3310 headset m. minijack?
Fra : P.N.

Dato : 25-08-02 10:19

Jeg overvejer om jeg skal købe en Nokia 3310 eller en Motorola Timeport 260
(på tilbud i Bilka til kr. 89,- med OrangeMatch).

Mine eneste krav er at den er
- billig (260'eren vist billigst)
- fylder lidt (3310)
- vejer lidt (260)
- kan tage standard headset m. mini-jack stick. (det kan 260'eren, men kan
3310'eren?)

Har søgt en del på nettet, men der står bare at 3310'eren kan tage headset..
Ikke hvilket stik det bruger.

Fra : Rune Klausen

Dato : 25-08-02 11:22

"P.N." <pn@stofanet.invalid> wrote in message
> [...]
> - vejer lidt (260)
> - kan tage standard headset m. mini-jack stick. (det kan 260'eren, men kan

Jeg kan ikke sætte et mini-jack i min 3310

-Rune

Fra : Fischer

Dato : 25-08-02 11:54

> Jeg overvejer om jeg skal købe en Nokia 3310 eller en Motorola
> Timeport 260 (på tilbud i Bilka til kr. 89,- med OrangeMatch).

Det undrer mig meget, at du ender med at kigge på tilslutningen af headset?

De to telefoner er i mine øjne så vidt forskellige, at du længe inden denne
lille detalje, burde være faldet over 100 langt vigtigere ting der adskiller
de to.
Er dine eneste krav pris, vægt, størrelse og stik?

*Fischer

Fra : P.N.

Dato : 25-08-02 12:19

> Er dine eneste krav pris, vægt, størrelse og stik?

Ja. Jeg kan godt undvære alt gøglet. Jeg skal trods alt bare bruge den som
telefon. Batteritid er måske også vigtig, men begge er tilfredsstillende for
mit vedkommende. Rigtig gættet: Jeg er førstegangskøber af mobiltlf.

Fra : Fischer

Dato : 25-08-02 12:35

> Ja. Jeg kan godt undvære alt gøglet. Jeg skal trods alt bare bruge
> den som telefon.

Jamen, det er da en rigtig sund indstilling.
Blot meget usædvanlig.

Og jo, uanset hvad du vælger får du en masse overflødige funktioner.
Altså enten gøglet i Nokia'en eller data-funktionerne i Motorola'en.

*Fischer

Fra : P.N.

Dato : 26-08-02 11:04

Ja, så købte jeg Motorola'en pga. usikkerheden omkring mini-jack stikket for
3310'eren.. Der er virkelig meget gøgl i den telefon - og jeg gider nærmest
ikke sætte mig ind i det. Tror jeg har mistet min teknologi fascination fra
1990'erne..

Fra : Fischer

Dato : 26-08-02 11:39

> Ja, så købte jeg Motorola'en pga. usikkerheden omkring mini-jack
> stikket for 3310'eren.. Der er virkelig meget gøgl i den telefon ....

Nåh - så meget gøgl synes jeg nu heller ikke der er.
Wap er generelt noget gøgl, så lad være med at spilde tid på det. Og
dataforbindelser, IR og GPRS er næppe heller noget du skal bruge.

Den nederste knap på venstre side giver hurtig adgang til telefonbogen - den
er ret fiks.
Og telefonens genvejstaster ville jeg ofre lidt tid på at sætte op.
Men ellers er det en fin telefon med en god lydkvalitet.

> - og jeg gider nærmest ikke sætte mig ind i det. Tror jeg har mistet
> min teknologi fascination fra 1990'erne..

Hvad gik der galt?

*Fischer

Fra : P.N.

Dato : 27-08-02 10:00

Ja, det endnu nu alligevel med at jeg har brugt 3 timer på at sætte mig ind
i funktionerne, og få tilpasset quick-menuen på pilen. Telefonen er fiks -
helt enig! 3 min. diktafon, god lydkvalitet og smartknappen falder i min
smag.

> Hvad gik der galt?

Hvis man har tilhørt den gruppe der har brugt timer i pc'ens .sys, .bat og
..ini filer, for at få systemet til lige at gøre en ½ procent hurtigere, så
kan man virkelig blive klogere.. Og det er jeg blevet Brugervenlighed i
hverdagen er hvad der betyder noget i vores materialistiske liv.

Fra : P.N.

Dato : 27-08-02 13:28

Kan man ændre den tekst der står i displayet, og evt. tilføje sit eget navn?

Fra : Fischer

Dato : 27-08-02 16:44

> Kan man ændre den tekst der står i displayet, og evt. tilføje
> sit eget navn?

Til dels:
Menu -> Telefonbog -> Mine telefonnumre
Navnet under 1 vil blive vist i display.

*Fischer

Fra : P.N.

Dato : 27-08-02 17:51

Har indtastet det under 1 (der er "telefon memory"), men det vises ikke
uanset om jeg i Lyn-opringning har valgt "telefon memory" el. "SIM memory".
Kræves en opsætning et andet sted?

Var forbi freeware'en i dag:
http://www.motorola.com/GSS/CSG/direct_phones/accessories/connectivity/ringe
rtone.htm
Password er: Ringer (nævnes nederst på siden)

Nu har jeg med garanti en helt unik ringetone (snakkede jeg om tabt
teknologi fascination!?). Desværre skal man selv taste melodi koden ind i
telefon, da softwaren ikke er understøttet af danske mobil operatører.

Fra : Fischer

Dato : 28-08-02 05:33

> Har indtastet det under 1 (der er "telefon memory"), men det vises ikke
> uanset om jeg i Lyn-opringning har valgt "telefon memory" el. "SIM
memory".
> Kræves en opsætning et andet sted?

Det tror jeg ikke???
Det virker her hos mig.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 28-08-02 07:49

> Har indtastet det under 1 (der er "telefon memory"), men det vises ikke
> uanset om jeg i Lyn-opringning har valgt "telefon memory" el. "SIM
memory".
> Kræves en opsætning et andet sted?

Hvad viser dit display helt nøjagtig?

*Fischer

Fra : P.N.

Dato : 28-08-02 08:52

Ikoner: Signal forhold, højtaler, batteri status
Tekst: Orange, 9:51

Fra : Fischer

Dato : 28-08-02 09:14

> Tekst: Orange, 9:51

I min er der 3 liniers tekst: Telmore, Fischer, 10:14
Og 'Fischer' er så fordi det er navnet i post 1 i "Mine telefonnumre"
Som default stod der: Linie 1

Kan det være noget med at operatøren skal understøtte flere linjer for at
denne tekst kommer frem?

*Fischer

Fra : Kim J Jørgensen

Dato : 25-08-02 15:22

På 3310 er der et mini-jack stik.
Lige som 8310'eren

Kim

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 25-08-02 21:43

> På 3310 er der et mini-jack stik.
> Lige som 8310'eren

Kig lige en ekstra gang på N8310, det ligner måske et minijack, men det er
det ikke...

Fra : Rune Klausen

Dato : 25-08-02 22:03

"Kim J Jørgensen" <kim_jj@hotmail.com> wrote in message
> På 3310 er der et mini-jack stik.
> Lige som 8310'eren

Hvor sidder det stik, for jeg kan ikke finde det på min 3310

-Rune

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 26-08-02 21:19

"P.N." skrev:

> Har søgt en del på nettet, men der står bare at
> 3310'eren kan tage headset.. Ikke hvilket stik det bruger.

Det er et mini-mini-jack med fire poler.

Altså et minijack-stik som er tyndere end alm. minijack, og med et ekstra
"led" på stikket (sammenlignet f.eks. med et minijack til hovedtelefon).

Et meget dårligt utydeligt billede kan beses på:
http://www.nokia.com/phones/accessories/popups/hdc5.html

Mvh, Lars