DAvS
Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 19-02-01 19:04

Nu har der i den senere tid af gode grunde været meget snak om det danske
melodi grand prix, og folk har efterhånden fattet, at størstedelen ikke
brøder jer særlig meget om at Rollo & King vandt det. Så tiden må være inde
til at diskutere noget nyt, så hvilken sang synes i har været den bedste
igennem årene?
Den må både være dansk og udenlandsk, i bestemmer!!!!

Hilsen

Fra : Uffe Holst

Dato : 19-02-01 19:47

In an article of 19 Feb 2001 GREGERS HANSEN wrote:

> [...]
> igennem årene?
> Den må både være dansk og udenlandsk, i bestemmer!!!!

My my, at Waterloo Napoleon did surrender
Oh yeah, and I have met my destiny in quite a similar way
The history book on the shelf
Is always repeating itself

Waterloo - I was defeated, you won the war
Waterloo - Promise to love you for ever more
Waterloo - Couldn't escape if I wanted to
Waterloo - Knowing my fate is to be with you
Waterloo - Finally facing my Waterloo

... behøver jeg blive ved? Der er intet, absolut intet, der kan måle
sig med Waterloo.

Ellers er Nocturne fra 1995 (?) også et meget godt bud på en ekstremt god
sang, skønt den jo ikke er speciel grand prix-agtig.

Der var også engang en fransk sang med en 12-15 årig pige, som jeg dengang
syntes var ekstremt god. Men okay, dengang var jeg vist også på alder med
hende, så den vil sikkert slet ikke holde i dag.

Og så må vi jo heller ikke glemme Bucks Fizz med ... var det? ... Making
Your Mind Up, som var sange de vandt med. Næste år opførte de i hvert fald
The Land of Make Believe i forbindelse med det internationale grand prix.

Men intet kan måle sig med Waterloo.

Det var så den diskussion. Så må vi igang med noget nyt.

--
Uffe Holst

Fra : N/A

Dato : 19-02-01 21:26

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 19-02-01 21:26

On Mon, 19 Feb 2001 18:21:47 GMT, Lars Rindsig wrote:

> De to bedste (danske; de udenlandske kender jeg ikke) og mere eller
> mindre eneste gode grandprix-sange *ever* er Dansevise og Skibet
> skal sejle i nat. Slå dem!

Den tredie er ihvertfald "Fra Mols til Skagen" i så fald.

Mvh.

--
"Hon har problem med sin lilla topp. Adam Sjøgren
Den trillar åt fel håll!" asjo@koldfront.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-02-01 11:31

"Adam Sjøgren"

> Den tredie er ihvertfald "Fra Mols til Skagen" i så fald.

Jeg vil også tilføje: To lys på et bord m. Otto B. samt Disco Tango m. Tommy S.
Men der er jo faktisk ganske mange - Dansevise er heller ikke at kimse af, og
Vi maler byen rød er meget grand prix-agtigt god.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Flemming

Dato : 20-02-01 19:32

On Mon, 19 Feb 2001 18:21:47 GMT lrin@foo.bar (Lars Rindsig)
wrote in dk.kultur.musik:

> De to bedste (danske; de udenlandske kender jeg ikke) og mere eller mindre
> eneste gode grandprix-sange *ever* er Dansevise og Skibet skal sejle i nat.
> Slå dem!

Jeg har lidt svært ved at skære det så meget ned for jeg syntes faktisk
at der igennem tiderne har været rigtigt mange gode.

Danske: Disko Tange/kloden drejer/Fly on the wings of love.
Udenlandske: Waterloo/Hallelujah/hold me now.

Men der er utroligt mange flere som jeg godt kan lide.

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : N/A

Dato : 20-02-01 22:19

Fra : Flemming

Dato : 20-02-01 22:19

On Tue, 20 Feb 2001 19:20:13 GMT lrin@foo.bar (Lars Rindsig)
wrote in dk.kultur.musik:

> Vel, grunden til at jeg fremhæver netop de to (og så faktisk Fra Mols til
> Skagen, som Adam Sjøgren fremhæver, og som jeg er ret enig i) er, at de er
> lidt atypiske i forhold til meget af det sædvanlige metervare-hakkelse, der
> ofte har været på plakaten.

Jeg forstår godt hvad du mener, og jeg syntes også ligesom dig at
Dansevisen/skibet skal sejle i nat og 'Fra Mols til skagen' stadigvæk
holder, og er gode sange . jeg syntes dog også at der er mange ander
gode sange Fx. står Gry's 'Kloden Drejer' for mig som noget af det besdste
der er blevet lavet i dansk melodi grand prix men måske er det fordi
den tilhører en bestemt tid i mit liv, og kan forbindes med nogle gode
minder?

Angående metervare-hakkelse så har du ret 95% af det der præsenteres i MGP
er metervarer sange som aldrig ville blive hørt hvis det ikke var for
MGP'et.

Fra : Peter G.

Dato : 19-02-01 21:49

"GREGERS HANSEN" <gregersh@get2net.dk> wrote in message

.. Så tiden må være inde
> til at diskutere noget nyt, så hvilken sang synes i har været den bedste
> igennem årene?
> Den må både være dansk og udenlandsk, i bestemmer!!!!

Der er ingen tvivl overhovedet!!

Det er nemlig "Hatten Er Din" som man kan høre og se på nedenstående link:
http://user.tninet.se/~prv247p/hatt/hatten.swf

En født klassiker!
Se den før din opkobling!!

Hilsen
Peter

Fra : Kole

Dato : 19-02-01 23:38

> Der er ingen tvivl overhovedet!!
>
> Det er nemlig "Hatten Er Din" som man kan høre og se på nedenstående link:
> http://user.tninet.se/~prv247p/hatt/hatten.swf

HAHAHAHAHAH!! Jeg skreg af grin ))

Hihhi

fnis
- Kole

Fra : Erik Graversen

Dato : 20-02-01 09:00

"Peter G." <PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er ingen tvivl overhovedet!!
>
> Det er nemlig "Hatten Er Din" som man kan høre og se på nedenstående
link:
> http://user.tninet.se/~prv247p/hatt/hatten.swf

*LOL* i lange baner ) Monthy Pyton kunne ikke have gjort det
bedre!

Så kan vi måske snart få sat en stopper for alt det grandprix sluder.
Når man tænker på hvor meget god musik der bliver produceret/opført
hele året er det sku mærkeligt at så få
og så elendige melodier ska' ha' så meget opmærksomhed.

Erik Graversen.

e-mail: erikgr@mail1.stofanet.dk

Pitstop VG-8: http://www.vg-8.subnet.dk