Dele båndbredde mellem 2 computere (m/swit~
Fra : Lovegreen

Dato : 25-08-02 08:34

Hej

Er der nogen mulighed for at opdele båndbredden mellem
mine 2 computere. (min egen og kærestens)

Problemet er mest når jeg spiller, fx. counterstrike.
Hvis kæresten vil surfe, så er det næsten umuligt at
holde en ordentlig ping, og det er ikke specielt sjovt
at spille, når det hele hakker af hel..... til

Jeg har CC 384/128 adsl med 1 ip.
Cisco 677 router
Switch
2 computere, begge med XP

Begge maskiner er sat med fast ip 10.0.0.2 og 10.0.0.3
og CC's DNS er indtastet.

Hjælp!

(dette spørgsmål er også stillet i dk.edb.internet, men uden svar indtil
videre,
derfor prøver jeg også her)

lovegreen AT it DOT dk

Fra : Peter

Dato : 25-08-02 09:10

Du kan prøve at gå lidt længere ned i gruppen her (19-08-2002), der stillede
jeg nøjagtigt samme ?, og har fået en ganske udemærket hjælp, men det er
desværre temmelig langhåret

mvh
Peter

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-08-02 10:18

Peter <lpm@it.dk> wrote:

> Du kan prøve at gå lidt længere ned i gruppen her (19-08-2002), der stillede
> jeg nøjagtigt samme ?, og har fået en ganske udemærket hjælp, men det er
> desværre temmelig langhåret

Hvorfor et det langhåret ? Er der ikke 2 dynamiske IP adresser fra CC ?

Det er da bare at tilslutte skidtet via switchen så ruller det.

Eneste hage er da at spille maskinen vil tage en stor del af båndbredden
og dermed gøre surf på den anden maskine lidt trægt.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Peter

Dato : 25-08-02 12:13

> Eneste hage er da at spille maskinen vil tage en stor del af båndbredden
> og dermed gøre surf på den anden maskine lidt trægt.

jooo det er rigtigt Jesper, men det er jo også lige det vi vil forsøge at
komme ud over således at vi evt deler båndbredden lige over til de 2
maskiner, og det er til det, at jeg evt ville forsøge at sætte en server op
der kan klare at dele båndbredden, og det er det der er lidt langhårdet

mvh
Peter