WebGallery FP2000
Fra : hcma

Dato : 25-08-02 09:52

Jeg er igang med at forsøge at lave et billedgalleri i et nyt web.
Jeg har lavet galleriet i Photoshop6.0 og gemt det i en hovedmappe.
Nu skal jeg have importeret mappen/galleriet til FP2000 og linket dertil fra
min index-side.
Jeg kan ikke få det til at fungere, da jeg garanteret importerer og linker
forkert.
Hjælp udbedes.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 25-08-02 11:02

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min index-side.
> Jeg kan ikke få det til at fungere, da jeg garanteret importerer og linker

I FP2000 markerer du den mappe, hvor du vil importere din nye mappe. Hvis
den ny mappe skal ligge i roden, markerer du dit websted. Filer => Importer
=> Tilføj mappe => du bladrer frem til din mappe med galleriet, markerer og
klikker OK. Importefunktionen viser nu alle de filer der bliver importeret.
Klik OK.

Så er mappen med indhold importeret. Åbn din index side, marker der hvor der
skal linkes fra, klik på knappen Indsæt hyperlink i værkstøjslinien, bladr
frem til din mappe og startfilen i den mappe.

mvh
Ulrik

Fra : hcma

Dato : 25-08-02 12:44

"Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal linkes fra, klik på knappen Indsæt hyperlink i værkstøjslinien, bladr
> frem til din mappe og startfilen i den mappe.

Hej Ulrik.
Jeg har prøvet, men kan ikke få det til at virke. Jeg har gjort som følger:
Min hovedmappe ligger i: Websted - Mappe images - Mappe webgallery - Mappe
Convention2002 - Convention_2002-in_Copenhagen.htm

Jeg har uploaded på følgende adresse: www.yellowrock.dk med link til
Convention2002
og der er noget grueligt galt, for der kommer frem at siden ikke kan vises,
men klikker man alligevel på de "blanke" thumbnails kommer der såmænd
billeder op.
mystisk????
mvh
HC

Fra : Ulrik Friis

Dato : 25-08-02 18:30

> [...]
vises,
> men klikker man alligevel på de "blanke" thumbnails kommer der såmænd

Når jeg ser på koderne i den nederste halvdel af din side, så er alle
hyperlinks fra thumbnails relateret til din harddisk. Og derfor kan du
heller ikke se noget efter du har udgivet. Måske har du ikke indstillet
Photoshop godt nok?

Jeg vil foreslå at du begynder forfra. Slet det importerede webgalleri i FP,
slet det også (online) på serveren.Sørg for at du arbejder inde i FP når du
sletter, omdøber og flytter rundt med filer. Sørg for at der ikke er
mellemrum i navne på mapper og filer. Check hyperlinks i Photoshops
webgallery inden du importerer til FP. De skal være "rene" og ikke
relaterede til et sted på din harddisk.

Dit link fra forsiden til galleriet ser sådan ud:
<a
href="images/WebGallery/Convention2002/Convention%202002%20in%20Copenhagen.h
tm">
Bem.: %20 er mellemrum.

mvh
Ulrik