retouchering af film?
Fra : / / dentro / /

Dato : 25-08-02 00:27

Jeg så engang noget med musikvideoer, hvor artisterne lige blev shinet
op, efter optagelserne var lavet. Der blev lige taget lidt
overksydende fedt hist og her, og huden blev lige glattet lidt ud
osv... Man så ikke det blev gjort, man så bare nogle videoer hvor det
VAR blevet gjort.
Jeg har mange gange tænkt på hvordan man gør sådan noget? Tager man
hvert eneste billede og sidder og redigerer det? Det vil jo tage en
helvedes tid, for der er jo ca. 25 billeder pr. sekund!
Eller har man specielle programmer, hvor man bare fortæller hvad der
skal gøres, og så gør programmerne det helt automatisk?

/ / dentro / /

Fra : Peet - DK

Dato : 25-08-02 04:13

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller har man specielle programmer, hvor man bare fortæller hvad der
> skal gøres, og så gør programmerne det helt automatisk?

Startbillede og et slutbillede Så ja, automatistisk!

Fagre ny verden! Kender ikke den fuldendte teori, så håber på en
forklaring

--
Peet - DK
Right now im suffering from memory loss and deja vu at the same time.

Fra : Emil Rune

Dato : 25-08-02 12:36

"Peet - DK" <pellepirat@privat.dk_removethis> skrev i en meddelelse

> Startbillede og et slutbillede Så ja, automatistisk!
>
> Fagre ny verden! Kender ikke den fuldendte teori, så håber på en
> forklaring

Helt så simpelt er det ikke. Ihvertfald ikke så man kun kan nøjes med
"startbillede og slutbillede". Her følger den meget korte forklaring ;)

Når objekter (rekvisitter/kulisser/personer) i en sekvens er i bevægelse
medfører det at de effekter man vil lægge på det bevægende objekt også
bevæges, eller animeres. Det gøres ved at ændre effektens parametre i
bestemte frames, der herefter kaldes keyframes. Man sætter så computeren til
at rendere alle de mellemliggende frames. Antallet af keyframes er afhængig
af sekvensens kompleksitet; store bevægelsesgrad medfører flere keyframes,
da computeren skal have nogle flere "holdepunkter" at arbejde ud fra. I
meget store og komplekse sekvenser kan man være nødsaget til at
frame-by-frame animere effekten.

Håber i kan bruge det ;)

Hilsen Emil

Fra : / / dentro / /

Dato : 25-08-02 13:08

"Emil Rune" <erune@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fra. I
| meget store og komplekse sekvenser kan man være nødsaget til at

Altså ligesom når man laver flash videoer.

Er der så ikke nogen eksempler på folk som har sløset med
keyframes'ne, så manipulationen er blevet mindre god?

/ / dentro / /