IP-adresser
Fra : Bernd Uthoff

Dato : 25-08-02 09:15

2 variable IP adresser kontra en fast IP adresse,- hvad skal jeg vælge?, jeg
har et lille 5 ports miniswitch (pro-net fra ALDI) og 3 computer.
tak for hjælpen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-08-02 09:45

"Bernd Uthoff" <bernd.uthoff@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:pm0a9.22$XY.456@news.get2net.dk...
> 2 variable IP adresser kontra en fast IP adresse,- hvad skal jeg vælge?, jeg
> har et lille 5 ports miniswitch (pro-net fra ALDI) og 3 computer.
> tak for hjælpen

Hvis du vil have alle tre computere på, så er 2 dynamiske ip ikke nok,
men du kan vælge mellem 2, 4, og 6 ip adresser - så du skal have
4 i stedet for 2 - men ellers skulle det fungere fint !

Hvia du vælger en fast i stedet, så skal du også have/købe en router !

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Cubus

Dato : 25-08-02 09:51

> 2 variable IP adresser kontra en fast IP adresse,- hvad skal jeg vælge?, jeg
> har et lille 5 ports miniswitch (pro-net fra ALDI) og 3 computer.

For at alle computere kan tilgå internettet samtidig skal de have en IP-adresse
hver. Du kan sikkert tilkøbe flere dynamiske IP-adresser så du opnår det
nødvendige antal (typisk kr. 10/md for 2 ekstra).

Hvis kun 2 maskiner skal kunne tilgå nettet samtidig eller du tilkøber flere
dynamiske har du allerede det nødvendige udstyr.

Alternativt kan du nøjes med en fast IP-adresse og anskaffe dig en router.
Din computere får nu IP-adresser i det private adresserum og du kan
tilslutte alle de maskiner du har plads til i switchen.

--
Cubus

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 25-08-02 10:38

On Sun, 25 Aug 2002 10:51:11 +0200, "Cubus" <cubus@sol.dk> wrote:

> [...]
>Din computere får nu IP-adresser i det private adresserum og du kan
>tilslutte alle de maskiner du har plads til i switchen.

Kan man ikke vælge fast ip og så bruge den ene maskine som gateway for
de andre via Internet Connection Sharing?

Jeg ved godt at prisen så bliver at gateway'en skal være tændt for at
de andre to maskiner kan gå på nettet, men det burde da kunne lade
gøre på den måde.

Fra : Cubus

Dato : 25-08-02 11:00

> [...]
>
> Jeg ved godt at prisen så bliver at gateway'en skal være tændt for at
> de andre to maskiner kan gå på nettet, men det burde da kunne lade

Jo, det kan nemt lade sig gøre, men når man kan få en router til måske
1.000 kr kunne jeg ikke selv drømme om at gøre det på den måde.

--
Cubus

Fra : Morten Christiansen

Dato : 09-09-02 07:16

Jeg giver dig helt ret Cubus, jeg har efter hånden set mange indlæg hvor
folk vælger at bestille 2 eller flere dynamiske IP-adresser. Det nemmeste er
at få en fast IP-adresse, købe en Router + Switch med det antal porte man
har brug for, og så selv konfigurere hver pc hvis man kan ellers lader man
DHCP om at uddele IP-adresser. Det sidste er det nemmeste.

Morten