv og hinanden på trods at diverse medfødte forskelle mellem
mennesker.

hilsen Jan

Fra : Anita

Dato : 25-08-02 21:20

"Jan A Hansen" skrev

> [...]
lære at
> elske os selv og hinanden på trods at diverse medfødte forskelle

Amen to that!

> hilsen Jan

Venligst Anita

--

Fjern SLET i email-adressen...

Fra : Nette

Dato : 26-08-02 15:38

"Chokmah" wrote
> [...]
> sleværd kureres med kniven ?
> eller skal vi lære at elske os selv og hianden ?

Det sidste....
Plastikbryster og operede skeder, kan umuligt være naturligt........

Nette